Kan je van naar een film kijken ( "paranormal ActivitY " ) , bezoek van geesten ervaren ?

Natuurlijk weten we niet of geesten bestaan , maar kan emand door naar zo'n enge film te kijken , de ervaring van geesten voor zo'n iemand werkelijk gebeuren ?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paranormal_Activity

Weet jij het antwoord?

/2500

Zolang jij denkt dat je bezoek krijgt van geesten, dan wel.

Nee. Dat kan alleen als je geesten oproept met glaasje draaien of een ouia bord. Maar door een film kijken kan dat niet zomaar. Je moet eerst contact maken met geesten en dan komen ze pas. Maar het kan wel zijn dat het nog even lijkt alsof je het echt ervaart omdat de film eng is (dmv een nachtmerrie bijvoorbeeld)

Je kan wel het gevoel hebben alsof, heb ik ook wel gehad. Maar ten eerste weten we niet of geesten daadwerkelijk bestaan, en waarom zouden geesten contact met jou willen door zo'n film?

Door naar een film te kijken, kom je in een bepaalde gemoedstoestand. Ik denk dat iedereen het verschijnsel wel kent uit eigen ervaring: ga je naar een enge film en fiets je daarna naar huis, dan zien die donkere steegjes er ineens een stuk enger uit. Leef je je helemaal in in een liefdesfilm, dan kom je zelf ook in een sensuelere stemming. Kijk je naar een indringende spionnenfilm, dan krijgt daarna die auto die langzaam door jouw straat rijdt een heel andere gevoels-betekenis. Vooral bij kinderen is dit effect heel sterk: kijkt een kind naar een griezelfilm, dan worden zowel het inslapen als het doorslapen een probleem. Op dezelfde manier kan het kijken naar een geestenfilm ervoor zorgen dat jij in een "geest-gevoelige" toestand komt. Hoe indringender zo'n film voor jou is, hoe groter de kans dat jij in de juiste "geest-gevoelige" toestand komt. Daardoor ga je alles wat om je heen gebeurt, en alles wat je zelf voelt, vanzelf op een "geesten-manier" interpreteren. Je ervaart dan echt geesten! Maar of je nu wel of niet in geesten gelooft: dit soort ervaringen is net zo echt als de zekerheid van het kind dat er een monster onder het bed zit. Het kind ervaart dat monster als heel reëel, het monster "is er echt". Jij ervaart de geest als heel reëel, de geest "is er echt". Zelfs als je ervan overtuigd bent dat geesten bestaan, dan nog is dit soort ervaringen niet realistisch. Het is puur een gevolg van jouw gevoeligheid voor zo'n film.

Toen ik nog in geesten geloofde had ik altijd 'bezoek' van geesten na het zien van zo'n soort film. Sinds ik niet meer in geesten geloof, krijg ik nooit meer geesten op visite.

Ja dat kan. Je kan jezelf enorm beïnvloeden. Een van die voorbeelden is het placebo-effect. Deze beïnvloeding kan er ook voor zorgen dat je dingen waarneemt die er helemaal niet zijn. Als je ergens heel erg in geloofd kunnen je hersens voor een mind-trick zorgen. Je neemt iets waar, en je bewustzijn maakt er dan een geest van. En zo ervaar je dus bezoek van geesten. Je denkt dus dat je bezoek krijgt van een geest, terwijl er helemaal geen geest is. Als je een film hebt gezien denk je er meer dan anders aan, en is de kans dus groter dat je een ontmoeting met een geest 'ervaart'.

een film is een onwerkelijke nagespeelde situatie, die trouwens wel op je gemoed in kan werken. Mogelijk ga je hierdoor wel meer open staan voor de echte paranormale dingen. Je wordt als het ware, vast in de stemming gebracht.

Ik denk wel dat je er meer voor open staat. Normaal gesproken negeer je dit soort ideeen en gevoelens volkomen.

je kan altijd de aanwezigheid van geesten voelen, of je nou een film kijkt, hebt gekeken of niet. als je je er open voor staat kan iedereeen het gebeuren. maar het is helemaal niet eng, en als je dat wel vind, dan doe je de deur of de balkondeur even open en vraag je of ze weg willen gaan. wij hebben immers een lichaam, geest en ziel, dus zijn we altijd sterker moet je maar denken, een geest heeft geen aards lichaam meer, dus dan zal die ook verdwijnen.