Hoe verklaar ik het "gevoel" om te huilen bij gevoelens voor mensen?

Ik heb iemand ontmoet op de vakantie, via via, die erg dicht in de buurt van "zielsverwant" komt.
Deze persoon geeft mij zo'n fijn gevoel. (niet verliefd hoor!!) Maar we snappen elkaar heel goed en het voelt alsof we elkaar al jaren kennen. Zoveel respect en luisterend oor van beide kanten....

Gelukkig woont hij er dichtbij en kunnen we elkaar makkelijk spreken. Maar iedere keer als ik aan hem denk ga ik bijna huilen......Hoe verklaar ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtige vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou zoiets indrukwekkends verklaard moeten zijn? Geniet daarvan. Als je daarom huilt, is het met je hart goed gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie vraag en dito reacties. ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je vraag Wicca!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je tranen gaan , tranen maken schoon en openen een weg naar een nieuw begin....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiccalive, kijk en lees wat je bij de mensen hebt losgemaakt!
is het niet geweldig!
Zie je hoe belangrijk iedereen is in het grote geheel?
Dat ook jij heel belangrijk bent.
Er is zoveel herkenning, zo erg veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou denken dat het iets met je vorige leven te maken heeft (reïncarnatie- als je daar in geloofd). misschien dat je met deze persoon iets heftigs meegemaakt hebt in een vorig leven, dat je nog niet helemaal hebt kunnen verwerken. of misschien wel een heele mooie ervaring waar je nu nog steeds ontroerd door raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien kun/durf je te vragen of hij/zij dat ook heeft bij jou? misschien heeft hij/zij wel een verklaring!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar ginaaa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien wel ja, maar is het dan echt een verklaring of iets waar je je in kan vinden (dus waar je hetzelfde over denkt? en daarmee een 'waarheid'?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een echte verklaring?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, goeie opmerking Wendy!.
Een verklaring houdt een zeker toestemming in zich. Eentje uit de intellectuele hoek. Maar voor het Zijn heb je al (een axiomatisch) recht.
Het ontroert mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, goeie opmerking Wendy!.
Een verklaring houdt een zeker toestemming in zich. Eentje uit de intellectuele hoek. Maar voor het Zijn heb je al (een axiomatisch) recht. Daarom is een verklaring een omweg.
Het ontroert mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat, met een kleine toevoeging, zelfs 2x ;-)
Dank je Klaas.

Het beste antwoord

Gevoel van ontroering en geluk. Heb ik ook als ik soms naar m'n kinderen kijk. Kan zomaar gebeuren, om de gekste dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ja ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Jep, dat gevoel heet "ontroering".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ had ik al gedaan maar was een reactie vergeten. bij deze:
ben het er ZOOOOO heel erg mee eens :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen mee eens, het is waardevol ;-) +
Traaaaaaaaanen met tuiten gehuild toen zoonlief op de leeftijd van 22 maanden opeens de keuken in wandelde.... tot die leeftijd kroop hij, geen enkele behoefte om de pootjes te gebruiken. En dat koppie, toen ik hem zag en hij mij, dat open bekkie, dat glunderhoofd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh wat heerlijk!!! :))) het zijn de 'kleine' dingen (zoals men dat soms noemt) dit 't 'm doen Wendy. daar waar de ene zijn schouders bij op zal halen raakt de ander tot elke vezel in het lichaam :) die van mij heeft nooit gekropen (ging achteruit dus is uit de ontwikkeling geschrapt) ze begon met lopen en is nooit meer gaan zitten. en #so what# als het niet volgens het boekje of in de lijn der verwachtingen ligt? ouders die erop neer kijken (die van mij kan al dat en dat.... pfff) ha!! juist DAAROM is het alle reden voor trots en emotie. (laat ze daar maar een puntje aan zuigen Wen! het is en blijft jouw bink!) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)

Andere antwoorden (14)

ik zou zeggen geluk
je hebt iemand gevonden die je begrijpt en met wie je alles kan delen , niet veel mensen hebben dat
:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
helder Tessa!
Dit heeft heel misschien te maken met jouw 'empatisch vermogen'. Google het maar eens. Waarschijnlijk heb je een groot empatisch vermogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zielsverwant is iemand waarmee je op dezelfde lijn zit.
Het voelt zo vertrouwd, en het is net of je hem al jaren kent.
Jullie voelen elkaar aan zonder woorden, en je weet, want je voelt het diep van binnen, hij is de spil van mijn leven. Je weet in tijden van wanhoop en onzekerheid kan ik bij hem terecht.
Zijn energie en levenskracht doorstroomt jouw aderen.
Deze waarheid roepen diepe emoties op, want je hebt jouw zielsverwant ontmoet.
Onbewust weet je, ik ken hem al eeuwen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Prijs je gelukkig, en koester deze vriendschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen zijn uitermate gevoelig voor signalen van anderen.
Maar wat jij bedoelt gaat veel verder, het is op een ander niveau.
Zelf zeg je al zielsverwant, spiritueel gezien, hebben we al meerdere levens gehad en mogelijk heb jij nu iemand ontmoet uit een van je vorige levens.
Echter dat kunnen we als mens niet herinneren, niet physiek tenminste, we herkennen geen gezicht meer of zo.
Wat jij beschrijft komt vaker voor dan je zult denken.
2 jaar geleden is mij dat ook overkomen, velen zullen hier om lachen, maar ze doen maar.
Het lijkt nog het meest op een soort verliefd zijn, maar dan nog heftiger, veel heftiger.
We hebben elkaar ontmoet en dat was ongelooflijk mooi, ondanks een groot leeftijdsverschil, het voelt alsof ik een verlorengewaande geliefde weer teruggevonden had.

Het kan allesoverheersend worden, totaal niet te begrijpen voor een ander, volkomen onmogelijk eigenlijk.
Op het moment als je aan hem denkt, voel je een heftige emotie, het zit ergens tussen verdriet en blijdschap in en het geeft tranen, veel tranen.
Het liefst ben je altijd bij hem, maar dat is onmogelijk, het zou ook niet werken, je eigen leven gaat gewoon door, moet gewoon door gaan.
Het is ook geen echte liefde, tenminste geen liefde uit dit leven, wel uit een vorig leven.
je bent niet de eerste die met dit soort verhalen hier op G.V. komt, je bent de vierde of vijfde dat ik weet.
Wel heel bijzonder en heel echt, koester het, het is niet voor niets, dat je het in deze fase van je leven tegen komt, daar is een rede voor.
Laat maar af en toe een traantje hoor, het zal je goed doen.

