Wat is het verschil tussen een paragnost en een waarzegger

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn het alle twee kwakzalvers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is geen verschil, dat is een overeenkomst toch?
;-)

Antwoorden (8)

Een paragnost beweert helderziend te zijn in gebeurtenissen die zowel verleden heden en toekomst kunnen begrijpen. In tegenstelling tot een waarzegger die een methodiek gebruikt om enkel een toekomstbeeld te zien, met betrekking op de client. Een paragnost gebruikt een gave en een waarzegger gebruikt een methode. Dat is het verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paragnost is letterlijk een helderwetende, hij/zij beschikt over intuitief vermogen om buitenzintuiglijke informatie te krijgen.
Hij kan dit weten, voelen, zien of horen.
Een waarzegger werkt veelal met een kristallen bol, kaarten, koffiedik of andere tussenstappen.
Paragnosten gebruiken doorgaans verder geen middelen, anders dan hun brein, wellicht zit hier het grootste verschil in.
veel paragnosten beoefenen ook magnetiseren etc.
Ze gebruiken de helderwetendheid dan om te pogen vast te stellen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarzeggers kom je op kermissen tegen, paragnosten in telefoonboeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA nou Bas, hier vind ik van die mini papiertjes (flyers moeten het voorstellen) in mijn bus van beiden hoor.
een beetje waarzegger doet ze niet in mijn bus, dus daar zit FAIL 1 al. toch vreemd....kan mijn geluk gewoon opeisen na een sessie bij die gasten. wat stom dat ik het niet doe he??
ik kan rijk worden en gelukkig en deze week nog slagen in de liefde én winnen bij de lotto!!! wát een feest! nu real life
als ik rijk moet worden door onwetende mensen op te lichten wordt ik in ieder geval nooit gelukkig.
sterker nog, als ik ooit zo gevoelloos wordt dat ik in staat ben om misbruik te maken van de hoop en het goede vertrouwen van anderen.... geef me dan aub de kogel voordat ik mezelf nog verder ga vernederen maar toch te dom ben om me hiervoor te schamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh die waarzeggers staan ook wel in telefoonboeken hoor. vraag maar eens naam en adres van zon waarzegger op ded e kermis :P En ook een paragnost bezoekt weleens de kermis :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet moeten elkaar voor die tijd kennen, en 1 van de 2 wist dat het zou gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is wel 1 persoon met een verzameling pruiken? (nee, ik ben het niet, ook al kan ik er best een gebruiken - ach edele kaalkoppies zijn ook best aantrekkelijk) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soweeejjjj wat een eigendunk!!!!
daarom groeit er geen haar, je hebt het te hoog in je bol. maar ff zonder dollen:
gewoon je haar laten groeien bas je hebt plek zat toch? :OP een toupet....
nou, ik en kan je (vanuit mijn persoonlijke een zeer bescheiden mening) écht #WAAR-ZEGGEN#:
Bas, das toch niets zo'n dooie cavia op je hoofd?! je bent een WW!!!
bij volle maan komt alles weer goed en kan je weer met je handen in het haar zitten. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik moet elke keer weer 28 dagen wachten.. (snik) Dan maar een dode cavia, of desnoods een marmotje, die kleed ook wel leuk af met mijn lamswollen truien. Binnenkort is het toch weer truienweer.... maar vandaag even niet!! hmmm, heerlijk weertje! :))
Gelukkig mogen 'therapeuten' vanaf 1-1-2012 niet meer ingeschreven worden bij de beroepsvereniging RBNG. Dit is een eerste scheiding van het 'kaf' van het 'koren'.
Maar dit laat laat natuurlijk onverlet dat in nederland elke prutser met een 'therapie' zich 'therapeut' mag noemen.
Paragnosten of waarzeggers: het is allemaal maar net wat je ervan vind en nergens op gebaseerd.
Als je echt hulp zoekt dan kun je het beste dat via de normale (en dus niet para-normale ;-) wegen zoeken: bv het trimbos instituut: http://www.trimbos.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een interessant gegeven, behalve dat de tekst bij de reacties hoort op de vraag, en niet als antwoord kan dienen.
Het verschil is dat sommige paragnosten paranormaal begaafd zijn. Waarzeggers wéten veel dingen door de juiste vragen te stellen en dan de mensen tijdens het consult te bestuderen en te observeren.

Het woord paragnost (paragnosie) betekent, letterlijk vertaald, bijzondere zintuiglijke waarneming. Een paragnost is iemand die méér waarneemt dan de rest van de bevolking, met gebruik van zijn of haar buitenzintuiglijke gaven. Heel kort door de bocht kun je zeggen dat iedereen die paranormaal begaafd is, een paragnost is. Helderzienden en mediums zijn dus paragnosten. Als iemand zichzelf paragnost noemt, weet je niet direct wat voor paranormale gaven iemand heeft.

Waarzeggers worden vaak ingeschakeld om advies in te winnen over de toekomst. Met wat oefening kan iedereen waarzeggen. Toch kan niet iedereen mensen op dezelfde manier geruststellen. De vrager een goed gevoel geven na een sessie is niet makkelijk. Net als goochelen, is waarzeggen (gebaseerd op mensenkennis en een vergaande inlevingsvermogen) een vak apart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens sommingen heel veel en volgens anderen niets. he is maar wat je geloofd en waar je in geloven wil.

er is nog nooit iemand die met een simpele test bewezen heeft dat het uberhaupt kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite is dat hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inwese het zelfde alleen de waarzegger is wat ouderwets naam en wordt meer voor films en kermissen gebruikt . in feite kan iedereen het is kwestie mensen lezen en wat er gezegt wordt .Helderziendheid is het zich o.a. bewust worden van gedachten van anderen. Het ontwikkelen vergt veel tijd en geduld.

De informatie die een Helderziende ontvangt lijkt een beetje op dagdromen, een innerlijk visioen van de geest is vrijwel hetzelfde.

Natuurlijk is het in het begin mogelijk dat fantasie en de werkelijkheid een beetje door elkaar heen lopen, alleen wanneer je een punt bereikt van volledige ontspanning, zonder angst te hebben van het falen weet je, dat dit een helderziende blik of een innerlijk visioen is.Wat is Helder Zien ?De techniek om de gedachten van anderen te kunnen ``Lezen`` is heel eenvoudig aan te leren: wanneer je aanleert naar de mensen in je omgeving te luisteren dan verlaag je tijdens die observatie automatisch je bewustzijnsniveau.

Hierdoor ben je in staat om je eigen trillingsenergie in overeenstemming te brengen met de trillingsenergie van diegene waar je naar luistert.

Wanneer je bent afgestemd, wordt het vrij eenvoudig waar te nemen waaraan die ander denkt.
Het is zelfs mogelijk beelden te ontvangen.

Deze beelden kunnen dan weer omgezet worden in woorden, waardoor ze herkenbaar worden voor de ander.

S6 hopelijk heb hier iets aan s6