Wat is de betekenis van die, zogenaamde "Antichrist"?

Ik bedoel...wat komt hij dan vertellen?
Is dat een kwaad iemand met kwade bedoelingen?
Ben zonder geloof of bijbel opgevoed, vandaar mijn vraag ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3.2K

Het beste antwoord

De Antichrist is volgens de christelijke leer de ultieme manifestatie van het kwaad in een menselijk wezen.

Volgens de christelijke leer laat de antichrist zich helemaal leiden door de satan en deze zou door deze persoon trachten de mensheid geheel in zijn macht te krijgen en de gelovigen uit te roeien. De antichrist zou ook een soort geestelijk adviseur hebben, de valse profeet genaamd. Aanvankelijk zou die zich presenteren als degene die alle problemen van de wereld zou komen oplossen en zou hij de absolute macht over de mensheid krijgen. Van wezenlijk belang daarbij in de christelijke leer is dat hij zich zou voordoen alsof hij een 'goddelijk' wezen zou zijn waarbij hij zich zou bedienen van bovennatuurlijke gaven waarmee hij zal pogen de mensheid te verleiden hem als 'god' te vereren.

Na verloop van tijd zou hij echter steeds meer zijn ware aard laten zien en zou zijn beestachtigheid volledig losbarsten. Hij zou dan de mensheid dwingen óf voor hem te kiezen óf voor God. Diegenen die dan voor hem kiezen zouden dan hem en het beeld dat van hem wordt gemaakt moeten aanbidden en een teken van hem op hun voorhoofd of rechterhand aanvaarden (het teken van het beest: het getal 666). God zou daarentegen waarschuwen dat diegenen die dat doen onder zijn Laatste Oordeel veroordeeld zouden worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een leuk weetje op internet: Verscheidene historische personen zijn ooit wel als de antichrist bestempeld. Voorbeelden zijn Mohammed stichter der islam, de Romeinse keizer Nero, de Paus van Rome (volgens sommige protestanten), kerkhervormer Maarten Luther (volgens sommige katholieken), Napoleon en de Duitse dictator Hitler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1

Andere antwoorden (6)

De antichrist is een verleider die door wonderen en tekenen de wereld aan zijn voeten krijgt.
volgens de bijbel een soort wereld dictator
13 jaar geleden
De antichrist zit in ieder mens.
Hij komt als een zachte "heelmeester" en zal velen verleiden. Dat is zeker.
Raadpleeg bijgaande link daar staat uitgebreide informatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijbel1 Johannes 2:18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.

1 Johannes 2:22 Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

1 Johannes 4:3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

2 Johannes 1:7 Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
an - ti - christ
[-` krist]
de -woord (mannelijk)
tegen-Christus, door Satan gezonden bestrijder van Christus; duivelse figuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
antichrist is dat wat leven en liefde afbreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de duivel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adolf Hitler was de Antichrist