Toegevoegd na 22 uur:
Leeftijd speelt geen rol, bij een ontmoeting op zielsnivau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je mooie antwoord, Ed.
Ik denk ook dat het zo is.
Zo heftig als jij het beschrijft heb ik het (nog) nooit gehad, toch kan ik het me goed voorstellen.
Het lijkt me heel mooi om mee te maken. Wat ik wel heb gehad en heb is dat ik met bepaalde mensen een enorme klik voel. Niet een klik als in praten en het gewoon heel goed met elkaar kunnen vinden, maar een klik op ander niveau. (Weet dat dit nogal vaag klinkt, maar weet niet hoe ik dat verder kan uitleggen, op energetisch niveau misschien?)
Met vreemden ook. De meeste mensen zijn gesloten. Maar soms, heel soms, kom ik iemand tegen die dat niet is. Die anderen toelaat, zonder er ooit mee gesproken te hebben. Iemand zijn geest aftasten noem ik dat. Kan vaker met kinderen. Laatst nog, een meisje van een jaar of zeven. Ik had echt contact met haar. Heb haar maar 10 minuten gezien. Maar kan haar niet meer vergeten.
De meeste mensen zouden me voor gek verklaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eddijst: ik weet niet wat ik schrijven moet maar jouw antwoord is zo raak dat ik er kippenvel van krijg. Ik heb een vraag gesteld op GV: Kan je samen 1 ziel zijn. De persoon leeft in Israel en voelt hetzelfde als mij en we hebben elkaar nog nooit gezien. Hij schreef: We are one soul.
Nu huil ik :'( +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik verklaar je zeker niet voor gek, maar heb je dit nog nooit zelf meegemaakt, dan kan je dit als buitenstaander totaal niet begrijpen dus zal je er met vrijwel niemand over kunnen praten.
Het meisje dat je zag, kende je uit een vorig leven, het is de enigste meest logische verklaring, je hebt haar ziel gevoelt, daar stap je zo maar niet even over heen.
Het zijn niet de ogen, ofschoon dat wel de ingang is denk ik zelf, de toegang tot de ziel, maar de ogen zelf geven niet deze reactie.
Waren ze trouwens licht blauw?
Het is een geweldige ervaring die heel emotioneel aanvoelt.
We hebben als mens een verduisterd verstand, daarom kunnen we er maar zo weinig van begrijpen.
Mooie waardevolle reactie ook voor wiccalive, dank je wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zazoe je huilt van blijdschap en het in gedachte aanraken van die andere ziel, je wilt niet weten hoeveel tranen ik gelaten heb ( en ik ben een man)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doepie ik begrijp je helemaal, het komt meer voor dan je zult denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd, Ed.
En ik vind het altijd mooi als mannen zeggen dat ze veel tranen hebben gelaten! (Stomme maatschappij met mannen horen niet te huilen...)
Verduisterd verstand, wat bedoel je daar precies mee? Nou sowieso voel ik me een marsmannetje hier.
Ik hoor hier niet.
En ik heb vaak heimwee. Waarnaar? Dat weet ik zelf ook niet.
In ieder geval vind ik het hier ook leuk, want ik maak ook veel lol hier. Waar je bent moet je het zo leuk mogelijk maken toch?
Maar toch, het voelt niet alsof ik hier thuis hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh Lotte wat zeg je een ware dingen!
Spiritueel gezien horen we aan gene zijde en zijn we hier op aarde om onze les te leren, maar we horen in die andere wereld.
Het niet te begrijpen heimwee gevoel is de heimwee naar de andere wereld waar we thuis horen.
Doordat we een verduisterd verstand hebben is de meeste informatie die we als ziel ervaren hebben verduistert, heel vaag kunnen we soms wat herinneren, zoals je zelf al zegt, ik heb vaak heimwee maar weet niet waar naar.
En het leven hier op aarde is niets mis mee toch?
Helaas zijn er ook velen die heel vervelende dingen mee moeten maken, vaak te lezen op G.V.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Zazoe, je kan samen 2 delen van een ziel zijn, ik weet wat je bedoelt, ik heb het ook met een man aan de andere kant van de wereld die ik nog nooit aangeraakt heb.
Het kan zo intens zijn dat het niet te beschrijven is. +1 Ed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh bedoel jij dat met verduisterd verstand.
Nou, dan ben ik het helemaal met je eens!
Vlagen ja, af en toe een vage herinnering... En met het leven hier op aarde is niks mis nee, wel met wat we er soms zelf van maken.
Ja, ook ik heb vervelende dingen meegemaakt.
Of ze me sterker hebben gemaakt weet ik niet, dat vind ik altijd zo'n cliche. In ieder geval hebben ze me ook niet verpest. Want als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan verbitterdheid. Ja, ik vind het best leuk om na te denken over waarom we hier zijn, wat het nut van het leven is of wat ik hier moet leren. Maar soms ook niet. Dan denk ik mijn levensdoel is om het leuk te hebben. Dus geniet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geniet maar lekker door hoor, als je dat uit kan stralen, help je een ander ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed; Volgens mij heb je me hierover vertelt toen ik bij je was. Die ontmoeten die je had bij de bushalte. Ik wil geen namen noemen.
Het was inderdaad een mengeling tussen het verdriet van toen en het geluk dat jullie elkaar eindelijk weer hadden gevonden.
Ik voel weer die emoties die je toen had en zie ook weer de beelden voor me van het gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Gdan. het voelt fijn dat je dat nog weet, dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik dus ook met een bepaald iemand, heel erg emotioneel worden, gewoon zomaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus wat is het?
Kristal
12 jaar geleden
het herkennen van zielsverwantschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het IS Ed, zonder woorden.... die zijn daar niet voldoende voor....
Kristal
12 jaar geleden
dat is zo Wen, ik kan het proberen te benoemen maar in zo'n geval benaderen woorden niet wat het IS. Ik geef je verderop een plus 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knuf meis, ik denk aan je!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmogelijk uit te leggen in woorden.,.. voor je het weet word je als negatief emo versleten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik praat er gewoon nooit over, heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs de persoon zelf begrijpt mijn tranen niet. Dus wie anders zou ik dat dan nog uit kunnen leggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand: niets verwachten, niets eisen, niets verklaren "alleen" ervaren en genieten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet uit te leggen, vraag me wel indertussen af, kwam dit vroeger ook al voor, of is het iets van de laatste tijd?
Er verandert zo veel in zo'n korte tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er altijd geweest... Aleen gaan steeds meer mensen dat soort dingen ervaren, omdat meer mensen er voor open staan, is mijn gevoel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat het er altijd is geweest, ik had er vroeger nog nooit over gehoord of gelezen?
Kristal
12 jaar geleden
Ach Ed, wat een mooie foto, prachtig gewoon :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het meisje was zeer spiritueel en tegelijk ook heel erg druk en springerig, echt meisje dus. ( 3 jaar)
Ze wilde maar naar buiten en verder lopen, kijken, hollen.
Mijn Gids zei "hou haar hand maar even vast"
Toen ik het vroeg, gaf ze zonder te aarzelen direct haar hand.
Ze keer me strak aan zonder ook maar een keer te knipperen, binnen een paar minuten was ze in trance, pas later zag ik dat ze precies op de plaats stond van de vortex.
haar vader die het zag gebeuren, maakte de foto.
Zeer bijzondere ervaring, heeft denk ik te maken met een vorig leven en daarom toepasselijk bij deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voelt zo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voel je forall.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjee, wat een mooie verhalen. Dit wil ik ook wel eens meemaken. Maar ik zie dit, als nuchtere noorderling, nog niet gebeuren. Zielsverwant.... Tjee. Nog nooit meegemaakt. Klinkt mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook best heel bijzonder en zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou dat zo zijn Ed, zeldzaam, of praten mensen er liever niet over? Ik ken door mijn leven heen meer mensen dit dit herkennen. Bijzonder zeer zeker :-)
