Is wetenschappelijk bewezen dat Tachyon werkt, of is dit slechts placebo-effect?

Ik heb hier het idee dat er sprake is van oplichterij bij mensen die dit gebruiken namelijk

Toegevoegd na 43 minuten:
http://www.tachyonenergie.be/?keuze=15&pagina=disk&Parent=2

Het gaat van schijven tegen aandoeningen op je lichaam dragen tot complete "pain body releases" of het plakken van zo'n schijf op je telefoon om straling tegen te gaan.

De bedragen die gevraagd worden zijn niet misselijk

Ik heb zo'n kristal in handen gehad en er kwam wel voelbaar energie vanaf, maar das met veel dingen zo, dat voel ik ook bij planten of andere dingen.

Het gaat me om de geloofwaardigheid dus... echt of placebo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tachyon heeft meerdere betekenissen dus welke bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schijven en kristallen die mensen op hun lichaam aan dienen te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas geleden heb ik een dergelijke vraag voorbij zien komen, kan um niet meer vinden.... ik zoek nog even verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja voor mij ook, vooral vanwege de prijzen die voor zulke schijfjes en kristallen gevraagd worden. Vandaar mijn vraag. Er worden ook mensen opgeleid om anderen met dit tachyon gebeuren te "behandelen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze met Reiki ook ; gouden business, werkzaamheid buiten placebo-effect volledig totaal niet aangetoond. Dat er mensen voor opgeleid worden, zegt helemaal niks over de werkzaamheid ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan de vraag niet meer vinden....kennelijk verwijderd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt mij ook onzin. Een telefoon gaat niet minder straling uitzenden met een stukje kristal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja psies, maar goed, energie wordt in china al duizenden jaren mee gewerkt op zich, en het werkt ook juist door de instelling van de patient. En bij tai chi dito. Alleen kost dat een stuk minder.
Ja, Wendy, toen ik de vraag maakte kwam er al niks over Tachyon tevoorschijn. Roland, het is ook niet de kristal die op een telefoon wordt geplakt, meer een soort platte schijf ( zo plat als een cd zeg maar of nog dunner) die dan aan de achterkant van je toestel komt te zitten. Ik weet niet waarvan het gemaakt is precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wendy: Dat was mijn vraag, ik vroeg zoiets als "hoe werken tachyonen". ik weet dat ze niet eens bestaan, of althans niet aangetoond zijn, maar ik wilde weten wat voor verklaring mensen ervoor hebben. @rest, iedereen en nog een paar mensen: Tachyonen zijn hypthetische deeltjes, die volgens de wetten van de quantum mechanica *mogelijk zouden kunnen* bestaan. Die *zouden* dan een snelheid hoger dan die van het licht hebben. That's it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@#Widar: Juistem, nou herinner ik het me weer.... heb je hem verwijderd dan?
En ik maar denken: wat zijn nou hypthetische deeltjes???? hahahaha. Dit staat erover op Wikipedia, voor wat het waard is: "Een tachyon (uit het Grieks: ταχύς (takhús), 'snel') is een hypothetisch deeltje dat beweegt met een snelheid groter dan de lichtsnelheid. De eerste beschrijving van tachyonen wordt toegeschreven aan de Duitse natuurkundige Arnold Sommerfeld, maar het waren George Sudershan[1][2] en Gerald Feinberg[3] (die de term bedacht) in de jaren '60 die een theoretisch model ontwikkelden voor hun onderzoek. Tachyonen worden in meerdere theorieën gebruikt, waaronder de snaartheorie. In termen van speciale relativiteit is een tachyon een deeltje dat zich op een ruimte-achtige (in plaats van een tijd-achtige) baan beweegt en een imaginaire eigentijd heeft."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tachyon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wendy: Ja, ik heb 'm zelf verwijderd, want niemand antwoordde erop haha. Dan verwijder ik 'n vraag liever. Hypothetisch wil zeggen dat het een idee is, een gedachte, niet meer dan dat. Er is geen *enkel* bewijs voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HypOthetisch ja, maar je had de "O"vergeten, dus ik dacht weer wat nieuws te kunnen leren, effe googelen enneh ...... niksnakkesnada ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foei Widar je maakt Wendy dood met een blije mus !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nep-tachyonen heb ik ook niets mee... Afdeling kaf (wat in grote hoeveelheden nog steeds onder het koren zit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh, ik dacht een leermoment te ervaren, maar helaas.... :-(
Ach weet je, blije mussen zijn ook zwaar te verteren voor een dood spinnetje hoor.... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Howdy, forall! Gezelli dat je ook weer's een vraag stelt... Wist ik er maar een antwoord op... Ik denk dat het hoofdzakelijk een effect op je portomonee genereerd. O nee, dat was het antwoord, eeeh, nah, dan maar een puntje de volgende keer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*splet*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wendy: zie de typo nu pas... lol
Foei, mag geen commentaar geven op spelling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie is Foei en waarom maggie da nie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deedikkeooknie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat in de richtlijntjes dat je niet over spelling mag beginnen. @Wendy: Wil je serieus zeggen dat je werkelijk dacht dat ik een voor jou onbekend woord had gebruikt? Geloof ik niks van :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft ook niet, dat laten we lekker zo. Spinnetjes zijn zoooooooooo knap ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha, ik zie nu deze vraag. "Tachyon", ik kom niet meer bij! Ja, ik wist dat dit een hypothetisch deeltje is, en de makers van dit product weten dat natuurlijk ook. Het is een dikke glimlach naar de mensen 'die graag opgelicht willen worden', want door die gedachte kan een oplichter de verantwoordelijkheid aan een ander overdragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het placebo/nocebo heeft overal zijn werking op. Of liever gezegd, je gedachten hebben overal werking op en ook op je lichaam.
