waarom heeft iemand Ram-eigenschappen als hij/zij geboren is tussen 21 maart en 19 april, terwijl achter de Zon het teken Vissen staat?

De dierenriem die in de astrologie gebruikt wordt (de Tropische) is reeds lang een teken verschoven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Omdat die karaktereigenschappen uit iemands dikke duim gezogen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vragen naar een antwoord, ze willen niet weten hoe mensen erover denken.
Ritsuka
12 jaar geleden
daarom is het ook een reactie, en geen antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Specifieke ram-eigenschappen zijn dan ook onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ze vragen naar een antwoord, ze willen niet weten hoe mensen erover denken." Kan je net zo goed vragen hoeveel appels drie peren zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm, ik zeg niet gewoon hoe ik erover denk, dit is een echt antwoord. Jullie zijn allemaal niet ruimdenkend genoeg, het ding is, jullie beoordelen maar gelijk hel en jullie kennen helemaal niks van het onderwerp af.
Ritsuka
12 jaar geleden
ik weet er niks van af, daarom antwoord ik ook niet, maar geef een reactie. Ik vind het een beetje moeilijk om te geloven dat iedereen op de hele wereld die in een bepaalde maand jarig is precies dezelfde persoonlijkheid zou hebben.
En dat iedereen met die horoscoop hetzelfde meemaakt, als je die dagelijkse horoscoop dingetjes mag geloven.

Het beste antwoord

Daar is een goede verklaring voor. De westerse astrologie gebruikt een systeem gebaseerd op de seizoenen. Bijvoorbeeld: De Lente begint op 21 Maart dus hier begint het eerste teken van de dierenriem; het vuurteken Ram. Dan als de zomer begint op 21 juni gaat de zon naar het sterrenbeeld Kreeft. Dus eigenlijk gebruiken Astrologen niet de wetenschappelijke, maar de traditionele methode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Klopt. In feite betekent het dat ze liever in een kamertje gaan zitten, de gordijnen dichtdoen zodat ze de echte sterrenbeelden niet zien, en in hun theorieboekjes gaan staren. Dat doen ze liever dan een jas aantrekken, naar buiten gaan, en naar de werkelijkheid kijken. Ga maar na: ze laten de Ram beginnen in het lentepunt (21 maart) - of de echte Ram dan wel of niet begint, vinden ze niet relevant. Verder doen ze net of alle tekens precies even groot zijn. Maar ga eens naar buiten en kijk omhoog - klopt dat, zijn alle sterrenbeelden echt even groot? Ik denk het niet... Maar ja, als je in je theorieboekje 12 sterrenbeelden tekent, dan kun je mooie plaatjes maken met driehoeken, vierkanten en zeshoeken - maar die plaatjes ziet er alleen dan mooi uit wanneer je elk sterrenbeeld precies even groot maakt. Allemaal 30°, of dat nu klopt of niet. Alles voor het mooie plaatje in het theorieboek! Oh ja, nog een kleinigheidje: in werkelijkheid zijn er inmiddels 13 sterrenbeelden. Dat feit hebben ze nooit willen erkennen...
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe heette die nieuwe ook alweer?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ophiuchus of Ophiochus. In het Nederlands: Slangendrager. Vroeger ging de zon daar niet doorheen. Maar sterren bewegen, al is het (vanuit ons plekje gezien) langzaam. En de baan van de aarde verandert. Daardoor gaat de zon nu door een hoekje van Slangendrager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, als ik als beste antwoord er een moet kiezen is het wel deze. Deze persoon heeft er duidelijk aan geroken ( niet de enige -sommige hebben er echt de lucht van- maar blijft redelijk vriendelijk) en heeft een antwoord dat in de richting komt.
Ik geloof dat ik het antwoord eigenlijk zelf al weet, maar ik vroeg me af of er iemand is die hetzelfde idee erover naar voren zou brengen.. Ik ben al meer dan 25 jaar astroloog en ik moet zeggen dat ik de werking van de hemellichamen echt ervaar! En of er nou 13 tekens zijn, of dat elk teken een andere lengte heeft, dat kan zo zijn, maar ik stel (empirisch!) zelf vast, dat de tekens even lang 'aanvoelen', en dat de tekenreeks die begint bij het Lentepunt ( de Tropische dierenriem dus) de enige juiste is. En nu komt het: de dierenriem bestaat dus eigenlijk niet. De stand van de zon t.o.v. de Aarde bepaald welke (hoofd-)eigenschappen iemand meekrijgt tijdens zijn/haar geboorte. Er moet een begin- of nulpunt zijn in dit systeem en het zou inderdaad 0° Ram kunnen zijn.
Dit is mijn idee erover. De meeste astrologen denken hier verder niet over na ( de verschuiving van de tekens t.o.v. de werkelijkheid en het werkelijk ervaren effect), wat mij erg verbaasd heeft.
Oké, dan als je het nog een beetje logisch/zinvol vindt:
Het teken Vissen bestaat helemaal niet ( oké dat zei ik al, maar ik bedoel het in termen van een specifiek tijdsbestek van de hoek tussen de Aarde en de Zon) omdat de eigenschappen van dat teken dezelfde zijn als die van het universum ( en het zonnestelsel als geheel wellicht). Ik spreek nog steeds over een ervaring! Dit houd in dat je de dierenriem als een open ring kan beschouwen. Dat heeft zin: er zijn enorm veel stralingen die wij nog niet wetenschappelijk ontdekt en/of verklaard zijn. Deze energiën kunnen door die opening samengaan met de energiën van ons zonnestelsel en de Aarde; het universum is een holistisch systeem; niets kan op zichzelf bestaan alles is verbonden en afhankelijk van elkaar.
Er zijn dus nog steeds 12 tekens, wanneer je de Slang(gendrager) meetelt :-)
Het (0-)beginpunt is de Leeuw, niet Ram! ( Zie: Sphinx ).
-planetlife-