Kristal
12 jaar geleden
Forallweknow: voor wat het waard is:
het schijnt dat degene die de zielsverwantschap (noem ik nu zo maar even) als eerste herkent/ervaart ook degene is die net wat verder is in zijn/haar spirituele groei. Dus misschien is dat een reden dat degene die jou zo ontroert jouw tranen (nog) niet begrijpt. Maar diegene zal wel een bepaald gevoel naar jou toe hebben, hij/zij zal zich zeker niet onverschillig voelen naar jou toe.
Kristal
12 jaar geleden
Ed, ik vind het zo'n roerende foto dat ik hem al opgeslagen hem in mijn pc en vergat om je toestemming te vragen...
Vind je het goed? Anders delete ik hem weer.
(echt waar :-) ) Ja Wen, ik denk dat je gelijk hebt, het is niet (meer) zo zeldzaam, vooral bij mensen die zich niet bijvoorbaat voor ervaringen die niet te bewijzen zijn afsluiten, (wat een zin...:) komen deze ontmoetingen vaker voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal: Gaat het dan naar jouw idee om afsluiten/afgesloten zijn voor die mogelijkheid? Mijn ervaring, en die van mensen die ik ken met soortgelijke ervaringen is, dat het je overkomt. Dat het al dan niet te bewijzen totaal niet speelt.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Wen, daar heb je gelijk in, het zit dieper als hoe ik het net zei.
Want om zo'n ontmoeting te herkennen voor wat het IS zit je innerlijk op een bepaalde golflengte. Heb je een bepaalde groei doorgemaakt. Of je verstand nu zegt of dat wel of niet kan doet er inderdaad niet toe.
Je bent innerlijk zover, zal ik maar zeggen. Het is tijd elkaar weer te ontmoeten. En dat zijn ontmoetingen die je je hele leven bij blijven als was het net gebeurd. Dank je voor het doorvragen Wen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-) YW <3
Geen woorden, maar alleen tekens....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie discussie!
maar stel de ander is totaal niet spiritueel, zal er dan toch,misschien van een kant, dit bijzondere gevoel ontstaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou je "spiritueel" moeten definiëren....
1 van de mensen die ik kende heeft dit zo'n 45 jaar geleden meegemaakt. Met spiritualiteit was ze totaaaaaaaal niet bezig toen. Maar was ze daarom dan niet spiritueel???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh Kristal, dat van die foto is prima hoor. Wendy, ja dat vroeg ik me dus af, kan iedereen dit overkomen en zo ja, die snappen er dan helemaal niets van, het is voor ons al moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het IS ook niet te snappen.... het is alleen te ervaren. Zo zie ik dat althans.
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Ed voor de foto :) Ed, snappen doe je met je hoofd,
een zielsverwantschap herkennen doe je met je ziel en hart.
Het is een altijd ingrijpende ervaring en ook al kan je het niet benoemen het gebeurt gewoon als de tijd rijp is voor beide zielen.
Je hoeft helemaal niets te weten van energieën met je verstand om toch zielsverwantschap te ervaren.
Het is een geschenk, zo'n ervaring,
ook al kan het juist heel veel verdriet brengen als je je zo zielsverbonden voelt met elkaar terwijl je weet dat je, om welke reden dan ook, niet samen verder kan gaan in dit leven.
Maar (o.a.) zulke ervaringen maken het leven wel de moeite waard :-)!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is spiritueel, alleen is niet iedereen zo met zichzelf bezigt, maar druk bezig om bijv carriere te maken centjes te verdienen mooi huisje te maken, of simpelweg van het leven te genieten zonder bij deze dingen stil te staan. Spirit hebben we allemaal. t Is alleen een keuse die je maakt om jezelf verder en dieper te ontdekken of niet. En eenzijdig kun je ook dat gevoel hebben of de ander nu wel of niet spiritueel bezig is met zichzelf. Het gevoel van emoties zit tenslotte in jou, en kun je dan ook enkel in jou ook oproepen, het is allemaal mogelijk. Ik ben zelf een ontzettende brulboei, dus in mijn uppie janken in het bijzijn van een ander, ongeacht welke emotie daarbij komt kijken, gebeurt al heel snel, dus ook in zo'n situatie. Veel mensen begrijpen dat niet en koppelen een huilbui gelijk aan negativiteit. Het gaat bij mij vaak met inzichten gepaard en daarbij behorende gevoelens. Dat kan geluksgevoelens zijn en euforie, maar ook spijt dat ik inzie waarmee ik een ander zoveel pijn heb gedaan al die tijd en schade heb berokkend, zonder me ervan bewust te zijn. En nog meer pijn doet het wanneer ik het toch weer gedaan heb. Voor ik ga afddwalen eindig ik hier... Het ging om het huilen in bepaalde situaties en het spiritueel zijn of niet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een zeer diepe, zeer intense, zeer emotionele ervaring, die niet te vatten is in woorden.
Dat is verliefdheid ook niet, net zomin als bijvoorbeeld diepe liefde voor iemand. Persoonlijk weet ik gewoon niet, of je dit soort ervaringen als spiritueel moet zien.... en dan ligt het er ook weer aan hoe je spiritualiteit definieert. Dat is een andere discussie.
Ik bekijk ervaringen zelf liever los van zielsverwantschap, 2lingziel, energieën en reïncarnatie om het zo puur mogelijk te houden: dus alleen als zijnde een voelen.
Als je het gaat proberen te verklaren (en ik zie verklaren ook het zoeken in het spirituele, in reïncarnatie etc), dan ontdoe je het van de essentie.
En ook bovenstaand stukje kan ik niet goed in woorden uitdrukken.... het is een slap probeerseltje van mijn voelen hierin.... Kristal: Knuffel, ik voel (in) met je mee <3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal, er bestaat ook zo iets als een innerlijk 'weten'. Ook wel helderweten genoemd. Hierbij 'weet' je hoe iets in elkaar steekt. En begrijp je het direct zonder erbij na te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Forall: we zaten gelijktijdig te typen ;-) Dit stukje: "Veel mensen begrijpen dat niet en koppelen een huilbui gelijk aan negativiteit. Het gaat bij mij vaak met inzichten gepaard en daarbij behorende gevoelens. Dat kan geluksgevoelens zijn en euforie..."
Dat vind ik voor mijzelf zo waar! Ook die inzichten! Huilen is niet negatief in mijn beleving, ben het zo met je eens!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Forall, ik ben juist BLIJ als ik hoofdpijn heb. Daaruit weet ik dat er weer een extra stukje spanning aan het verdwijnen is in mijn nek en waar dus de energie straks beter doorheen kan stromen. Niet iedereen snapt dat ik juist blij ben met hoofdpijn. PS: hebben jullie ook last dat een reactie soms helemaal verdwijnt als je op 'reactie plaatsen' hebt gedrukt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je Wendy, wel ik mag dan hel lang mijn kind zijn niet hebben toegelaten maat het huilen laat ik al langer tijd los. Het interesseert me niet wie er voor me zit. Als ik waterlanders voel komen laat ik ze gaan. Je kunt je beter zo uiten dan schreeuwen tegen iemand. Soms trek ik me wel heel even terug als et een hele erge is... Dat is wel iets dat ik nog moet loslaten. de hele erge huilbuien voel ik me na afloop zo lelijk van... Ook de volgende dag zijn dan mijn ogen nog gezwollen, maar dat zijn dan meer de tranen van verwerking voor mij. IK weet het goed te onderscheiden. Maar ook daarvoor ben ik dankbaar. IK kan vaak zelfs niet wachten om te huilen, omdat het zo lekker oplucht en er daarna zeer veel rust in mijn hoofd is... Voel ik dus zon verwerkingsbui opkomen, dan steek ik een kaarsje en wat wierrook aan, zet jankmuziek op, en stimuleer de boel. Heerlijk, daarna is alles gewoon weg en vergeten. volgens mij is het ook een natuurlijk afweer mechanisme. hey gezellig he samen typen... :P @GD hoe weet je of je helderwetend bent? Ik heb ook wel dat ik heel gauw al dingen aan elkaar link en snap, maar de ander denkt dat ik het nog niet snap, en ik geen zin heb de ingewikkelde materie dan uit te leggen zoals ik het zie. Van wat iemand mij vertelt of bij mezelf. Ben ik dan helderwetend? Wanneer ben je dat?>
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Gdan: GV ligt er zelfs geregeld even helemaal uit. @Forall: kan het niet meer dan eens zijn met je :-)
Huilen lucht mij niet altijd op, maar dat hoeft ook niet. Emotie uiten is gewoon goed vind ik, welke emotie dan ook, als een ander er maar geen schade van ondervindt (emotie woede uiten bijvoorbeeld ;-)). Dat is voor mij een groot kriterium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt saai zeg dat eens zijn van jou :P ff beejte sjeu eraan geven: Poep kun je eten. :D *grijnst breed*
Woede uiten is ook goed, maar beste dat heel kalm naar een persoon te dien,m in liefde, na of voor je keihard een kussen onder handen hebt genomen zeg maar... Die woede mag je ook niet negeren... Dat is ook iets dat geuit mag worden, omdat het een funktie heeft, namelijk: je hoofd leeg maken.
Als je vanuit je middenrif een harde schreeuw maakt en met je handen naar voren duwt, terwijl je een stap naar voren maakt, net of je in het luchtledige iemand weg duwt, dan voelt je hoofd even heel leeg aan, heel lekker gevoel is dat. Vooral na een meditatie is dat lekker ( natuurlijk wel na een meditatie eveen rustig eruit komen, anders klinkt je eigen schreeuw je te hard in je oren, bij mij in elk geval wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Forall, moeilijke vraag. Ik weet het niet precies.
Maar als ik een 'helderweten' info heb binnengekregen. Dan kan ik het direct en met de perfecte woorden direct uitleggen. Het wordt dan ook direct gesnapt door de ander. Alsof ik me direct kan afstemmen op de ander zijn golflengte en ik dus ook direct in zijn taal spreek.
Dat heb ik bij jou ook vaak. Hoewel het 'weten' moment al veel eerder (van dagen tot jaren) bij mij is binnengekomen. Het is wel iets wat bij mij hoort. Dus of jij het hebt of zult krijgen, dat weet ik niet. Iedereen heeft zijn eigen gaven, of ze nu al wel ontwikkelt zijn of nog niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Forall, normaal ben ik ook iemand die verzameld, samenvoegt en dan een plaatje maakt. Dat is voor mij ook een normale manier van 'denken'. Maar helderweten is anders. Meer direct als een moment dat je opeens alles begrijpt. Niet na een heleboel analyses, maar direct op het hoogste niveau (voor dat moment).
Heel moeilijk om te verwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei ook niet, dat je woede niet moet uiten, maar dat een ander er geen schade van ondervindt.
Je tip is een hele goeie.
Overigens is heel hard lachen ook een prima uiting van emotie.... de slappe lach kan zeer bevrijdend werken!
Sorry dat ik het met je eens ben.... moet je maar dingen schrijven waar ik het grondig mee oneens ben, zal ik je een poepie laten ruiken.... sorry voor het dalen van het niveau mensen: (wijst met kinddeelvingertje naar Forall) schuld van Forall!!! :-)))))) @Gdan: dat herken ik ook: althans, als je bedoelt een helder inzicht. Dat komt patsboem binnen.
Annswers
12 jaar geleden
Wat fijn om dit allemaal te lezen, veel herkenbaarheid. Vermoedelijk heb ik net zo'n iemand ontmoet, maar nog niet toegelaten. Het is ook lastig om uit te leggen naar je partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja Annswers, zooooooooo lastig!!!
En wat doe je nu?
Annswers
12 jaar geleden
Ik weet het niet, wil wel integer handelen, maar niet de kans voorbij laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, wat moeilijk, heb het pas allemaal meegemaakt, beheerste even mijn hele leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welkom, mocht de vraag gesloten worden, dan is er nog altijd de PB
Kristal
12 jaar geleden
ha Adrem ;-)) Fijn dat je er bent! Ed, we hebben nog 4 dagen... maar als deze reacties voor die tijd tot aan de 100 komen wordt volgens mij de vraag ook gesloten, dus als we slim zijn gaan we voor die tijd reageren bij een ander antwoord op deze vraag ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Adrem: ja, dat kan!!! Ik had dat ook en ik weet van mijn moeder: zij ook!
Kristal
12 jaar geleden
oh ja! juist op jonge leeftijd... dan ben je nog het dichtste bij, qua tijd, van waar je vandaan kwam.
Ik herken dat goed. Vroeg mijn moeder waar ik nou ook alweer vandaan kwam, waarop zij zei: uit mijn buik. Nee, zei ik: ik bedoel vóór die tijd, en ze zei: nergens, toen bestond je nog niet. Ik was zo verbaasd dat ze dat zei, ik wist zéker dat ik wel ergens vandaan kwam voor die tijd, ik kon alleen even niet op de naam komen. Ik besefte toen voor het eerst dat mijn moeder niet alles wist. Ik was toen 4 jaar :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adrem je ontroert me sterk................
Nog een denk ik nu, hoeveel nog meer, die nooit begrepen zijn, o wat is dit erg!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dusse adrem ik moet wat dagen in mijn agenda vrijmaken om jouw vragen op Gv te helpen beantwoorden? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grouphug :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja soms gd, maar dan zie ik al dat ie langzaam gaat en kopieer ik e handel snel. Je kunt ook snel op printscreen drukken en dan je tekst als foto plaatsen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was bij mij gisteren ook steeds weg of heel erg traag, pas sinds kort weet ik hoe ik een kopie kan maken, had gisteren een hele lap tekst voor iemand, en kon nog net op kopiëren drukken een tweede keer een zinvolle lap tekst maken is altijd erg moeilijk.
Kristal
12 jaar geleden
aha, dus bij jullie ook. Ja Ed, de tweede keer dezelfde tekst proberen op te schrijven, dan is het net alsof de spirit er uit is. Ja GD, zo ervaar ik het ook, je omschrijft het helderweten goed.
De informatie is ogenblikkelijk, van het hoogste niveau en er is geen twijfel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja das net als een koekje in een open verpakking, dat muf smaakt :))
Kristal
12 jaar geleden
haha, mooie omschrijving Forallweknow ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat zou ik zoiets ook graag meemaken.
heeeel mooi lijkt me dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat, dat muffe koekje? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kristal ik heb de vraag nog even wat langer opengezet :-) Dit is gewoon zo speciaal al deze ervaringen en vragen en antwoorden, heel bijzonder om te lezen.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wiccalive bedankt.....................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiccalive, wat een supermooie avatar heb je ineens!
Je huilt omdat het je zoveel doet. Het raakt je veel meer dan 'normaal'. Je voelt dat het zo enorm betekenisvol is voor je leven. Een soulmate is erg waardevol! Misschien ken je hem al van een vorig leven, misschien ook helemaal niet. Ik had deze ervaring bij mijn oudste dochter toe ze werd geboren. Ik had een enorm gevoel van herkenning. Ik zag haar en kon alleen maar denken: maar jou ken ik al! Waar was je! Heel vreemd, bijzonder, mooi. Gewoon van genieten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prachtige antwoord, heel waardevol!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja apestaartje72, dit herken ik ook van destijds bij mijn zoon.... in mijn buik al, zoooo mooi!!!!
Kristal
12 jaar geleden
ja, heel goed voorbeeld! Ik herken het!
+1 ehm, Ed en Wendy... de plusjes....;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps....bij deze!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een oeps!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o dan jullie wel hoor. Ik ben erg nieuw op Goeie vraag.nl dus ik moet nog even wennen aan al dat geplus, tot nu toe geef ik gewoon antwoord als de vraag me wat 'doet'of stel ik een vraag, de punten en zo moet ik nog een beetje leren, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel: danK jullie wel 8-)
Kristal
12 jaar geleden
ach ja Apestaartje, zo gaat dat, ik ben in het begin nogal eens "verzet"...
nou ja, mijn antwoorden dan, het bleken reacties te zijn, maar goed, je komt er snel genoeg achter hoe het gaat ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja dat verschil begin ik ook pas nu door te krijgen haha. En ik las nu net dat ik ook helemaal nog geen +jes kan geven omdat ik nog op nivo 1 zit. Ach ja je moet ergens beginnen!
Je huilt dan van geluk... Je bent zo blij dat je die 'eindelijk' weer gevonden hebt. Eindelijk kan de rust weer terugkeren. Alle balast valt van je af en al het verdriet kan eindelijk loskomen als een bevrijding.

