Waarom zo weinig moord/misdaadzaken opgelost door paranormaal begaafde personen?

Je hoort vaak over mensen die claimen paranormaal begaafd te zijn, dat ze b.v. helderziend zijn of contact kunnen maken met de doden. Waarom zijn er dan zoveel onopgeloste moord/misdaadzaken? Ook helderzienden die een plek aan zouden kunnen wijzen van een misdrijf, blijken er vaak naast te zitten. Neppen zij dan (bewust) de boel of hoe moet ik dat zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (10)

die zaken worden niet opgelost omdat de politie de helderzienden niet probeert, misschien zijn er wel een paar mensen op deze aardbol die echt in contact zijn met hogerenmachten, maar de meeste zijn bedriegelijke en minpulatieve rotzakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
James Randi heeft al heel wat jaartjes de 'million dollar challenge' lopen, waarbij iedereen, die zegt over paranormale gaven te beschikken een dikke miljoen dollar zal ontvangen na het leveren van het bewijs, De testen zijn telkens doorzichtig en na te lezen op de website van Randi en hij is inmiddels niet de enigste die een dergelijke prijs uitlooft aan zo'n paranormale.

Er zijn inmiddels al heel wat 'paranormalen' langs Randi geweest en er is geen enkele geweest die werkelijk kon bewijzen over paranormale gaven te beschikken.

Dus het antwoord op je vraag luidt gewoon: er bestaan geen mensen met werkelijk paranormale gaven, wel mensen die denken over dergelijke gaven te beschikken, maar niemand van deze lieden heeft dit kunnen bewijzen. Ik kan je van harte de documentaire 'Messiah' van illusionist Derren Brown aanbevelen om in te zien dat 'paranormale begaafdheid' meestal te maken heeft met talent voor 'cold reading'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgaande dat paranormaal bestaat.
Paranormaal is waarnemen buiten het normale.
Om een paranormale waarneming te kunnen doen is medewerking nodig vanuit de spirituele wereld.
Zonder deze medewerking kan een helderziende niets, echt helemaal niets.
Wat wij erg belangrijk vinden, is aan gene zijde vaak totaal niet belangrijk, dus geen medewerking, dus geen informatie.
Daarom zullen heel veel par. norm. begaafde personen, zich niet inlaten met allerlei proeven om zich te bewijzen.
Niet alleen hebben ze daar vaak geen behoefte aan, het zal vaak ook geheel niet werken als er geen medewerking is van gene zijde.
Dat ze er vaak naast zitten is vaak in het nieuws , de goede dingen hoor je meestal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw inf. is gebaseerd op inf. en onderzoeken van anderen
Mijn inf. is gebaseerd op eigen ervaring.
Jij gelooft een ander
Ik geloof me eigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha bright je hoeft toch niet over alles zo primitief denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eddijst, ik deel je mening.
Met de tijd zullen er personen naar voren treden die het zich als een taak beschouwen om zich te laten onderzoeken, zodat de wetenschap en dus de mens meegaat. Deze personen zullen dan ook de medewerking krijgen van de gene zijde. Dutchbright, of het in ieder belang is, wordt niet door ons mensen bepaald.
Wij zijn in de hiërarchie maar een laag spiritueel wezen. Kijk maar eens wat wij met onze keuzes veroorzaakt hebben op deze planeet.
Als iedereen paranormaal zou zijn dan zou die gave misbruikt worden door bijvoorbeeld de lotterij te willen winnen. En dan is dit maar een onschuldig voorbeeld in tegenstelling tot de grootte van de gave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dutchbright, ik denk gdanonym weet hoe dat komt
en ik denk dat jij bent diegene die het niet weet
vraag je zelf eens, serius... ;) hoe dat komt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps
je gedrag je zelf als een kind, je vraag een olifant
door het oortje van een naald te trekken
niet helemaal bright moet ik zeggen
paranormaal bestaat wel, het kan zonder hulp, maar het is niet op afroep beschikbaar. Heleboel mensen hebben wel paranormale ervaringen gehad maar kunnen het zelden bewust oproepen. een papagaai praat ook niet als je er om vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het blijkbaar niet werkt. Of althans niet zo werkt. Sommige mensen hebben gevoelige antennetjes waarmee ze gevoelens van mensen met wie ze werken haarfijn kunnen aanvoelen, en samen met een flinke dosis mensenkennis / ervaring, wat eenvoudige trucjes, het placebo-effect en een hele berg psychologie en interactie tussen medium en 'patiënt', kunnen ze op therapeutisch vlak soms heel veel, (en soms helaas ook heel veel kwaad) maar echt dingen zien die ze niet kúnnen zien, in het concrete, kan helaas niet. Er is in de praktijk althans nog niet één geval van overeind gebleven.

