hoe bidden joden ?

Toegevoegd na 13 minuten:
zittent of ogen dicht handen bij elkaar ? hoe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
8.8K

Antwoorden (3)

Joden bidden drie keer per dag. 's Morgens, 's middags en 's avonds. Bidden kan zowel thuis als in de synagoge. Bij het morgengebed dragen de mannen behalve hun keppeltje, ook een gebedskleed of tallith. Op werkdagen dragen strenge joden 's morgens ook twee gebedsriemen met daaraan twee kleine doosjes. Dit zijn tefillien. In die doosjes zitten stukjes tekst uit de thora. Eén doosje komt op het voorhoofd en één aan de linkerarm. Zo is de thora het dichtst bij je verstand en bij je hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan of het liberalen of orthodoxe joden zijn.

Bij de westerlijke muur, de meest heilige plek voor de joden, bidden de joden met gebedsriemen. Ze gebruiken daarvoor deuteronomium, uit het oude testament als leesvoer.

Kijk eens op youtube 'praying jewish'
en ik heb ook een link toegevoegd daar mijn reisverslag israel, een stukje over biddende joden bij de muur. Als je die link niet kan zien, meldt dat dan maar even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste joden bidden staand, mt het hoofd gebogen, en bewegen ritmisch van voor naar achteren.