Dus denk je dat iets helpt, dan zal het je iets gaan helpen. Denk je dat iets niet helpt, dan zal zelfs iets wat wel helpt (bewezen), iets minder je gaan helpen. Jij zelf hebt altijd een meer of mindere mate van invloed op welk genezingsproces dan ook. Zowel positief als negatief.
De meer of mindere mate heeft voornamelijk invloed op hoe sterk je geloof is en hoe sterk je vast houdt aan dat geloof. Wanneer je dus deze vraag stelt, dan heb je twijfels. En alleen al die twijfels, maakt dat je dus niet gelooft en het dus niet voor jou zal helpen.
Was je wel een sterke gelover, dan had jij zeker profijt gehad van de methode. Of het nu door die methode komt of door je geloof (of de combi), dat zal dan niet meer van belang zijn voor je. Jij zelf bent de belangrijkste factor of een behandeling nu zult werken of juist niet. Je eigen gedachtenpatronen. Doktoren kunnen nog zo hun best voor je doen en de beste bewezen middelen voor je gebruiken. Als jij niet wilt of niet geloofd, zal je niet geholpen kunnen worden.
De gedachtenkracht van de mens is groot, heel erg groot. Zo ook de kracht van de ware positiviteit, net zoals de kracht van de negativiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat doet niets af aan de legimiteit van deze vraag Gd. Het is niet zo dat het niets uitmaakt of iets werkt of niet. Anders kunnen we net zo goed alle wetenschap overboord gooien en ons gezond houden met allerlei goedkope lapmiddeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien begeef je je dan op het gevaarlijke terrein - in Amerika speelt dat nu en dan al - dat je 'niet positief genoeg bent' en dus ' eigen schuld' als je bijvoorbeeld overlijd aan kanker. Dat klinkt net zo vreselijk als het in de praktijk is ; dat een of andere zweef**** je vertelt dat je ' niet positief' genoeg denkt om te kunnen overleven/jezelf te genezen. Alsof dat de enige factor is.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Marleen. Van een vrachtwagen tegen je knikker ga je gewoon dood, hoe positief je er ook over denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neeeeeeeeee niet als je superman bent :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En sinterklaas maakt ook elk jaar onmgelukken en die leeft ook nog :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar Sinterklaas is superspiritueel, daar kan niemand aan tippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee joh das ook een schijnheilige met een schimmel tussen zijn benen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vrouwenhelden dan, zoals bijvoorbeeld Spiderwoman??? .... *zei ze schijnheilig*
Dat is ook een zweef****, aan een zelfgesponnen zijden draadje....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heb je toch altijd met spinnetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, dat heb je met die webjes hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de mannelijke vorm van een zweef****, of blijven we dan nog steeds sterretjes zien? Iets met reu erin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat we een andere diersoort moeten nemen. Ik stem voor 'zweefbeer' (een mannelijk varken dus...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@forall..
Wel als er kryptonite in de buurt is ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Kryptonite is een lichtelijk psychedelische mix van gemalen zaden. Het geeft een euforische energie en een spacy gevoel.
Kryptonite is een compleet nieuw product in de categorie natuurlijke ecstasy." Ik zal de link er niet bijzetten om mensen niet op ideeën te brengen.... ;-))) @Bas: ZweefWeerwolf: ideetje???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks hoor, te veel in de mond, whaha..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan Bas de eer, die kwam met het idee... zweefkneertje? oops sorry niks gezegd :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kneertjes? :) Wah zijn dah..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn spiritueel boekje lees ik "zweveriaan".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hm wat staat er in jouw boekje voor vrouwen dan? "Zweverin" Zweveres?" Zweveriane?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zweefteef is eigenlijk een dialect naam van uit de achterhoek, de juiste naam is zweveriënne, maar dat woord hoor je vrijwel niet meer.
Mede door invloed van G.V. is het woordje zweefteef er weer helemaal in gekomen.
Er zijn recent vragen gesteld in de tweede kamer om tot beter afspraken te komen, over de invloed van dialectnamen.
Begin April 2012 komt de kamer met duidelijk afspraken.
Er komt dan waarschijnlijk een verbod op het woordje zweefteef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zweefcensuur! Awoe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh leuk, pakken ze dan alle andere etiketjes ook gelijk aan? :) bij etiketjes van persoonlijkheidsstoornissen e.d.? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woehaaaahahahaha Ed, giller!
Ik ga voor Zweveriënne; klinkt à la France.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groot probleem!
Wil je een zweveriënne genoemd worden, moet je wel eerst een test afleggen.
Je krijgt een half uur om zo veel mogelijk geesten te ontdekken,dat moeten er minimaal 2 zijn, hierna moet je minstens een half uur in de vortex staan, zonder duizelig te worden, pas dan heb je recht op de titel "zweveriënne".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei..... ja..... dan hebben we zeker een probleem te pakken!!!!
In een half uurtje minstens 2 geesten ontdekken is geen enkel punt, maar een 1/2 uur staan gaat het lijfje niet trekken Ed!!
Wat zijn de opties als het "zweveriën" wordt? Dat zijn 2 letters minder.... en het rijmt ook op Wen, is leuk in deze Sinttijd.