Sommige mensen hebben ook de gave dat het verdriet van een ander zomaar los kan komen. Die beginnen dat spontaan te huilen. De gevoelens zijn gemengd, maar de hoofdgevoelens is toch die van bevrijding. Eindelijke bevrijding van je verdriet die je al die jaren hebt opgebouwd en hebt verdrongen.

Je zielsverwante kan dit bij je prikkelen. Anderen ook als zij je juiste 'sleutelwoord' tegen je zeggen die je innerlijke bevrijdt.
Zo heb ik voor het eerst pas weer kunnen huilen nadat er tegen mij was gezegd dat er veel verdriet aan me te zien was. Dit was zo een bevrijding dat ik het inderdaad heb kunnen loslaten. 1 zinnetje was voldoende om die bevrijding los te laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ja, bijzonder he? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja herkenbaar... Ik heb dat regelmatig... soms verwarrend dan denk ik dat ik het ben, omdat ik zelf ook mijn dingen heb natuurlijk... Steeds weer afvragen wat hoort bij mij en wat bij de ander... is dat raar?
Kristal
12 jaar geleden
Nee, dat is helemaal niet raar hoor Forallweknow,
maar wel heel goed dat je je dat bewust bent zodat je ook kan leren voelen wat van jou is of van een ander.
En het bewuster kan loslaten.
Hoewel ik het nog steeds in sommige gevallen heel moeilijk vind om dat soms hele subtiele verschil te voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gdan. mooi omschreven, het is soms of er een knopje omgaat.
Het heeft denk ik ook te maken met het krijgen van aandacht door de ander, sommige mensen zijn in staat een soort van liefde uit te stralen die je tot in je ziel kan raken.
En ja, dan komen de tranen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Velen hebben hun eigen unieke ervaring hiermee.
Ik heb mij ultieme gevoel van 'eindelijk' gehad in een diepe meditatie waarin ik rechtstreeks men ziel heb 'gezien'. Dus 'eindelijk' bij het diepste van mezelf gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je daardoor verandert?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt denk ik. Ik ben wel gemotiveerd daardoor om te blijven zoeken. Dat ik weet dat je er wel contact mee kan maken en dat daar de 'verlossing' zit. Ik wordt steeds 'transparanter' voor de energie. Ik geloof dat ik zo verfijnd kan worden dat je met je ziel weer 1 kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi gevoel lijkt me... IK merk zelf tijdens meditaties euforische gevoelens van thuiskomen. Ik wordt dan emo van geluk, krijg een kippenvel. Ik denk dat het komt omdat ik nog niet zo lang bezig ben, anderhalf jaar denk ik nu, dat die momenten heel kort zijn. Wel weer ik overdag beter hier en nu te blijven waardoor ik sneller weer beter in mijn energie zit, dus er zit vooruitgang in ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil geen roet in het eten gooien. Zoals ik in een vorige reactie al zei; ik wil dit ook wel graag meemaken en een keer voelen. Tegelijkertijd vraag ik me af: Is het allemaal wel echt? Ik bedoel, zijn het geen gevoelens die we bij onszelf opwekken? Sorry, maar ik vraag het me oprecht af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een mooie nieuwe vraag Dirkje.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Dirkje, mooie vraag :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dirkje, stel dat je dat gevoel zelf op kan wekken, zo'n overgelukkig euforisch gevoel, alsof je drug gebruikt, dan is dat toch ook al geweldig!
Maar dat is nog nooit iemand gelukt, dus.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lukt het dat op te wekken als ik bedank voor alles dat ik heb, tijdens het begin van de meditatie, of wanneer ik buiten de vorm sta te doen in Tai Chi tussen de wilde bloemen, wanneer ik me bedenk dat ik met mijn lage inkomen toch eigenlijk veelk rijker ben dan bijv de familie van rothschildt, omdat ik dit mag ervaren, zo mezelf terug te vinden en in mijn reis zoveel bijzondere mensen te ontmoeten die het ECHT goed met je voor hebben!!! Veel licht liefde een kracht... Ach en als mensen me dan een zweefteef vinden, so be it!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfffffff Forall.... :'-#
Ik zweef effe met je mee meid. Mooie ervaringen zijn dat hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja het enige dat ik kan zeggen dirkje, ga ook eens mediteren, en gewoon eens je gedragen als een kind :)) Ik volg mijn gevoel en wat ik als een leuke ingeving krijg, doe ik nu gewoon, in plaats van mezelf te verbiedenomdat het niet "hoort" En ik let daarbij bewust op andere mensen hun reacties. Ik merk dat ik hele leuke reacties krijg daarop, als zulke ingevingen op hen gericht zijn. Hetzelfde merk ik bij mezelf... Geeft een soort van saamhorigheidsgevoel, wat ik hier merk, merk ik ook in real life :) Paul de leeuw "vlieg met me mee naar de regenboog!!!!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yesssss...en aan het eind van die regenboog een POT met GOUD meid: RENNENNNNN, wie er het eerste is ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nah ik ben al rijk :) Neem jij het maar. Maar dan moet je me wel op een ijsje trakteren :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging me niet om het incasseren van die goudpot, maar om het rennen erheen hahahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er al hoor waar blijf je nou? :P
Kristal
12 jaar geleden
Rennen jullie maar hoor, ik sta even van de kleuren te genieten...;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, ik heb gv gemist, altijd lachen hier, ik blijf verlopig weer effe erop.
Gevoelens zijn niet altijd te verklaren.
Ze zijn om te ervaren en in dit geval heel erg van te genieten en te koesteren!
Iets kan ZO mooi zijn, ZO diep en positief overheersend voelen, dat het de emotie huilen teweegbrengt. Maar ik denk, dat je er ook van kan (glim-)lachen ;-)
Je ervaart iets heel moois en bijzonders in je leven.
Dit is een feest: niet verklaren, maar ervaren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
hier dus de plus ;-) voor het onbeschrijflijke/onbenoembare.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, niet te verklaren!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Ed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjee, wat mooi is dit toch. Ik wil dit ook! Waarschijnlijk ga ik dan denken, mocht het mij overkomen, dat ik emotioneel instabiel aan het worden ben. Weer die nuchtere doe-maar-gewoon-dan-doe-je-gek-genoeg houding van me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dirkje0643: Het kan heel verwarrend zijn! Maar wat is emotioneel instabiel en wat is "gewoon" en "gek genoeg" ;-)
Heb jij je nog nooit heeeeeeeeeeel erg blij gevoeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, toen ik 500 Euro won bij de postcodeloterij. Blij als een kind. Had het geld zo hard nodig. Wat me ook blij maakt is om te zien dat andere mensen blij zijn. Dat geeft mij soms een blij gevoel. Soms ook niet, dan denk ik weer, dat wil ik ook! Voel me dan op dat moment gewoon niet blij, ook niet verdrietig, maar gewoon neutraal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gevoelens voelen, je kunt ze ook blokkeren/ vermijden. Misschien is het dat wat je doet en bedoelt met "doe-maar-gewoon-dan-doe-je-gek-genoeg"?
Emotie/ je gevoelens voelen kan heel verwarrend zijn/ pijn doen en dat kan je ervaren als emotioneel instabiel. Het haalt je uit je balans.
Kristal
12 jaar geleden
Dirkje, ik denk dat bijna iedereen die voor het eerst dergelijke ervaringen heeft aan zijn/haar verstand gaat twijfelen :-) Dat komt ook omdat juist het verstand hier geen ervaring mee heeft. Maar het hart wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, ja da's waar Kristal! Het heeft inderdaad niks met je verstand te maken maar met heel heftig voelen.
Kristal
12 jaar geleden
Ja precies! en dat verstand staat daar dan naar te kijken en zegt:
wat krijgen we nou....!!!!?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...en het wil WETEN, verklaren, begrijpen... maar niet alles valt te weten, te verklaren en te begrijpen!
Kristal
12 jaar geleden
jaja, en daar zal het verstand het soms gewoon mee moeten doen ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeel langzaamaan begin ik dat te leren ;-))))
Kristal
12 jaar geleden
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gut, gut, wel heel langzaam zeg! :-)
Kristal
12 jaar geleden
lol !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)))
Het duurt effe, maar heej, dan hebbie ook wel wat!
Kristal
12 jaar geleden
ja Adrem, ik las ooit ergens:
je moet je gevoel volgen
en je verstand gebruiken bij hoe je dat het beste kan doen Voor mij is dat wel een mooie manier :) (als het lukt ;-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Adrem5: Er is m.i. niks mis met nadenken, uitspitten, onderzoeken, relativeren, het hoe en waarom bekijken, integendeel. Maar daarnaast is voelen wat je voelt óók belangrijk. Ervaren. En soms is iets niet te verklaren, of NOG niet te verklaren. Aanvaarden! Helemaal met je eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adrem je kind en jij hebben een conflict :) Dat uitzoeken is volgens mij een poosje wat harder nodig, je leert jezelf beter begrijpen. Juist door dat begrip ga je minder denken en meer doen... en zo trek je jezelf uit de denk spiraal, op weg naar gewoon... DOEN!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ webske! mooi antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Eucarilla ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucarilla lol :)) thnx Ad Remvijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(och och, het is dat ik weet dat die lieve dames hier enorm serieus kunnen zijn.....)
;-) mooie discussie! :))
Kristal
12 jaar geleden
wat zei je nou Forallweknow?
Ad Remwijf??
Nou nou, wat een taal.... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA dat was ook wat ik las in eerste instantie (knipper knipper, wat staat dáár nou?)
Kristal
12 jaar geleden
;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja nu zie ik het ook lol XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie die gorilla ook al denken zie je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over lichaamstaal gesproken....zie je die vinger????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey das een WIJS vinger he, je moet bij hem op het matje komen hahahaa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ben ik no niet zo heel lang geleden bij de oogarts geweest en zijn mijn beeldschone brilleglazen aangepast aan mijn oogkes. Ik heb de foto van de Big Beauty uitvergroot en goed naar de hand gekeken...enneh: geteld, dat lukt nog nèt tot 5....m.i., maar da's slechts mijn interpretatie van het geheel, is dat toch echt wel de MIDDELVINGER Forall....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik keek naar de kleine avatar. Je hebt gelijk maar hij lijkt nog eren vinger te hebben die je niet ziet, dus zeg maar 6 vingers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brilletje lenen? ;-)))))))))))))))))))))))))))))
Kristal
12 jaar geleden
ach nee joh,
Eucarilla heeft gewoon iets tussen haar tándjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pas op hoor want ik maak van je bril een racefiets u.u
Kristal
12 jaar geleden
Lol! (wat betekent u.u Forallweknow?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brrrrrrr.. krijg de RILlingen van jullie ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soort van betweterige blik :) zo van, hmpf, neus in de lucht en ogen gesloten. Als het dan maar positieve rillingen zijn Wendy :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat betekent u.u?
Bewust of onbewust schermen wij ons elk moment voor bepaalde zaken af.
Indien we onszelf zouden vergelijken met een wandelende magneet dan zou je kunnen stellen dat er per seconde eindeloze mini-magneetjes aan ons blijven kleven vanwege dat afschermen of sluiten van de hoofmagneet, om toch maar niet gekwetst te worden in die zachte kern ervan.

