Welke profetieën moeten nog uitkomen volgens de bijbel?

Op de wederkomst van Jezus na.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je antwoord kun je zo opzoeken in de Bijbel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom de wederkomst van Jezus niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu leven we in de tegenwoordigheid van Christus in koninkrijksmacht,Hij regeert te midden van zijn vijanden.
Wanneer Harmageddon plaatsvind ,komt Jezus Christus om dit oordeel te voltrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus heeft volgens de bijbel tegen zijn genoten gezegd, ik kom terug,nog tijdens jullie leven!
Voor mij is dat dan net zo'n verhaal als van Mohammed en de berg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje: omdat bekend is dat de wederkomst van Jezus nog moet komen. Maar welke andere profetieën nog voltrokken moeten worden....?

Het beste antwoord

Een wereldomvattende roep,of kunstmatig klimaat van 'Vrede en Zekerheid'.

(1 Thessalonicenzen 5:3) . . .Wanneer zij zeggen: „Vrede en zekerheid!”, dan zal een plotselinge vernietiging ogenblikkelijk over hen komen . . .

De verwoesting van 'Babylon de Grote'

(Openbaring 18:9) . . .En de koningen der aarde die hoererij met haar hebben bedreven en in schaamteloze weelde hebben geleefd, zullen over haar wenen en zich in droefheid om haar slaan, wanneer zij naar de rook kijken die van haar verbranding afkomt,

Harmageddon

(Openbaring 16:14) 14 In werkelijkheid zijn het door demonen geïnspireerde uitingen, en ze verrichten tekenen en gaan uit tot de koningen van de gehele bewoonde aarde, om hen te vergaderen tot de oorlog van de grote dag van God de Almachtige.

De verandering van de aarde in een wereldomvattend paradijs

....

De opstanding der doden hier op aarde.

....

(Openbaring 21:3-5) 3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.” 5 En Degene die op de troon was gezeten, zei: „Zie! Ik maak alle dingen nieuw.” Ook zegt hij: „Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De ondergang of Apocalyps. Maar daar wordt aan gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Fiederieke, passende avatar niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oef ;-)
zondag
13 jaar geleden
Proest! LOL, +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Openbaring 11:18) . . .en om hen te verderven die de aarde verderven.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn avatar
alles moet nog uitkomen maar dat zal nooit gebeuren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Hoe weet je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak ik wel uit (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er overigens al heel veel uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek even op wat Jezus in 33 had gezegd over Jeruzalem.
Wat is er met Jeruzalem gebeurt in 70? Aan wat herinnert' de Titusboog' in Rome? Ook de rest van Jezus woorden komen uit!
Dat zien we nu reeds. De prediking van Gods Koninkrijk op wereldomvattende schaal,en de wateren van 'Babylon de Grote ' die opdrogen !
Probeer er even achter te komen wat dit betekend! Van levensbelang.
Het lijkt me verstandiger om niet je niet zo te focussen op profetieën, je kunt beter aan je eigenschappen werken, liefde,wijsheid,wil,orde,ernst, geduld en barmhartigheid.

De aarde is een leerschool, leef vandaag, de toekomst is voor ons verborgen.

Lees je Bijbel bid elke dag!

De Bijbel is geen spoorboekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets, alles is al geweest. Zelfs het einde der tijden! God bestaat al lang niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opdracht van Jezus aan zijn leerlingen :

Trek er op uit en maak alle volken tot mijn leerlingen en doop ze in de naam van de vader, de zoon en de heilige geest. Leer hun alles onderhouden wat ik jullie heb opgedragen.
En wees er zeker van: ik ben bij jullie van dag tot dag,
tot aan de voltooiing der wereld. -- Mattheus 28:19,20 --

Dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natien , en dan zal het einde komen. -- matth. 24:14 --

Deze profetie is zich aan't voltrekken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De regering van de antichrist, duizend jaar wereldvrede met Jezus als koning, De duivel verslagen, God zal heersen over alles, kortom, alles wat in het laatste boek van de Bijbel staat: Openbaring.