Een jaar of wat geleden was er een TV programma waarin paragnosten, moordzaken op zouden lossen. Zijn er toen moordenaars opgepakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Hee Spaansebrabander!

Er is slechts bij 1 zaak een verdachte daadwerkelijk opgepakt en in de cel gezet.
Echter bleek deze persoon na een maand in de cel gezeten te hebben onschuldig te zijn!

Door deze zaak hebben alle politiekorpsen in het land besloten om geen verdachten aan te houden op basis van het programma zelf, echter zijn er dankzij het programma wel nieuwe feiten aan het licht gekomen in bepaalde zaken, maar tot dusverre is daarvoor nog geen moordenaar opgepakt die daadwerkelijk de moordenaar bleek te zijn.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij alle politiekorpsen is bekend dat het geen enkele zin heeft om op verklaringen van 'paragnosten' af te gaan.
Er wordt (behalve het eerder genoemde geval onder druk van de media) dus terecht geen aandacht besteed aan dit soort meldingen door de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd! +1
ja hoor

maar de vraag is of het ook over deze zaken ging, en of het dankzij de paragnosten was.

ik weet niet welk programma je bedoeld, maar als er baanbrekende resultaten waren bereikt door het inzetten en enkel en alleen de paragnosten was dit zeker in de media gekomen.

zoals elke oproep op tv over onopgeloste zaken komen er mogelijke tips binnen. dit kunnen dus ook ooggetuigen zijn die een tip geven.

als het werkelijk waar zou zijn dat paragnosten kunnen helpen bij het oplossen van moordzaken denk ik dat het cellentekort in nog groter zou zijn dan dat het nu al is.

er zouden in dat geval geen onopgeloste moorden meer op het schap liggen bij politie. (die ongetwijfeld hun baan ook niet meer zeker zijn door deze concurrentie)

zo kennen we misschien nog de moord van Marion en Romy. volgens paragnosten zou ze een heerlijk leven leiden in het buitenland samen met haar dochtertje.
helaas was dat niet het geval en lagen ze al tijden in de duinen begraven.

zelf vind ik dit een hele kwalijke zaak dat paragnosten dergelijke uitspraken doen puur omdat ze er zelf overtuigd zijn van het feit dat ze bijzondere gaven hebben.
ouders/fam. en naasten pakken elke strohalm aan als het gaat om vermissing en ik vind dat dit soort dingen het leven van iemand nog verder op de kop kunnen zetten dan dat het al staat.