Kunnen we daar iets mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mutsennaam ej. en Ed heeft nog genoeg cement hoor Wendy... We helpen je wel staan :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Forall: cement onttrekt vocht aan mijn beeldschone velletje... dan word ik een gerimpeld appeltje ;-)))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan leggen we je wel in een sneeuwwitje-achtige glazen bak met olie erin. Maar dan moet je wel in je blootje, het is kiezen of delen :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's een simpele keuze: EGNIE!!!! hahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed ; ik hoop dat dat net zo grappig bedoelt is als het er uit ziet ; het moet toch niet gekker worden zeg, een woord verbieden. Bovendien is het bij mijn weten geen ' Achterhoeks dialect, maar een door Youp van't Hek ofzo geïntroduceerd woord (net als 'huppelkut' ; moet dat ook maar verboden worden omdat er een paar van rondlopen die dat niet leuk vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik 't goed heb opgevat, heeft Ed 't allemaal uit z'n duim gezogen, voor de grap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ,gelukkig maar. Ben niet helemaal helder momenteel van de pijnstillers, dus lees wel eens erger overheen. En eerlijk is eerlijk, in Nederland verbaast me sinds het afschaffen van de term ' negerzoen' op dat gebied helemaal niets meer ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar heb je gelijk in. Dat verbaasde mij ook enorm. Ik lever permanent protest door steevast het woord negerzoen te gebruiken. Sterkte met de pillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bescheurend, Ed! :D Hoop dat je ze binnenkort niet meer nodig hebt, Marleen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, die negerzoenen!!!!!
Die hele ophef over het woord NEGERZOEN was een grote marketinghoaxfoptruuk.
Reclame die niets heeft gekost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestaan jodenkoeken eigenlijk nog onder die naam???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Vond ik toen ook al vreemd, dat ze die naam dan niet aanpasten. En mag ik nog Chinees bestellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dacht je van het boek "turks fruit"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ECHT niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jodenkoek: De naam werd in de jaren zeventig als discriminerend beschouwd. De fabrikant overwoog de naam te wijzigen, maar is daar niet toe overgegaan. Wel zijn de namen voor de geëxporteerde koeken aangepast. De Jodenkoek heeft echter niets met het Joodse volk of geloof te maken, maar slaat op de achternaam van de familie die deze koek maakte. Wat minder politiek correct zijn net als de "negen zoenen" (goed gevonden van Buys!) ook de moorkoppen, maar daar geeft niemand meer om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwarte Piet? Bruine Piet? Sinterklaas? Ik gooi nog maar es wat, totaal off-topic, in de strijd.... Negen zoenen Bas? NegeRzoenen waren het toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een listige verwijzing naar de negerzoenen die de fabrikant bedacht had, die momenteel op de verpakking zou staan. Ik weet 't niet, de laatste negerzoen die ik had was alweer een tijd geleden (smak) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
keplievernegerinnenzoenen!
Smak, smak, smak, smak, samk ,smak, smak,smak,smak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je vrouw het maar niet horen ED:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahahaha! Yes, ik ook!

Antwoorden (6)

Deze vorm van therapie is bedacht door Albat en is gebaseerd op (citaat): 'een energievorm die overal in het universum voorhanden is, die ons omgeeft, die sneller is dan het licht en die men ook wel kenmerkt als nulpuntenergie of vrije energie.' Het is een dubieuze behandelvorm waar geen bewijs voor bestaat.
Er bestaat geen wetenschappelijke literatuur over de effecten van de zogenaamde getachyoniseerde producten op de gezondheid. De methode is volgens de uitvinder gebaseerd op de kwantum mechanica. Er zijn ook vergelijkbare preparaten op de markt, zoals die van BioGenesis en de pulsors van Yao.
Beoordeling
IOCOB meent dat Tachyon therapie elke fundering mist en raadt patiënten af om met deze producten te werken, totdat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de tachyon methode werkzaam en veilig is. Tachyon therapie krijgt een rood stoplicht.
. De grote snelheid van de denkbeeldige tachyonen heeft de verkopers van al deze onzin geïnspireerd tot een fenomenale grootspraak, waarvoor ook een verbazingwekkend grote markt is.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ thnx so far
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verenging tegen de kwakzalverij.
Ik adviseer altijd mensen als ze wat mankeren om even op de site van de kwakzalverij te kijken. De allerbeste natuurgeneesmiddelen worden daar namelijk belachelijk gemaakt.
Dus kun je zo uitkiezen wat topmiddelen zijn ha ha ha.
Het is een van die zaken, die de doorsnee mens niet kan begrijpen hoe het zou kunnen werken, dus een goede website er tegen aan, en flink wat rekenen voor het product, dus zal het wel goed zijn, dus zal het ook wel helpen.
Het zijn niet alleen de wanhopige mensen die dit soort dingen kopen, het zijn ook de mensen die zoekende zijn of alleen maar nieuwsgierig.
Want stel je voor dat het wel helpt, dan lopen hun wel voorop met het nieuwe product.
En helpt het niet, dan kan het zo een laatje in, niet over praten dus, want er is dan nu geen eer meer te behalen.
Trouwens geen baat ook!
Ik zou het plaatsen bij de andere, ook niet werkende artikelen.
Een mogelijk gunstig effect hiervan komt waarschijnlijk dan door de intentie het aan te schaffen en toe te passen.
Dus het creëren van een verwachting.

Toegevoegd na 4 uur:
Wetenschappelijk bewijs voor de beloofde werking is er niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Dus neutronenkorrels die ik elke winter trouw bestel in Den Haag werken dus toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rofl nee dat zijn geitenkeutels eigenlijk... vroeger ook wel aan de juf op de lagere school gegeven als dropjes... + Ed. Degene die het gebruikte zei dat het wetenschappelijk bewezen was, maar ik heb dat tot nog toe nergens daadwerkelijk terug kunnen vinden, dus dacht al dat het niet koosjer was. Desbetreffende persoon is er desondanks wel van overtuigd en volgt een gehele cursus om er zelf mensen mee te kunen behandelen en geeft duizenden euro's uit aan schijfjes en kristallen voor zichzelf. Zonde van het geld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 't helemaal met je eens, al is dit eigenlijk geen antwoord op de vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.......Ik zou het plaatsen bij de andere, ook niet werkende artikelen................
