Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, als je uitgaat van de geboorte van Jezus op 25 december, dan was Jezus Steenbok. En niet Maagd.


Over zijn seksleven is weinig tot niets betrouwbaars bekend.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha je was me net voor,LOL!!
plusje voor de humor

Andere antwoorden (6)

Voor zover ik kan nagaan had hij alleen mannelijk gezelschap, maar of hij bij hen zijn maagdelijkheid is verloren, kan ik nergens terugvinden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Nee, als je bepaalde berichten c.q verhalen gelooft. Hij en maria machdalena hadden kinderen. Maar voor mij zijn het persoonlijk alemaal sprookjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je Arie Boomsma als voorbeeld kunt nemen,

heel sexy, en toch sexloos.


geintje,

maar wees eerlijk, het zou het evangelie een stuk platvloerser en minder serieus maken als hier details over waren, bovendien, iedereen heeft recht op privacy, in het bijzonder de Zoon van God.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degenen die over hem hebben verteld, hebben het minder belangrijk tot niet belangrijk gevonden om het over die kant van zijn leven te hebben. Mogelijk omdat het natuurlijk was om een vrouw te hebben. Er waren ook discipelen die een vrouw hadden.
Ik acht het helemaal niet onwaarschijnlijk dat Jezus ook daarin volledig mens is geweest.

Maar we weten het niet.
Maar daarentegen staat er ook nergens dat Jezus er prijs op stelde om niet met vrouwen om te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat Jezus nooit met een vrouw geslapen zou hebben, is net zo onwaarschijnlijk als dat zijn moeder nooit met een man geslapen zou hebben.

Op een of andere manier mocht in het vroege christendom alles wat met sex te maken had niet genoemd worden.

En in sommige "gristelijke" overtuigingen nog steeds niet, sex is er niet, of het is iets wat je doet om kinderen te maken, uitsluitend in een huwelijk, en verder niets of niks en anders heel erg zondig.

Al geloof je in Jezus als een bijzonder mens, een profeet, een man die ook de zoon van god was, een heiland, een ziener, een liefdebrenger........dan nog was hij een man, die waarschijnlijk van vrouwen hield.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maagd? Homoseksueel? We zullen het nooit weten. Maar ik denk het laatste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding