Goeie vraag trouwens! Dat wordt niet "gecontroleerd", daar gaat men gewoon van uit. Je zult veel moeten bidden en de rituelen van wassingen voor het binnen zijn best ingewikkeld, dus als je dat niet kunt val je snel door de mand.

Oh ja, mannen moeten besneden zijn, maar of ze dat checken? :P

Toegevoegd na 53 seconden:
binnen moet bidden zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die bekeerd zijn die moeten een bewijs overhandigen dus wanneer ze de shahada (geloofsovertuiging) hebben hebben gedaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik neem aan dat ze deze verklaring wel niet zullen vragen van mensen die uit Islamitische landen afkomstig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist je niet dat moslims gechipt waren dan? Er staan gewoon poortjes bij Mekka, en zonder chip kom je er niet in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt dat controleren ze met een wachtwoord en dat is

( eshedu en la ilahe illallah ve eshedu enne muhammeden abduhu ve resuluhu )

Betekenis "Er is geen andere god dan Allah. boodschapper Mohammed (s.a.v) is de dienaar van zijn getuigenis"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Tsja, nu je het wachtwoord hebt gegeven kan iedere "ongelovige hond" zich in Mekka gaan voordoen als moslim. Op hoeveel stokslagen zal je dat te staan komen? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag je dat wel verklappen joh ?!!
Cryofiel
14 jaar geleden
s.a.v.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach joh, niet-Islamitische Nederlanders weten toch niet hoe je het uitspreekt...
Als je meedoet aan hun rituelen, dan bewijs je moslim te zijn, wat doet iemand daar als die geen moslim is, dat gaat toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je besneden bent denk ik, alhoewel vrouwen ook de plicht hebben eens in hun leven de bedevaart naar Mekka te ondernemen. Nou ja, dan moeten ze een andere truck hebben want niet-moslims mogen de stad Mekka niet betreden. De toegangswegen tot de stad worden dan ook gecontroleerd.
Een van de weinige niet-moslims die het lukte de stad te bezoeken was de Britse ontdekker Sir Richard Burton in 1853. Door zichzelf als Afghani moslim te vermommen wist hij Mekka binnen te komen. Hij legde zijn ervaringen vast in Personal Narrative of a Pilgrimage to Al Madinah and Meccah. De Nederlander Christiaan Snouck Hurgronje bezocht de stad in 1887, terwijl hij zich uitgaf als bekeerling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stad Mekka is groot en is niet verboden voor niet moslims. Alleen het bedevaart gedeelte is verboden.
Toevallig ben ik 'n héél klein stukje door Mekka gereden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Wijdan,
Ik ben jammer genoeg nog nooit in Mekka geweest en dus krijg ik mijn info van anderen en via internet. Hiet vind ik toch duidelijk dat Mekka verboden is voor niet moslims en voorlopig ga ik er dus van uit, ondanks jou ervaring) dat dit zo is. Ik voeg een paar interessante sites bij waarin deze info te vinden is. In de Marokko site wordt zelfs gediscuseerd over de controles! Prettig weekeinde.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2332724
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadj
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mekka
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een groot deel van de heilige gebieden van Mekka is verboden voor niet-moslims, de rest van Mekka of Saudi Arabië is toegankelijk voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Marita,
Heb je daar enig bewijs voor, of kun je me een artikel aandragen die dat bevestigd?Prettig weekeinde, wildelely
Wanneer je jezelf bekeert tot de islam krijg je van de moskee of Islamitische instelling een Shahada Certificaat.

Wanneer je op Hadj of 'Oemrah (kleine bedevaart) naar Mekka wilt, zul je hiervan een kopie moeten inleveren bij de ambassade van Saoedi-Arabië.

Wanneer de moskee of moslimgemeenschap te klein is om zelf zulke documenten op te stellen kun je een ondertekend briefje krijgen van een Imam of dit bij een andere (grotere) moskee verkrijgen.

Overigens staan organisaties die Hadj-reizen organiseren in contact met de moskeeën en Islamitische stichtingen. Daar is voor Hadj of 'Oemrah simpel een certificaat te regelen indien iemand dit nog niet heeft.

Iemand die werkelijk naar Mekka wil en het ervoor over heeft, kan zich in een paar minuten 'bekeren' tot moslim en vervolgens afreizen naar Mekka. Islamitisch gezien is het zo dat niemand in het hart van een ander kan kijken als het gaat om de intentie en oprechtheid.

Mocht je toch betrapt worden, zijn de straffen vast niet kinderachtig. Maar dit is dan weer het risico van het vak.