Een mogelijk gunstig effect hiervan komt waarschijnlijk dan door de intentie het aan te schaffen en toe te passen,....................... geeft aan dat het een soort van pacebo is. Is dan toch wel een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik niet. Niet echt. Ze vraag nl. of het wetenschappelijk bewezen is. Door te zeggen "ik zou" geef je alleen jouw kijk erop. In 't kort zeg je "nee", punt, zonder onderbouwing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas, neutronenkorrels????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Widar, moet nog veel leren, dacht dat het voldoende helder was, maar als je zo bekijkt is het weer een grensgeval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet. Drom heb ik je ook niet gemind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed:
http://www.youtube.com/watch?v=7j8cKvJTeKU
:)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarmee heb je het tachyongebeuren goed getypeerd, Bas!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ROFL leuk stukje thns bas lol Ja het typeert wel hoe dat vaak gaat met die dingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bas. ja zo gaat dat ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar toch blijf je geloven dat JIJ 'paranormale' krachten hebt.
Jammer hoor, volgens mij snap je het echt wel. Aleen kost het je teveel om op te geven wat je denkt bereikt te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm, aan wie is de laatste stelling gericht..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juzerneem, even een misverstand uit de weg ruimen, ik heb geen paranormale krachten.
Dingen gebeuren buiten mij om,wel door mijn aanwezigheid, maar zelf kan ik niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ja...
Kristal
12 jaar geleden
Proest Bas! Zit je nou met je bas-terdsuiker... +1 Ed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bas-terdsuiker is lekker op een pannenkoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stop altijd bas-terdsuiker in de appeltaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan best wezen, maar de laatst gemaakte appeltaart met vanilleroom ipv 'the usual' (prijzen gewonnen recept) is het helemaal :PPP Er zijn nog 3 stukjes, iemand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mememe :) Dat heb je vlot gedaan ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, prak 't maar in 'n envelop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geffer
Kristal
12 jaar geleden
big smile ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt d'r aan (Wacht, -splet, splet- nog effe wat nastampen, zo! Hij paste niet in de bus.. Ik doe er wel een paar neutronenkorrels bij, als je die erop legt veert de boel zo weer op)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe er dan gelijk wat tachyonsaus bij. Dan is 'ie niet alleen lekker, maar ook geneeskrachtig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij met je neutronenkorrels :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sjit, dat is net op die Tachyonsaus (TM), vergeten bij te bestellen... Ach ik ben tóch met ze in contact nu. Had even geen tijd meer gister, en nu ook al bijna niet (zucht) maar wil nog even laten weten dat ze gelijk gereageerd hebben. Dat is wel een pluspunt (ik wilde ze nog een puntje geven, maar ik kon het duimpje nergens vinden - betekent dit dat je maar beter niet te hard kunt doordraven in je werk? ;-) Ik heb alleen problemen met het emailadres waarmee ik ze verstuurd heb, deze komen alleen op mijn iPhone binnen om een of andere weirde reden, die heb ik even niet nu, dus ik kan ze wel terugmailen maar ze hebben een soort van ticket/receipt systeem waar ik niet deel uit kan maken omdat ik de toegangscodes niet kan ontvangen op dit moment. OK, lekker belangrijk... :) Hun 1e antwoord: Hello, I understand your skepticism. It is only natural in a world full of "to good to be true" claims. The research leading to the US Patent was conducted in Germany as well as USA. The US patent Office does not issue patents unless absolute proof is documented, collaborated and reviewed by scientist in the US patent process. There are dozens of research projects conducted by many institutes providing proof of Tachyonized materials effects, however, A US Patent is Proof Positive. Larry Later meer, want de kous is natuurlijk nog lang niet af natuurlijk. Wat denken jullie hiervan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat 'ie uit z'n nek lult. Het enige wat 'ie bewezen heeft, is dat er *iets* anders is in de 2 situaties, meer niet. Hij heeft niet het bestaan van tachyonen bewezen of enige werking van zijn plak materiaal. Dat weet 'ie donders goed. Als 'ie op de hoogte is van die onderzoeksprojecten, laat 'm dan maar met referenties komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ie maar laten zien dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder is dit ook een patent op een *testmethode* en niet op een *productiemethode* of *materialen*. Heel slim bedacht hoor. Hij zegt in feite dat zijn materiaal of zijn productiemethode bewezen is door middel van de testmethode. (Wat natuurlijk niet waar is.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ga ik ook bij hem even op doorvragen.
Overigen hier op site van US Patents info over bewijstlast bij aanvragen en afwijzingen:
http://www.uspto.gov/web/offices/pac/mpep/documents/2100_2112.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voorbeeld. Stel ik ben een beetje slim, ik heb verstand van kwantummechanica. Ik stel de hypothese op dat er een zeker deeltje bestaat, het widarion. Vervolgens bedenk ik een methode waarmee ik het bestaan van widarionen kan aantonen. Ik kan patent op de testmethode krijgen, want het is nieuws en het heeft nut en een functie. De *testresultaten* doen er hier niet toe, want mijn test werkt. Heb ik hiermee bewezen dat widarionen bestaan? Nee, want misschien zeggen de resultaten wel dat ze niet bestaan. Maar patent heb ik dan nog steeds op de testmethode. Dit is wat meneer Larry doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widarion :-) Vergeet dat patent, kan ik al bij je bestellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die link heb ik ook al gezien, maar dat gaat niet over het bewijs van je uitvinding, maar over het bewijs dat iemand moet leveren die bezwaar indient tegen het patent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, goed om te weten. Ik had al een vermoeden dat dit niet het goeie was wat ik zocht.
Kristal
12 jaar geleden
En toch heb ik het gevoel dat Widarions werken...
(ik vind het zo'n leuke naam ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
widarion werkt ff niet... batterij op...
