Hoe zag de buitenkant van de tempel van Salomo eruit? volgens de Jehova Getuigen

als ik de tempel van Salomo Google dan krijg ik afbeeldingen van een tempel zonder hoge toren van voor, waarom tekenen de getuigen er zo`n hoge toren bij? wat is de bijbelse uitleg hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je een afbeelding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de studie editie van de nieuwe wereld vertaling en een paar afbeeldingen in de wachttoren, ik vind ze nu niet zo snel op het internet maar er is een filmpje van op You tube http://www.youtube.com/watch?v=lFnWTz-7I0E
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou een symbool van de vrijmetselarij kunnen zijn, rutterford was er een en heeft zijn denkbeelden ook in de religie van de jg gestoken, op zijn graf staan ook vrijmetselarij afbeeldingen
in de lektuur staan ook vaak verborgen tekens van de vrijmetselarij dus die toren zou het ook kunnen zijn is een symbool van . Deze tempel kan staan voor de wereld, die te zien valt als een te voltooien bouwwerk waarvan ieder mens een levende bouwsteen is. Ook kan de tempel staan voor de mens zelf, met in het hart het heilige der heiligen. Dat juist de Tempel van Salomo is gekozen als symbool kan verklaard worden doordat Salomo bekend stond als een zeer wijs man
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n symbolische uitleg als jij hier geeft, zonneschijn, past misschien bij de vrijmetselaars. Jehovah's Getuigen geven echter niet op die manier symbolische betekenis aan dingen. Het klopt dat enkele van de vroegere leiders van de 'Bijbelonderzoekers' (zoals Jehovah's Getuigen eerst genoemd werden) voorheen vrijmetselaars waren geweest. Ze hebben echter later, toen ze de Bijbel beter gingen begrijpen, die ideeën helemaal losgelaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ zonneschijn vrijmetselaars gebruiken de tempel als symbool dat klopt, maar als alle afbeeldingen die gebruikt worden in geschiedkundige of religieuze geschriften dan verwijst alles wel naar de een of andere geheimzinnige (club) broederschap. ik geloof niet dat door een afwijkende tekening een complottheorie ondersteunt kan worden noch dat de Jehova getuigen diepzinnig ergens op willen doelen. ik zou enkel graag willen weten, als de tekening klopt waarom er dan zoveel moeite voor is gedaan om die toren dan zo hoog te maken, wat is daar het diepere (hogere;) doel van?

Het beste antwoord

De tempel die onder koning Salomo's regering werd gebouwd was al voorbereid door koning David (Salomo's vader). Het ontwerp was door Jehovah God geïnspireerd. In grote lijnen was het model net als dat van het tabernakel. Hoe de tempel er echter precies uitzag, dat weten we niet. De oorspronkelijke tempel is door de Babyloniërs verwoest. Later is op dezelfde plaats een nieuwe tempel gebouwd, maar die was niet exact hetzelfde.

De afbeeldingen in uitgaven van Jehovah's Getuigen zijn slechts een 'impressie'. Met behulp van de aanwezige gegevens heeft een schilder zijn idee van de tempel weergegeven. Jehovah's Getuigen hebben nooit beweerd dat zij exact weten hoe de tempel er uitzag.

Het is net als bij afbeeldingen van het toekomstige aardse paradijs in uitgaven van Jehovah's Getuigen. Ook dat zijn impressies door kunstenaars. Niemand kan weten hoe dat paradijs er precies zal uitzien. Jehovah's Getuigen zijn gewone mensen en zij beweren niet dat zij dingen weten die zij niet kunnen weten. Alleen bestuderen zij de Bijbel zeer nauwkeurig, waardoor ze wel precies weten wat daar in staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeer mooi verwoord! een verdiende + alleen de laatste zin had voor mij niet gehoeven, ik vroeg het mij enkel af, aan gezien de maten mij wat ongeloofwaardig voorkomen die de bijbel geeft. (in 2 kron 3:4 en 2kon 6) met name de 120 ellen. dus ongeveer 53 meter hoog met maar een basis van 20x10 el (9mx4.5m),
zeer interessant want die 120 ellen komen in alle Bijbelvertalingen voor maar enkel de Getuigen beelden het dan ook zo af! het ziet er zo "kerk-achtig" uit daarom ben ik van mening dat er iets meer achter zat. ook het feit dat de voorhal met goud bedekt was van binnen. dus ruwweg 1.432 m² goud!! ik hoop dat ze hebben gewerkt met een vals-plafond! ik zeg niet 'onmogelijk' maar wel onwaarschijnlijk!

Andere antwoorden (1)

De hoge toren is het gedeelte van de voorhal van de tempel van salomo.
Hoewel het Heilige en het Allerheiligste de belangrijkste gedeelten van de tempel waren, bevond zich vóór het Heilige een enorme voorhal die als ingang tot de tempel dienst deed. De voorhal was 20 el (8,9 m) lang (langs de breedte van de tempel) en 10 el (4,5 m) diep (1Kon 6:3).
Ze was 120 el (53,4 m) hoog.
In 2 Kronieken 3:4 wordt de hoogte van de voorhal samen met andere afmetingen van het huis aangegeven, afmetingen die algemeen worden aanvaard en die overeenstemmen met die in Eén Koningen. (Vgl. 2Kr 3:3, 4 met 1Kon 6:2, 3, 17, 20.)
De voorhal zal er dus hebben uitgezien als een hoge, blijkbaar rechthoekige toren die ver boven het overige deel van het tempelgebouw uitstak.
Twee enorme koperen zuilen, Jachin en Boaz genaamd, stonden ervoor (1Kon 7:15-22; 2Kr 3:15-17).
De voorhal had ook deuren (koning Achaz sloot deze deuren, maar zijn zoon Hizkia opende ze later weer en herstelde ze) (2Kr 28:24; 29:3, 7).
Vooral ’s morgens, wanneer de zon in het O opkwam en er rechtstreeks op scheen, moet de hoog oprijzende tempelvoorhal een zeer indrukwekkende aanblik geboden hebben.