Bewust bedonderen is het meestal overigens niet ; veel 'paranormaal begaafden' geloven heilig in eigen kunnen en hechten veel waarde aan de 'beelden' die ze zien en de gevoelens die ze krijgen bij het 'mediteren'. De voorspellende waarde en het praktisch nut echter vallen in erg tegen. Anders zou het voor helderzienden zeer eenvoudig zijn de lotto te winnen, misdaden op te lossen of verloren spullen te vinden. Jammer genoeg werkt dat niet zo, al zal er best eens een 'lucky guess' tussen kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iemand die denkt dat het paranormale een soort van spelautomaat is, waarin jij een muntje kan gooien om te spellen (=informatie verkrijgen) heeft het totaal mis. totaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een vriend die tijdens het Mah Jongen zeer vaak de voldende steen voorspelt. Of de dobbelstenen uitslag voor'het openen van de muur' Wij noemen hem ook de Mah Jong Jomanda. Ook zo met voetbal wedstrijden.

Maar hij heeft nof nooit de lotto gewonnen od het nummer van de staatsloterij kunnen voorspellen.

Paranormele gaves zijn vaak een geraffineerd voorbeeld van toeval, een gebrekkig geheugen en onvoldoende inzicht in de kansrekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je informatie niet kunt afdwingen, zo werkt het niet en zo zal het nooit werken. Daarnaast kan informatie direct maar ook heel indirect zijn. Vergeet niet dat de meeste mensen, en vooral de politie, zeer sceptisch zijn alleen al bij het horen van het woord 'paranormaal'. Toch zijn er wel degelijk succesverhalen, maar dit wordt lang niet altijd naar buiten gebracht helaas. De reden lijkt me duidelijk.

Ik weet niet of je eerder hebt gehoord van Gerard Croiset (inmiddels overleden), de moeite waard om eens op zijn naam te googelen. De metselmoord in Den Haag zijn bij de meeste mensen bekend. Ik heb een linkje bijgevoegd, wellicht interessant om eens te lezen wat hier allemaal speelde op de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met een paranormale gaven moeten heel voorzichtig zijn met hun gaven.
Het is een interactie met een hogere spirituele wereld. Het is deze wereld die bepaald wat er met de gaven gedaan mag worden.
Wij mensen zijn in de hiërarchie maar een laag spiritueel wezen.
Kijk eens hoe wij onze aarde behandelen. Zullen wij niet stelen en plunderen als wij vrij zijn (van bijvoorbeeld de politie). Willen wij niet veel geld hebben.

Als we allemaal paranormaal zouden zijn, zouden we daar niet de verantwoordelijkheid voor hebben. Dan willen we voor eigen gewin de loterij winnen. Daar zijn de gaven niet voor bedoeld.

Het werkt dus niet zo. De meeste paranormalen weten dat zij een hele grote verantwoordelijkheid hebben. Zij kunnen niet zomaar tegen iemand zeggen: jij gaat over 2 jaar op 1 januari dood. Deze uitspraak zou die persoon helemaal de grond in kunnen boren.
Paranormalen zullen dus altijd minstens 3x heroverwegen of ze hun gaven zullen inzetten of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik denk niet dat ze de boel neppen. Ze zijn er heilig van overtuigd dat ze een gave hebben. Het is echter nog nooit wetenschappelijk aangetoond.

Met doden praten kan uiteraard al helemaal niet, want doden kunnen niet meer praten. Er zijn wel mensen die stemmen in hun hoofd hebben, maar daar zijn medicijnen voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er is overal wel een pilletje voor. Zeker om gevoel uit te schakelen. Maar ook het voelen.
Een pilletje, dan hoeven we ons niet te vragen waarom.