Kristal
12 jaar geleden
Beetje neutronenkorrels en huppekee ;-))
Ieder heeft recht op zijn eigen mening en moet voor zichzelf uitmaken of uitvoelen wat werkt of niet. David Wagner heeft een patent op de tachyon-producten die hij maakt. Als ze niet zouden werken kreeg hij ook geen patent. Er is wel veel nep-tachyon op de markt, die helemaal niet werkt Verder heeft Wagner ook een boek geschreven over tachyon samen met Gabriel Cousens. Maar niet iedereen hoeft tachyon te kopen of te gebruiken, er zijn zo vele wegen die naar verlichting brengen, we zijn allemaal verschillend...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ervaring mee? waar kan ik meer info vinden over dit wetenschappeenlijk bewezen feit alsook het patent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom maar met een bron. Een link naar het patent bijvoorbeeld. Er zijn overigens best patenten uitgegeven op dingen die niet werken, dingen die al bestonden, etc. Het bewijst dus niets. Lang niet overal hoeft de werking bewezen te zijn. Zie bijv. hier: http://zaplog.nl/zaplog/article/pyramidescheermessen_slijperspatentnummer_91304_onder_vergrootglas Nogmaals: tachyonen zijn HYPOTHETISCHE deeltjes. Er is geen ENKEL wetenschappelijk bewijs dat tachyonen bestaan. Alles om tachyonen heen is dan ook je reinste flauwekul. Als ze wel bestonden en die meneer had ze ontdekt, dan was dat wereldnieuws geweest en had hij de Nobelprijs gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de weg naar verlichting zoals ik verlichting beschouw niet met hulpmiddelen bereikt wordt. De hulpmiddelen zouden alleen maar in de weg zitten. Of bedoel je de A2 naar Eindhoven? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit anders ook heel wat in de weg op bepaalde tijdstippen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Effe zoeken zeg, maar hier is het patent:
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=7,760,357.PN.&OS=PN/7,760,357&RS=PN/7,760,357 In het patent zelf staat een optische detectie methode beschreven hoe geTachyoniseerde (TM) producten aangetoond kunnen worden middels het kristalliseren van een oplossing van keukenzout in water.
En inderdaad, de naam Tachyoniseren (TM) is een geregistreerd handelsmerk. Tachyoniseren kan ook alleen maar door ATTI *) "want we willen het voorlopig allemaal wel lekker voor onszelf houden natuurlijk, hoe onzuiver dit ook gevonden mag worden"? * De website van Advanced Tachyon Technologies International, opgericht door David Wagner:
http://www.planet-tachyon.com/EN/AboutATTI/tabid/244/language/en-US/Default.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, zoals ik al zei, elke gek kan een patent registreren, maar het bewijst niks. Bell had ook al een patent op de telefoon, voordat hij 't daadwerkelijk aan de praat kreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had graag de afbeeldingen gezien die bij het patent horen maar die kan ik niet zien als ik op Images klik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Ik heb wel eens in Stuttgart in Duitse patenten zitten snuffelen, heerlijk wat je dan voor leuks allemaal tegenkomt, zoals 2 patenten voor anti-zwaartekracht machines... En zie jij ze vliegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is overigens niet het complete patent, alleen de samenvatting. Maar er vielen me gelijk een paar dingen op: Ze hebben het over het bewijs:
"10 clean sterile slides were set aside for evaporation tests, with 5 marked as control and 5 as the test material" Wow, een testset van wel VIJF slides! Wat een weelde... "The "T" labeled slides were immediate placed on a Tachyonized TLC Bar that was 4 inches in diameter that was obtained from Advanced Tachyon Technologies of Santa Rosa, Calif." Ze leveren zelf het testmateriaal. De slager die z'n eigen vlees keurt! *alarmbelletje rinkelt* "FIG. 1 is a black and white line drawing to schematically illustrate" Jaja, het "bewijs" bestaat uit een TEKENING! Ik denk dat ik morgen het bewijs van kabouters even ga leveren. Oh wacht, dat heeft Rien Poortvliet al gedaan! "The absence of the large salt crystals in such comparative evaporative tests of salts identifies the genuine Tachyonized material as the substrate whose presence during crystallization precludes the formation of the large salt crystals that form in the Tachyonized materials absence." Eh nee, dat betekent alleen dat de omstandigheden waarschijnlijk niet gelijk waren. Door de ene slide op een dik stuk materiaal te leggen en de andere niet, creëert je al andere omstandigheden die het verdampingsproces behoorlijk kunnen beïnvloeden. Wetenschappelijke kul. Trouwens, dit is gewoon een testmethode. Kun je die ook al patenteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies... het is alleen *maar* de testmethode die gepatenteerd is. Wie geeft daar überhaupt nou ene biet om, het gaat toch juist veel eerder om het 'tachyonisatie' process zelf? En als de testresultaten ook nog eens door Advanced Tachyon Technologies zélf zijn aangeleverd, dan zegt de bewijskracht die zou voortvloeien uit het patent ook al niks. Het zou echt wat zijn als een *onafhankelijk* instituut deze tests zou uitvoeren. *Dat* zou pas reclame zijn op de website van Wagner! Maar zoals verderop de site te lezen is: "Understanding how Tachyon works, is to understand one of the secrets of the Universe" - en geheimpjes zijn geen geheimen meer als je ze eenmaal verklapt hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs als een onafhankelijk instituut deze test zou uitvoeren, dan nog zegt het *niets* over het bestaan van tachyonen en de eventuele werking daarvan. Als de resultaten al zo zijn als wordt beweerd, dan bewijst dat nl. alleen dat er *iets* anders is tussen de test slides en de controle slides. Wat dat iets is, daar weet je dan nog helemaal niets over. Misschien was die plak materiaal wel warmer of kouder dan de omgeving, dat beïnvloedt verdamping wel. Daarnaast wordt zout in een oplossing gescheiden in de afzonderlijke ionen, die je natuurlijk leuk kunt beïnvloeden met een elektromagnetisch veld. Wie weet wat er dan gebeurt, als het water uit de oplossing verdampt. Kun je misschien leuke structuurtjes mee creëren. Zo maar een paar gedachten. Er zullen er nog veel meer zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, nog iets: de test KAN helemaal niet worden uitgevoerd door een onafhankelijk bureau. Voor de test is nl. zo'n plak "getachyoniseerd" materiaal nodig en raad eens wie het alleenrecht heeft die plakken te produceren? Juist...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat laatste is nog steeds waar het eigenlijk om gaat: wat IS tachyoniseren en hoe doe je dat?