Indien je weinig ontspant dan kan zo'n mini-magnetenlaagje wel eens dikker worden dan je zou vermoeden. In wezen willen die allemaal naar binnen om met jouw kern/hart aan energie- en informatie-uitwisseling te doen. Maar als je dat niet gewend bent dan doen zo'n zichtbare en onzichtbare uitwisselingen pijn.

Op het moment dat je dan toch gaat ontspannen dan begint onze hoofdmagneet zich te roeren. Dan wil die zich helemaal openen naar die andere hoofdmagneet en je kan het al raden... dan komen er barsten en scheuren in dat aangekoekte laagje mini-magneten. En het loslaten van oude ballast kan inderdaad bepaalde emoties vrijmaken en om dat proces draaglijk te houden kan een mens wenen.

Je zou dus heel simplistisch kunnen stellen dat wenen de wasverzachter tijdens het wassen van onze emoties is.

Gewoon toelaten en elke keer als je het voelt opkomen eens Bewust Glimlachend Genieten omdat je daarmee de mini-magneetjes transformeert naar het soort Intense Goed-Gevoel-Impulsen die dieper gaan eender welk gevoel ter wereld.

Speel met deze ervaring en visualiseer jouw eigen verhaal bij dit gebeuren... zo heb je er dubbel plezier aan.

Je kan het woord mini-magneetjes ook vervangen door hormonen en dan krijg jij hierbij misschien een bevredigende kijk op dit wonderlijk fenomeen.

Bedankt om deze vraag te stellen en jouw verhaal met ons te delen. Ik vond het best boeiend om hier eens op unieke wijze op te reageren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prachtig antwoord... + ik heb jouw naam hier nooit gezien maar je geeft boeiende antwoorden :) welkom in ons midden, of links of rechts, waar je maar zitten wilt, en bedankt ook jij voor je wijze woorden :) Dat antwoord dat jij geeft kan getraumatiseerden trouwens ook helpen in plaats van een EMDR achtige therapie4.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Hoi Wicca, jouw vraag is echt een vervolgvraag op jouw vraag: "Wat is een ego?". Ik ga door op mijn antwoord.

Veel ouders oefenen een dwang uit op hun kinderen. Nog steeds helaas. In plaats van hen te geven wat ze op dat moment nodig hebben. Dus velen van ons zijn gewend aan 'zinloze' dwang, in allerlei vormen en maten.
Die 'zinloze' dwang voelt heel onprettig aan: alsof wij niet ons eigen leven mogen leiden, alsof wij er niet mogen zijn; het tast ons diepste wezen aan, ons bestaansrecht.

En dit voorbeeld van onze ouders dragen wij helaas met ons mee. Het is echt heel erg moeilijk, om toch volkomen oordeelsvrij met een ander om te gaan.

Nu heb jij iemand gevonden, die jou 100% neemt zoals jij bent. En dat voelt heerlijk. Dit gevoel kende je helemaal niet, maar je weet intuïtief dat dit 'goed' is. Je verheugt je hierover.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zijn vreugdetranen.

