Allemaal fictie, mensen die onzin voorspellen en daarmee geld proberen te vangen.

^ mijn mening
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan dan ook helemaal niet.
Eigenlijk moet je dit vragen aan de mensen die dit menen te kunnen doen. Dan krijg je een antwoord waar niemand wat van snapt. Het is allemaal onzin.
14 jaar geleden
Ze verzinnen maar wat. Soms aan de hand van malle boeken - waarvan soms de auteur er daadwerkelijk zelf nog in gelooft ook.
Je kunt evengoed in koffiedik kijken of in vlammetjes of in dobbelstenen of in kaarten... Etc, je kan 't zo gek niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Astrologen (niet te verwarren met astronomen = sterrenkundigen) menen aan de stand van planeten de toekomst te kunnen voorspellen. Zij hebben daar zelfs dikke boeken met tabellen voor waarin de stand van planeten op allerlei tijdstippen staan vermeld en waar ook allerlei theorieën in staan over wat die standen dan betekenen.
Ze zijn er echter nog nooit in geslaagd iets goed te voorspellen, begin er dus maar niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ze zijn er wel in geslaagd iets goed te voorspellen. 'T zou een wonder zijn als je (wereldwijd gezien) miljoenen (vaak zeer algemene) voorspellingen deed en er nooit iets uit zou komen.
Mensen die erin geloven, houden zich vast aan die éne voorspelling die wel uitkwam en vergeten gladjes diegenen die niet uit kwamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met goed voorspellen bedoel ik ook met exacte datum, want die zou uit de gang van de planeten moeten volgen.
Sommige sterren staan miljoenen lichtjaren bij ons vandaan. Aangezien een lichtjaar de afstand is die het licht aflegt in een jaar, betekent het dat het universum erg oud is, en het licht dat je ziet erg lang onderweg is.
Het lijkt mij persoonlijk erg sterk dat je informatie over de toekomst kunt lezen in een verschijnsel dat zo lang geleden op weg is gegaan.
Daarom denk ik dat je sterren niet kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik sterren kan lezen, dan weet ik één ding zeker en dat is dat de zon onder is én dat het onbewolkt is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Astrologen lezen geen sterren, ze kijken waar de planeten staan ten opzichte van de sterren. Vervolgens laten ze er een hele hoop theoretische wiskunde op los. Ze werken met hoeken, kwadranten, vierkanten, driehoeksverbindingen, sectoren, enzovoort.

De hele hemel is met wiskundige preciesie verdeeld in hokjes.

Wat dat dan betekent, staat in hun theorieboekjes.

Hiermee zijn een aantal problemen. Bijvoorbeeld dat er verschillende astrologieën bestaan, die allemaal hun eigen theorieboekjes hebben. De ene theorie voorspelt dan ook iets heel anders dan de andere. Uit commercieel belang wordt het bestaan van die interne onenigheid meestal verdoezeld.

Een ander probleem is, dat de werkelijkheid helemaal niet zo keurig netjes in hokjes verdeeld is. De astrologen gaan er bijvoorbeeld van uit dat elk sterrenbeeld precies even groot is: volgens hun theorie beslaat elk sterrenbeeld van de dierenriem een hoek van exact 30° aan de hemel. Maar als je vanavond gewoon eens naar buiten loopt en omhoog kijkt, zie je dat de werkelijkheid heel anders is: er zijn heel grote en heel kleine sterrenbeelden. Maar dat zou de wiskunde van de astrologen maar moeilijk maken, en hun tekeningetjes zouden er minder symmetrisch uitzien, dus deze werkelijkheid houden ze angstvallig verborgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel eenvoudig Loop met je cocosnoot tegen een balk o.i.d. aan tot je "sterretjes"ziet, daar maak je dan snel een kleurenfoto(digitaal) van en ga er dan mee naar een digitaliseur en die kan je exact vertellen wat er staat te gebeuren!