Je kunt er lekker zolang als het duurt met je achterste bovenop de kennis gaan zitten en achter gesloten deuren fijn blijven door tachyoniseren, omdat men doorgaat met bestellen bij je, maar uiteindelijk houdt dat een keer op om één van de volgende reden:
1) Omdat anderen vroeg of laat precies weten hoe je het doet, het hele proces is bekend en omdat daar geen patent van is niets en niemand ze in de weg staat omdat ook te gaan doen.
2) Omdat de aap uit de mouw is gekomen en het allemaal niet bleek te werken, er waren geen (hypothetische) tachyons noch waren de verkregen producten geneeskrachtig of op enige manier van invloed op mens, dier of plant. Desondanks je terechte vraagtekens die je plaatste bij tests uitgevoerd door onafhankelijke bureaus, heb ik het volgende bericht gedeponeerd bij Advanced Tachyon Technologies: Dear Sir, Regarding your US Patent describing the detection method of Tachyonized salt, do any published test results exist of any tests performed by independent research facilities, to support the proof of Tachyonisation? At this moment I find it very hard to believe your claims if such tests never took place.
Thank you for your clarification. Best Regards, Bas Meijer
The Netherlands
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad enkel de testmethode die gepatenteerd is. Maar wat maakt het uit ? Ik voel dat het werkt en dat is voor mij meer waard dan een stempel op een stuk papier. En als je echt zwart op wit bewijzen nodig hebt, ben je dan met spiritualiteit bezig of ben je er nog niet echt aan toe om in jezelf te vertrouwen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ben benieuwd wat voor zwamverhaal je terug krijgt, Bas! @hachra: a) Dat het heel wat uitmaakt, hebben we hier boven al aangegeven, dacht ik zo. En dat is nog niet eens alles. b) Dat jij wat voelt, wil nog niet zeggen dat tachyonen bestaan. Ooit wel eens van placebo gehoord? Je geest is heel knap, die kan jezelf prima voor de gek houden! Dat is wat 'r hier gebeurd. c) De vraag is hier of iets *wetenschappelijk* bewezen is. Dan moet je sowieso niet met een spiritueel verhaal komen. d) In jezelf vertrouwen is iets anders dan klakkeloos dingen aannemen en jezelf voor de gek houden. Ik ben ook best een spiritueel mens, maar domweg geloven, daar doe ik niet aan. Juist *dat* is echte spiritualiteit, niet die nep-spiritualiteit waarbij er van alles wordt bij gesleept dat vooral geld kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh Bas je maakt er nog al werk van. Ben heel benieuwd of je daar wat op hoort, en zo ja: wat. Want dit soort mensen moet gewoon aangepakt worden, geven het koren een slechte naam vanwege al het kaf dat ertussen zit. Spiritueel groeien houdt NIET in dat het voor de gewone burger onbereikbaar moet zijn vanwege de hoge kosten bovendien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al werkte dit wel, dan zie ik nog niet de link tussen gewoon technologie en spiritualiteit. Anders is een stopcontact ook spiritueel! Die heeft immers ook een onzichtbare werking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan aan jou ook gevraagd worden luachra, heb je tachyonen nodig of kun je het met je eigen lichaam en ziel? Kun het het op placebo of op eigen kracht? Wanneer ben je echt spiritueel, wanneer je het in jezelf zoekt of erbuiten? Wanneer je het in jezelf zoekt heb je al die dure poespas echt niet nodig hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Forall, de methode om achter gesloten deuren geheimzinnig dingetjes instralen en die voor grof geld verkopen ben ik vrij allergisch voor. Dat is onzuiver en hoort niet. Het neigt meer naar misleiding dan spiritualiteit, die juist openheid en toegankelijkheid kan gebruiken. Luchra, het zijn bij mij niet alleen de wetenschappelijk bewijzen die ontbreken, ook al ligt het juist voor de hand om dit verder te onderzoeken. Het is juist een stuk vertrouwen wat ontbreekt, omdat het hele gebeuren van 'tachyonisatie' zich achter gesloten deuren bevindt.
David Wagner zou zich eigenlijk moeten beseffen wat voor een gemis het eigenlijk is dat de techniek erachter, stel dat er toch iets speciaals aan de hand zou zijn en het zou 'werken', niet bekend wordt gemaakt. Het toch niet meer dan logisch dat dit juist wantrouwen oproept?
Het hele tachyon gebeuren lijkt door dit gedrag dan wel erg veel op een 'geloof' in iets, met nietsvermoedende volgelingen die braaf vinden dat het wel goed is zo. Ja Widar, het kan zelfs zo zijn dat je zout wat je een tijd onder zeer sterke magnetische, elektrische of elektromagnetische velden plaatst anders kristalliseert. Enige spirituele betekenis nog steeds buiten beschouwing houdende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Wanneer je het in jezelf zoekt heb je al die dure poespas echt niet nodig": +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
psies thns Bas, en openheid krijg je toch, mensen gaan nu steeds minder in dit soort dingen trappen... Ik zeg niet dat een bepaald ritueel niet kan helpen, ook al is het placebo. Als je erin geloof en bereid bent er centen voor uit te geven en het helpt je, why not, dat moet je zelf weten. Maar dit draait echt duizenden euros in om, echt zonde, terwijl je het heel goed zelf kunt.
Kristal
12 jaar geleden
Interessante reacties.
En ja, vooral het gesloten karakter (en het éigen testmateriaal) van dit alles staat mij het meeste tegen, dan gaat mijn vertrouwen er in galop vandoor.
Bas, ik ben benieuwd naar het antwoord op je schrijven.
Mooie vraag Forall.'kGa je plussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh thnx Kristal, als je toch bezig bent plus dan ook mijn gebit even ^^ heb ik er weer wat tanden en kiezen bij :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar luachra, in dit geval is het wel echt verlichting hoor waar je over praat, maar meer een ander soort verlichting: Verlichting van je portemonnee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om op de hoogte te blijven van de correspondentie met Advanced Tachyon Technologies, hun 1e antwoord: Hello, I understand your skepticism. It is only natural in a world full of "to good to be true" claims. The research leading to the US Patent was conducted in Germany as well as USA. The US patent Office does not issue patents unless absolute proof is documented, collaborated and reviewed by scientist in the US patent process. There are dozens of research projects conducted by many institutes providing proof of Tachyonized materials effects, however, A US Patent is Proof Positive. Larry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als opvolging hierop, mijn antwoord terug: Hello Larry, First of all, thank you for your prompt reply.
It is surprising for me to hear about me being sceptic, and actually a bit amusing. On the contrary, I regard myself to be very open minded and welcoming spirituality as much as it suits me in my life. I am also totally receptive to your discoveries. So forgive me that I have given you a wrong impression, I would love to learn about Advanced Tachyon Technologies! Together with being open minded comes being critical as well, critical about your own findings AND findings of others. Else the risk to step into assuming and believing is the only other option. And how great would it be to show the world that your findings can be proved on scientific foundations.
That's why, when I learned about your registered patent, I wanted to know all about it. But so far I can only find that your patent is about a detection method. It shows (despite the missing pictures that are mentioned in the patent!) that you are able to detect 2 different states of a material.
It does not say anything about the cause of these different states nor anything about the possible spiritual healing properties that the detected material could have. I hope you can understand my criticism, based on analyzing the only document that I can find on your website that is regarded as 'proof'. I would be very interested to learn about the results of the research projects that you mentioned in your last message. Also, I am wondering where I can find more details about the tachyonisation process and if this technology is not meant to be published yet, I would like to hear about the cause(s) why this is the case. Best Regards, Bas
Kristal
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd wat ze hierop zullen antwoorden Bas! Goeie brief trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! :-)
Ik had er nog wel meer in willen zetten (bij het douchen kwamen ineens de woorden, zeker het warme water om mijn 'ontvankelijke' hoofd ;-) maar zo moest-tie maar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien was je hoofd op dat moment ontvankelijk voor de energie in het water :))
Kristal
12 jaar geleden
Ja, en Bas is in het water letterlijk in zijn element ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zal ik er dan nog een badeendje aan toevoegen? ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Heb je ook een baseendje? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, wel een kalebasje
Kristal
12 jaar geleden
Heeft Bas een kaal bastje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor zover ik weet bezit hij geen boom zonder schors nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waaaaat is hier allemaal gaande over mijjjjjjj.... ?????? :)
Wat heeft m'n badeendje nu weer uitgevreten..? Ik voer 'm ook te weinig, soms gaat-ie dan even de hort op en zwemt een rondje met de echte eendjes (kwek) Heb nu ook nog een bultje op dat koppie, toch iets te veel energie in dat water denk ik, nu wil het er weer uit via de buitenkant (niks hoor, gewoon m'n harses gestoten op zolder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die paal zat er al hoor... plak die badeend ertegenaan dan komt het wat zachter aan de volgende keer
Kristal
12 jaar geleden
Bas, geef jezelf maar een aai over je bol van mij :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, jottem, bedankt voor de tip (piep, piep) - ja, het werkt :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Wordt tijd dat Larry reageert... oh, neeeee, het is weekend nu! Maar wacht, effe kijken...... oh, je vraag heeft nog een week te gaan. Nou, dat biedt nog wel perspectief dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'k heb eigenlijk kusjes erop nodig ;-)
Het eentje heeft een poging gedaan net, maar het voelt wel een beetje surrogaat...
Kristal
12 jaar geleden
Ja, dat heb je met eendjes, ze kwaken wel maar verder... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, niks waard die eend, zou er bijna duckotariër van worden als hij me niet af en toe zo lief aankijkt met die onschuldige oogjes.. (knipper-knipper) ^ö^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das meer een vleermuis die je daar neerzet, dat lijkt voor geen meter op een badeend u.u
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kwaakt wel aardig voor 'n badmuis, vleereend, of.... tsja, wat is 't...
Kristal
12 jaar geleden
Lol... duckotarier... mooi mazzel dat duckje die oogjes heeft ;-)) Mjah Forall, ik zag er eigenlijk een engeltje in maar ja, ieder kijkt vanuit eigen interesses zien we maar weer ;-)))
Kristal
12 jaar geleden
Badvleergeltje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh maar het is van bas dus het zal dan wel een vlegeltje of bengeltje zijn
Kristal
12 jaar geleden
ja, je hebt gelijk... hoe simpel kan het zijn ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihihi, wat een toeval.. iTunes speelt net dit nummer af op de achtergrond: http://www.youtube.com/watch?v=97RjuC9YeXg Oooh, IK een bengeltje... ik zou niet durven... te bengelen :-)
Nee, hoor het is een heilig boontje wat ik tekende.. bijjjjjna goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naja Zo dus :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@luachra en de anderen, iedereen eigenlijk Nou, 1 dag te gaan met deze vraag. Geen enkel tegenbericht meer van de tachyonizers. De koek was al op bij mijn 2e bericht. Dat was het dan, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nja was te verwachten. Valt mee dat deze vraag nog niet verwijderd is.
