Zijn er spirituele spreuken rondom een geboorte voor de ouders?

6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''minder (......) bespaart spirituele spreuken'' is zeker niet wat je bedoeld. bij mijn jongste had ik
'wie dit kleine mensje ziet moet beamen: de grootste wonderen maak je samen.' voor mij was dat spiritueel in zekere zin, maar of dit het voor anderen ook kan zijn.... dat weet ik niet. (heb je anders niet een paar steekwoorden waarmee we een poging kunnen doen? spiritueel is best een breed begrip)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spiritueel in de zin van "zaken van de geest", of spiritueel in de zin van "magie en andere flauwekul"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm.....waar ligt de grens tussen die 2 Widar?
Annswers
12 jaar geleden
Alle spreuken zijn welkom :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca: er is geen grens, het zijn gewoon verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zal afhankelijk zijn van de (persoonlijke) interpretatie waarschijnlijk? voor mij bestaat magie niet, en flauwekul kan voor een ander iets dierbaars zijn ook al zou ik het zo niet willen noemen. spiritueel is voor mij het bewust plaatsen en genieten van kleine dagelijkse dingen, maar dit staat weer los van 'zaken van de geest' vandaar mijn vraag. dus in feite geen grens, maar ook geen 2 verschillende dingen voor mij persoonlijk als ik het van meerdere invalshoeken bekijk (pff... geloof niet dat dit echt opheldering is?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij bewust bezig bent met het plaatsen en genieten van dingen, dan ben je met je geest bezig. Dat is spiritualiteit. Spiritus = geest. (En dan niet in de zin van spoken e.d.)
Annswers
12 jaar geleden
Mooi Widar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@euca Dat jij dat als spiritualiteit ziet, betekend niet dat het zo is. Dit is natuurlijk een definitie questie, toch misintrepeteer je de algemene definitie van spiritualiteit. Daardoor kan je zeggen dat jet het fout hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jorryt: "Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest betreffen ... de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring." "Bewust plaatsen en genieten" schaar ik daaronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bewustzijn is iets anders dan de geest. Daardoor schaar ik het er niet onder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bewustzijn is een deel van de geest.

Het beste antwoord

Ja, er zijn spirituele spreuken én gedichtjes.

Soms valt er
een klein engeltje op aarde
zo schitterend, zo zuiver en zo klein
Soms valt er
een klein engeltje op aarde
wat prachtig dat het hier bij ons mag zijn.

------------------------------------------------------

Nog nooit hebben je voetjes ons huisje betreden
Nog nooit hebben je voetjes op de aarde gestaan
Je komt nog maar net uit de hemel gegleden
Nog maar net uit de hemel vandaan.

------------------------------------------------------

Leven uit ons leven
Klein en heel bijzonder
We hebben je een naam gegeven
Maar eigenlijk heet je Wonder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Even voor meisje, zij vervangen door hij...

Zij leeft en stelt geen vraag daarover.
Maar eens zal zij weten, dat aan de dageraad van haar bestaan, liefde is vooraf gegaan.

Zoiets bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, die zijn er wel. Bijvoorbeeld:
- Moeder worden is een wonder, moeder zijn een heel gedonder. Vader worden is een gunst, vader zijn een hele kunst.
- Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt.
- Wie raakt niet ontroerdbij het zien van nieuw leven. Geniet van dit kind dat jullie is gegeven.
12 jaar geleden
Je hebt iets van de hemel meegenomen
Je hebt iets van een engel meegebracht

We zien het als je rustig ligt te slapen
Daar in je wiegje midden in de nacht.

Wij hopen dat wanneer je zult gaan groeien
dat stukje hemel in je blijft bestaan

en dat dat beetje paradijs van boven
Je hele leven met je mee zal gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
mooi +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij komt geen eer toe, heb hem van het net geplukt.... maar toch bedankt voor de +jes ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 mooi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal het doorgeven aan de schrijver :) bedankt voor het plusje
(oops....weet alleen niet wie de schrijver is.....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow! Mooi zeg..
Copietje of niet, +1 voor het inbrengen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kippenvel +
Wie zijn kinderen liefheeft die kastijdt ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dit niet echt liefdevol klinken eigenlijk. wat bedoel je hiermee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt geen puntjeskanon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoelt dat je je kinderen niet overal hun zin in moet geven is dat prima. Maar kinderen slaan is uit den boze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha Ed, nee die indruk krijg ik ook heeeel sterk!!! gniffel gniffel... puntjeskanon :))))
Uit de Profeet van Kahlil Gibran:

Over Kinderen

En een vrouw, die een kindje aan haar boezem drukte, zei:
Spreek tot ons over kinderen.
En hij zeide:

'Je kinderen zijn je kinderen niet.
Zij zijn de zonen en dochters van 's levens hunkering
naar zichzelf.
Zij komen door je, maar zijn niet van je,
en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.
Je mag hen je liefde geven, maar niet je gedachten,
want zij hebben hun eigen gedachten.
Je mag hun lichamen huisvesten, maar niet hun zielen,
want hun zielen toeven in het huis van morgen,
dat je niet bezoeken kunt, zelfs niet in je dromen.
Je mag proberen gelijk hun te worden, maar tracht niet
hen aan jou gelijk te maken.
Want het leven gaat niet terug,
noch blijft het dralen bij gisteren.
Jullie zijn de bogen, waarmee je kinderen als levende pijlen
worden weggeschoten.
De boogschutter ziet het doel op de weg van het oneindige,
en hij buigt je met zijn kracht opdat zijn pijlen
snel en ver zullen gaan.
Laat het gebogen worden door de hand van de boogschutter
een vreugde voor je zijn:
want zoals hij de vliegende pijl liefheeft,
zo mint hij ook de boog die standvastig is.'