Toegevoegd na 3 dagen:
N.a.v. de opmerking van Wendy:
De volwassene in ons kan toestemming aan het Kind geven om te zijn zoals het is.
Dat is mooi, maar het blijft nog wel een omweg: je moet met je verstand verantwoorden wat je bent.
In de laatste slag blijft ook dat achterwege. Je bent dan vrij. Als je zo iemand ontmoet, dan herken je dat. Het niets-meer-moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij hele ware woorden Klaas! +
zoals je kan lezen ben je niet de enige met dit gevoel, en ook zelf herken ik het, maar plaats het onder een andere noemer (HSP zoals de vaste mensen hier inmiddels wel weten)

wederzijds begrip, herkenning, erkenning, aanvaarding, respect....dat is gewoon enorm groots en het ligt veel dieper dan de gewone vrienden en koetjes kalfjes gesprekken met iemand.

ik denk omdat je overal open over kan en durft te zijn emoties gewoon aan het oppervlak liggen en bij het minste of geringste aangesproken worden.

zelf denk ik niet dat het tranen van verdriet zijn of van een andere pijn als ik het zo lees, maar meer van diep respect, dankbaarheid en waardering voor deze persoon, maar hier kan je zelf het beste antwoord op geven.

zie het niet als een raar iets, maar accepteer dat het zo is omdat deze persoon speciaal is voor jou, en jou het gevoel geeft dat je meer bent dan zomaar een wereldburger of vriend, maar probeer ook met je beide beentjes op de grond te blijven staan en van de vriendschap en het speciale gevoel te genieten.

