Verhalen in het oude testament zijn jarenlang modeling doorgegeven voordat ze opgeschreven werden. En deze mondelingen doorvertellingen geschiedde meestal in zang vorm. Want een lied is veel makkelijker te onthouden dan een los verhaal.

Het is dan ook niet onwaarschijnlijk dat zangers hun eigen rol een beetje aangedikt hebben in de verhalen die ze zongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat de zangers meestal voorop bij de strijd liepen of gevechten met de vijand.
God zegende hun met hun liederen zo erg dat de vijand heel vaak al gelijk op de vlucht sloeg en zelfs een keer dat ze om de muren van Jericho liepen met lofzang voor God en dat na een tijdje de muren omvielen door de kracht van lofprijzing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord:
Gezangen waren bij de joden onlosmakelijk verbonden aan het geloof, daarom werd veel aandacht besteed aan zingen van lofzangen.
Net als de levitische priesterklasse waren er ook afdelingen van mensen die zich bezighielden met zingen.
Dit was heel strikt georganiseerd
11 maanden geleden