Een tachyon (uit het Grieks: ταχύς (takhús), 'snel') is een hypothetisch deeltje dat beweegt met een snelheid groter dan de lichtsnelheid.
Let op: hypothetisch. Het is dus nog niet aangetoond.

Als iemand een product aanbiedt met een uit de wetenschap 'geleende' (gejatte) term dan weet je eigenlijk al dat het -alweer- volstrekte onzin is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoiets als neutronenkorrels dus... en ze leken altijd aardig te werken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het probleem met alle placebo behandelingen: omdat mensen er in geloven 'zien' ze al snel dat 'het werkt'.
Treurig maar waar.
Ik vraag me ook af welk percentage van de huidige stijging van de ziektekosten is te wijten aan dit soort 'behandelingen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er sprake ís van werking is het netto resultaat voor de 'maatschappij' natuurlijk positief.
Maar ik denk dat behandelingen waar Tachyon (TM) (! - jawel, alleen de enige echte, dat proef je) producten aan te pas komen in geen enkel pakket van een zorgverzekeraar zit. Verder zijn er legio alternatieve geneeswijzen die vergoed worden, en laten we wel wezen, veel pilletjes die huisartsen vanuit de allopathie jarenlang mensen voorschrijven zijn ook placebo's, of werken als zodanig als placebo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik had hier dus al zo'n vermoeden van. Wat megaveel geld kost in deze "branche" vertrouw ik al niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad een interessante vermelding, dat het placebo effect sterker is geworden. Ik vraag me af hoe dit kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat het met het evolueren te maken heeft...
Cryofiel
12 jaar geleden
Inderdaad interessant dat het placebo-effect sterker is geworden. Er wordt nog onderzocht hoe dat mogelijk is. Misschien dat mensen meer open zijn gaan staan voor elkaar, en ook voor de mogelijkheid dat een placebo hen daadwerkelijk geneest - dat laatste werd tot voor kort door veel mensen nog als een soort 'aanval' beschouwd. Ook vermeldenswaard: een duur medicijn blijkt beter te werken dan een goedkoop medicijn. Geef iemand een pil en vertel dat die pillen maar liefst 15 euro per stuk kosten, en dat ze er zes per dag nodig hebben - dan zal die pil veel beter werken dan wanneer je zegt dat het medicijn slechts 2 cent per pil kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat vaak ook placebo is. net zoals een schijf van 400 euro. omdat het duur is en voelbaar, helpt het klrachtiger, want niets, lucht of energie dat gratis is is moeilijker voorstelbaar dat het je kan genezen, terwijl dat placebo precies het zelfde is, alleen is iemand erg blij geworden met jouw geld, dat je beter aan nuttiger xaken had kunnen besteden.
Van al deze alternatieve methoden is helemaal niks bewezen, laat staan wetenschappelijk. Het enige alternatieve middel dat wel wetenschappelijk bewezen zou zijn is de invloed van acupunctuur op slikreflexen. Maar zelfs op dit onderzoek is veel kritiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon energie en alle energie is naar mijn waarheid bronenergie. Echter de tussenkomst van onze eigen geest bepaald in grote mate de frequentie van deze energie. Zal je in een lage frequentie zitten qua denken dan zal het langer duren voordat je resoneerd met een hoge frequente energie. Tachyonen heeft een hele hoge frequentie die lagere energieen ook naar een hogere frequentie kan brengen. Echter de menselijk geest is super sterk. Als je denkt het werkt niet dan zal je electromagnetisch veld deze frequentie uit gaan zenden en dat zal waarschijnlijk dan ook jou waarheid gaan worden. Geloof jij het tegenovergestelde dan stem jij je meer af op deze frequentie met als resultaat dat je ook naar een hogere frequentie resoneerd. Dit kan makkelijk wetenschappelijk bewezen worden maar nu komt het. Het oude machtssysteem wilde namelijk helemaal niet dat zulke kennis bij mensen kwam. Zij waren en zijn doodsbang voor deze ontdekkingen. Waarom simpel omdat dit hun eigen macht ondermijnt. De laatste honderd jaar is er ook nepwetenschap geweest wie betaald die bepaald. Zo zijn alle wetenschappelijke onderzoeken die het machtssysteem bedreigde vernietigd of belachelijk gemaakt en degene die betaald dus die baat heeft bij een bepaalde uitkomst als wetenschappelijk bewijs bestempeld. En dis is op zeer grote schaal het geval geweest. Zelf zo erg dat het grotendeels de hele 3 d wereld doelbewust in een lage energie heeft gebracht. Nu loop dit ten einde en zal dit ook aan de mensheid bekend gemaakt worden. Weten schap suggereerde ook eerst zien dan geloven echter in de nieuwe tijd zal dit worden vervangen met eerst geloven dan zien. Naar mijn waarheid zullen we weer naar een eerlijk en etehische wetenschap gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Wow... ik heb geen idee wat jij verstaat onder 'energie' en 'frequentie', en ik betwijfel of je dat zelf wel weet. Je hebt in ieder geval een totaal andere betekenis bedacht dan de rest van de wereld. Duimpje omlaag voor deze onbegrijpelijke tekst met een dosis complotdenken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het Complet denken is ook bedacht door dezelfde mensen die het machtssysteem beheren.
Dit om anders denkende mensen ( vaak zelf denkende mensen) belachelijk te maken zodat ze hun machtsstructuur langer vol kunnen houden. Valt mijn op dat met name mensen met een groot ego dit roepen als ze er niks meer van snappen. Gelukkig worden de meeste mensen nu wakker.
Cryofiel
6 jaar geleden
Het ziet ernaar uit dat een gesprek niet mogelijk is.