dingen hebben niet altijd een reden, een naam of oorzaak nodig, het is zoals het is dus hou het 'puur' is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel adrem5, voor het plusje, maar zeker ook voor je reactie :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan je ook overkomen als je deze persoon nog nooit gezien hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik met je eens Ed.
Er zijn hier op GV mensen, die ik nooit heb ontmoet, maar die mij soms door hun antwoorden kunnen laten "waterlaten".....uh....via de oogkes dan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahhh, zeker Ed, dat weet ik!! (breek me de snavel niet los) (HSP weet je nog) ;-)
Wat ik er uit haal en dat heb ik zelf ook dat noem dus HSP iemand hsp is heel erg gevoelig voor alles van gevoelens om je heen verdriet liefde blijschap ik heb een clip je bijgevoegd daar is hele serie van ik zou kijk er naar misschien spreekt het je aan .HSP is heel mooi ik zie als gave waar iets mooi mee kan doen soms zelf mensen mee helpen als erop juiste manier kan om gaan .Ik heb ook een test die zelf kan doen en rustige invullen .Ik hoop dat hier wat mee kan en wens je s6 met ondervinden en uitzoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben zelf ook HSP maar vind het filmpje te mysterieus en overtrokken. onbegrip is nog niet vijandigheid, en bijzonder vind ik persoonlijk HSP niet. (al kunnen andere mensen er van schrikken en het vertalen naar het paranormale, indigo/nieuwetijds/kristal kinderen of personen etc) een HSP is geen ander soort (dus de muziek van het filmpje mag wat mij betreft eraf :) maar nog steeds gewoon mens zonder een taak die een ander bepaald. zo lees ik in het filmpje over ''de verharde mens''.
sorry, maar als een HSP begrip vraag van anderen zal deze ook begrip moeten hebben voor de niet HSP, dus verharde mens.... sorry ik vind dit kolder, ook al ervaar ik heus wel dat ik anders voel en ervaar dan de meesten. ik hoef dit niet naar mijn hand te zetten, en heb hier geen taak in (pfff, dan is het einde zoek, en niet omdat ik toevallig een HSP ben hoor)
ik ben miss anders, maar echt niet bijzonder. zou ik deze indruk wekken laat ik dit filmpje wel zien, maar zal dan niet raar moeten kijken als anderen HSP een vaag of bijzonder iets gaan vinden, waardoor acceptatie juist NOG lastiger kan gaan worden. als HSP zijnde kan ik me dus niet vinden in het filmpje (het muziekje alleen al, en dan de info die moet op gaan voor elke HSP? nee sorry, ik vul het echt liever voor mezelf in. niemand kan je over 1 kam scheren, ook geen HSP. ik geef liever zelf uitleg over mijn belevingswereld, dus zonder onjuiste info (welke ik eerst recht zou moeten zetten) het kan idd een gave zijn... ALS men ermee om weet te gaan (het kan ook tegen je werken bij verzet, zie vraag) ons 'soortje' doorziet nu eenmaal heel veel, en daarmee kan je zeker wat voor een nader betekenen. maar een taak? nou nee, een ander moet dit ook prima vinden natuurlijk, dus het is van beiden kanten vrije wil en empathie. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet wel nog even bij zeggen dat het serie is van 4 op een volgende clipjes , en er zijn de laatste veel mensen die hier juist door dat HSP eerder werden aan gezien als borderline of Adhd , ik zelf heb dus ook HSP en geeft eerlijk toe dat soms wel eens in weg kan staan maar dit is kwestie van leren omgaan met zelf en daar het positieve er uit halen en goeie er mee weten te doen ik zelf had in heftig vroom dat zelf als in de bus bij voorbeeld van ene sec op andere van tranen in me ogen tot weer breed uit een glim lach op gezicht nu weet ik redelijk me voor afsluiten hou in hand waneer ik zelf toe wild laten .Ik vind het clipje wel iets hebben mensen voelen zich al gouwe tegen woordt al minder dan de ander en dit clipje trekt toch iets gelijk maar dat mijn persoonlijke mening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat het een serie is van 4, maar niet elk persoon zal ze alle 4 kijken (ik in ieder geval niet want kende ze al) :) HSP heeft zeker wel lijntjes met borderline, ADHD, ADD en ASS, moeite met lezen, overzicht, schrijven, prioriteiten stellen, onzekerheid/faalangst, reageren op de juiste manier/moment......en ga nog maar even door. men staat aan het begin van de onderzoeken hoe het nu eigenlijk wel zit, en waar de overlappingen wel of niet zitten.
feit is dat 'echte' HSP in het overgrote deel nooit alleen komt (er zitten vaak meer labeltjes aan)
het heeft zeker raakvlakken, en de wetenschap begint dit zowaar in te zien. daarbij komt dat het lijntje tussen HSP en angst- en stemmingsstoornissen, waaronder bipolaire stoornissen en persoonlijkheidsstoornissen erg dun is.
(je snapt de verwarring vast wel) zelf heb ik ADD (zusje van ADHD, de stuiterfactor zit 'intern') en het filteren van impulsen (ook emotie) is dus lastig. letten op kleine details (ADHD) dus het oppikken van dingen die anderen niet eens zien (ook bij emotie dus) en ja, ik zie en voel dingen die ik volgens anderen niet kan zien en voelen. die anderen bepalen soms voor mij dat ik paranormaal ben. HALLO!!! voor mij is het wél duidelijk en kan vertellen waarom ik iets voel, en wat ik zie.
men bepaald helaas zo graag voor me (dan hebben ze aan mij een verkeerde :) welke oorzaak of naam dan ook, acceptatie door jezelf is de start. vervolgens moet je ruimte claimen voor jezelf anders gaat het 'anders dan anders zijn' een beperking worden. ieder doet dit op zijn manier, op eigen tempo. en de naam (label) is nogmaals niet belangrijk. de wetenschap geeft hier maar een naam aan, wat beleving betreft maakt het geen ene zier uit.
je moet je eigen handvaten zien te vinden, het goede eruit halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik voel me niet als een porseleinen popje of extra kwetsbaar, en dit is wat de indruk bij mij persoonlijk wekt volgens het filmpje.
ik ben niet zweverig, anders, bijzonder, en met een doel....
dit is alles wat ik niet ben of claim te zijn, dus deel echt alleen maar het woordje HSP (en praat dus ook echt alleen maar voor mezelf) bij mensen die het zien kunnen het ondanks hun eigen denkkader niet oppakken het anders op (onzin, aanstellerij)
óf ze zeggen dat ze het snappen, gooien het onder een andere noemer, maar wat puur wat ik aangeef is het is in het dagelijkse leven 24/7 is hele andere koek. ik vind het een beetje jammer dat een filmpje probeert te vertellen hoe het bij mij zou moeten werken of hoe ik het zou moeten ervaren. dus bij deze hoop ik het puur voor mij persoonlijk het recht te hebben gezet dat dit niet het geval is, maar kan snappen dat dit voor andere niet zo hoeft te zijn.
zoals ik al aangaf. ook de HSP kan je niet over 1 kam scheren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ alleen al voor de video... kort maar krachtig en voor mij zeer herkenbaar. het is eventjes veel tekst voor mij Eucje dus ik lees het later... tijd voor ene lange rustpauze :)
Kristal
12 jaar geleden
Ik denk dat het tegenwicht dat je geeft heel goed is Eucje, vooral om inderdaad gelijk aan te tonen dat geen HSP er hetzelfde is.
Want deze HSP er, ik dus, vond het muziekje héérlijk en de tekst zeer herkenbaar :-))) De "taak" die een HSPer heeft door zijn/haar gevoeligheid vinden zowel jij als ik nogal bombastisch... feit is wel dat we wel met onze gevoeligheid antwoord geven hier op GV.
Ennuh, JIJ niet bijzonder??? Laat me niet lachen ;-))) dikke+ dielyla!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen MENS is gelijk aan een ander, DUS ook geen HSP-er.... Ik heb geen zin in de video (zal wel een reden hebben hahaha): ik begin steeds meer aversie te krijgen tegen al die labeltjes. HSP (ik ben zelfs buitengewoon zeer HSP volgens de psycholoog....pffff....en toen????) ADHD, ASS.... Het is voor jezelf handig om te weten, begrip en inzicht is natuurlijk nooit weg. Ik ben blij dat ik inmiddels veel zaken voor mezelf duidelijker heb.
Maar al dat gedoe eromheen.... iedereen heeft wel wat en iedereen is bijzonder. Tenslotte is er maar 1 van jou op de hele wereld, ja toch???
Kristal
12 jaar geleden
Ja Wen, eerlijk gezegd weet ik ook helemaal niet wat al die afkortingen betekenen die ik vaak over het scherm zie komen... ADHD en HSP weet ik nog net ;-)
Maar als iemand mij persoonlijk vertelt dat hij/zij "iets" heeft wil ik me er graag in verdiepen, omdat ik dan beter kan begrijpen waar de ander het over heeft. Het is dubbel he, aan de ene kant is het goed dat er benamingen voor zijn, dat betekent in ieder geval dat het erkend is waar je mee komt, aan de andere kant is het soms doorgeslagen en lijkt het wel of iedereen aan een vorm van afkorting lijdt.
Maar goed, ik zie toch de positieve kant als belangrijker, want vroeger vond men je alleen maar raar en nu is het erkend.
En zéker! Er is maar 1 Wendy, het mochten er wat mij betreft best meer zijn, maar ja, helaas... ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woehaaaaaaaaahahahahaha, die laatste zin... nou, echt hoor, ik ben blij dat het er maar 1 is.... niet om zielig te doen, verre van, maar ik gun niemand de problemen die ik heb/heb gehad!!!! Je hebt gelijk: het is aan de andere kant heel fijn dat er veel bekend is en veel onderzoek ook gedaan wordt naar die "afkortingen"... (ASS is trouwens Autisme Spectrum Stoornis, vandaar de afkorting: je breekt er bij het uitspreken je tanden op hahahaha) en dat het steeds bekender wordt bij het "grote publiek".
Waar ik moeite mee heb is met het "bijzonder" maken ervan.
Mijn zoon bijvoorbeeld (Asperger Syndroom= "milde" vorm van autisme) werd behandeld op de basisschool als zijnde "speciaal". Nou is-ie dat ook zeer zeker voor mij, maar ik bedoel het ieieieietsje anders..... als een halve zool aan de ene kant (die is tóch gek en die kunnen we mooi pesten) en aan de andere kant iemand om met fluwelen handschoentjes aan te pakken...en WAAROM?????
Net als HSP: momenteel zo "in".... er wordt vanalles aangehangen, terwijl het naar mijn idee net zo oud is als de weg naar Rome.
Zo..... moest het kennelijk effe kwijt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft twee kanten... Aan de ene kant handig om een "leek" aan te geven wat je mankeert of een arts. Aan de andere kant zijn nadelen, omdat degene die je het vertelt op internet gaat lopen zoeken en jou als het prototype gaat zien van bijv iemand met borderline. Iemand met autisme wordt vaak als echt gehandicapt beschouwd, iemand met borderline, heb ik al vaak meegemaakt is altijd prototype, is: zelfvernielend, heeft tal van verslavingen, kun je niet mee omgaan, beschadigt zichzelf en anderen om hem heen, is altijd labiel, kan geen kinderne opvoeden enz enz enz... Maar voor een groot deel raakt dat kant nog wal. Ja, er zijn ernstiger gevallen die er waarschijnlijk nooit meer vanaf zullen komen, maar veel borderliners staan juist ook heel open voor de mening van anderen en nou ja wat ik verder nog aan positieve dingen heb benoemd in een andere vraag op deze site over borderline...
Als niemand weet dat ik Borderline heb, merkt niemand aan mij dat ik dat etiketje draag eigenlijk. Zo'n verschil kan dat maken. Dus als het even kan, gebruik ik die etiketjes liever niet, want dan brengt het meer schade aan iemand toe dan nodig is, als ik het me aan zou trekken dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JUIST Forall....sorry, ben het ALWEER met je eens.... neem me niet kwalijk ;-)))))))))))))))))
En precies dat is ook weer zooooo gevaarlijk, dat opzoeken van leken op internet en dan (ver)oordelen...
En ik TREK het me aan weet je, dat veroordelen! Het betreft namelijk mijn eigen kind, zo'n mooi en puur mens...
Knuf meid!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas gebeurt veroordelen ook nog steeds ook zonder een etiketje. Iemand komt bijv één keer bij je thuis en denkt je hele leven tot in de details aan je te kunnen mededelen, waar uiteraard geen hout van klopt. Als ik terug kijk had ik zelf ook veel dat ik me ongevraagd bemoeide met andermans leven, terwijl ik van mijn eigen leven een puinhoop maakte... Ik merk gewon dat het beter werkt als je gewoon je met je eigen bezig houdt en als iemand hulp nodig heeft dan komt diegen zelf wel... Ik ben er nog niet helemaal hoor. Want ik irriteer me er nog mateloos aan als iemand mij even wil vertellen hoe ik mijn leven moet leiden, want dat wordt het leven LIJDEN. Mijn leven is van mij... Dat kind in mij komt los...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er ook het volle recht op!
Op je kinddeel èn op je volwassen deel, want die laatste mag toch hopelijk wel meedoen hè? ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die labeltjes zijn er om jezelf te snappen is mijn mening. voor anderen hoeft en kan het nooit de duidelijkheid geven die het voor jezelf geeft, juist omdat je het op je eigen manier ervaart. dus 1 label kan voor het ene 'dit' betekenen en voor het andere 'dat'. ik heb er persoonlijk moeite mee als anderen dingen voor me invullen. om welke afkorting, label, of welke andere reden ook. een label kan iemand niet ergens onder scharen, als zegt het in grote lijnen misschien 'iets' over bepaalde eigenschappen. (maar toch zal ik persoonlijk vragen naar dat 'iets' zonder ergens vanuit te gaan per definitie) net als het aanvoelen van emotie. voor mij is het omdat ik haarfijn kan zeggen wat ik zie en voel, en waaraan ik dat zie. (wat valt me op) voor mij is het helder op die manier, en voor een ander is het weer wat anders. prima, toppie, echt schitterend, helemaal mooi en goed goed hoor, maar AUB geen kam!!! ik ben een ander niet, en een ander is mij niet :))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Euc, dat is zeker zo! Heb ik elders ook geschreven. Een diagnose/label kan handig zijn voor jezelf en verklaart veel + geeft inzicht in jezelf. Maar we zijn geen van allen gelijk aan een ander!!!
inlevingsvermogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
miss is het dan wel echt je soulmate als je daar in gelooft ..... mooi toch als dat kan ? heel bezonder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap de min niet. als je erin geloofd kan het heel goed een verklaring zijn.
verborgen emoties