weet iemand hoe je achter je chinese horoscoop komt?

Je hebt een normale horoscoop en een Chinese maar ik wil graag de Chinese weten, Maar nu komt het probleem: Heb geen flauw idee hoe ik er achterkom Heb al een paar keer gegoogled maar ik vond niks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De chinese horoscoop gaat niet per maand, maar per jaar. Elke site over dit onderwerp geeft aan welk jaar bij welk teken hoort. Bijvoorbeeld, zie bron

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog makkelijker: in de volgende site kun je het zelf berekenen door je gegevens (geboortedatum) in te vullen. Succes! http://www.gerardlenting.nl/chinese_astrologie/chinese_astrologie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een lijkstje van de chinese dierenriem. Op de site (bron) staat hoe je het makkelijk uit kan rekeen.

Eigenschappen van de dieren in het kort
Rat
Positief: Maakt een goede indruk, zuinig, gezellig, expansiedrang, joviaal, gezond verstand.
Negatief: Huichelachtig, principeloos, uit op macht, gierig, inhalig, zenuwachtig, bemoeizuchtig, opschepper.

Buffel
Positief: Ijverig, vernieuwend, integer, doelgericht, onderhoudend causeur.
Negatief: Wraakzuchtig, terughoudend, koppig, bevooroordeeld, dweepzuchtig.

Tijger
Positief: Autoriteit, vurig, magnetisch, uitstraling, moedig, positieve instelling.
Negatief: Tegen de draad in, mateloos, heftig, oppervlakkig, opvliegend en ongedurig.

Konijn
Positief: Ambitieus, verfijnd, voorzichtig, tactvol, deugdzaam, vitaal.
Negatief: Pedant, omslachtig, heimelijk, dilettantisch, melancholiek, kieskeurig.

Draak
Positief: Enthousiast, energiek, succesvol, sentimenteel, vitaal, warmhartig, moedig.
Negatief: Wantrouwig, snoeverig, star, lichtzinnig, flirterig, mateloos, scherpe tong.

Slang
Positief: Vol mededogen, discreet, intuïtief, helderd, magnetisch, diep.
Negatief: Arrogant, lui, huichelachtig, buitensporig, hebzuchtig.

Paard
Positief: Krachtig, stijl, zelfstandig, actief, vol overredingskracht, ijverig, pragmatisch, populair.
Negatief: Principeloos, overhaast, egoïstisch, opstandig, angstig, hardvochtig.

Geit
Positief: Smaakvol, artistiek, beleefd, volhardend, inventief, fijngevoelig.
Negatief: Pessimistisch, traag, parasiterend, kortzichtig, talmend, zweverig.

Aap
Positief: Enthousiast, slim, intelligent, vindingrijk, evenwichtig, managertalent.
Negatief: Opportunistisch, bedriegelijk, egocentrisch, dwaas, opschepperig, slordig, roddelachtig.

Haan
Positief: Geestdriftig, stijl, conservatief, elegant, oprecht.
Negatief: Verspillend, naïef, pedant, eigenzinnig, bazig, opschepper.

Hond
PositiefGewetensvol, trouw, vol plichtsgevoel, standvastig, intelligent.
Negatief: Cynisch, vol eigendunk, ongezellig, narrig, eigenwijs, vol kritiek, afbrekend.

Zwijn
Positief Eerlijk, nauwgezet, beschaafd, zinnelijk, ridderlijk.
Negatief: Mateloos, schranser, materialistisch, naïef, onbeheerst, agressief, vol onderdrukte woede, twijfelend, wraakzuchtig.

Toegevoegd na 1 minuut:
* rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn boeken van