Heeft een voortijdige geboorte door medisch ingrijpen invloed op je leven volgens de astrologie?

Als ik het goed begrijp is het bij het maken van een horoscoop van belang; geboortedatum, plaats en tijd.
Stel dat een kind normaal gesproken over 2 weken geboren zou worden maar de artsen laten het kind nu geboren worden middels een keizersnee, zou dat dan invloed hebben op het verdere leven van het kind?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Dat lijkt me niet, want het gaat echt om waarneer je geboren bent, niet om waarneer er uitgerekent is dat je geboren zou worden. Dit zou namelijk alles in de war schoppen er zijn maar weinig mensen die geboren worden op precies de plaats tijdstip en dag dat ze zouden komen volgens de artsen.

Ik ben niet 'op tijd' geboren en weet 100% zeker dat dit weinig tot geen invloed heeft gehad. Ik ben wie ik hoor te zijn en daarnaast is het nog vooral wat er in het leven gebeurd dat verdere invloed, het begin teken is maar het begin, het staat niet gelijk allemaal vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, een (eenduidig) antwoord krijg ik nog steeds niet van mensen die geloven in astrologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er eerlijk gezegd nooit over na gedacht. Maar het is dat jij het zo vraagt. Ik schijn, antwoord te krijgen op dat soort vragen, het is niet dat ik je dit zeg vanuit een boek, of een bron van internet. Maar ik weet het gewoon zeker.
als je de astrologie naleeft moet je in dit geval maar denken dat jouw geboorte JUIST DOOR het ingrijpen heeft plaatsgevonden op het tijdstip waarop het gebeurde
Maw het heeft blijkbaar zo moeten zijn.

Zelfs als ze het tot op de minuut plannen is dat blijkbaar wat het leven voor jou in petto had.

Dus: nee blijkbaar was het voor jou voorzien op dat tijdstip geboren te worden, de manier waarop doet er dan niet toe.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat me vertellen dat astrologie duizenden jaren oud is, de medische wetenschap was toen nog niet zo ver lijkt me.
Als ik de zinssnede "astrologie naleeft" is het meer een relegie of self fullfiling prophesy???
Voor de astrologie zal waarschijnlijk (want daar heb ik dus geen verstand van) hetzelfde gelden als voor de numerologie, aangezien deze nauw aan elkaar verwant zijn. Ikzelf ben numeroloog en in de numerologie gaan we uit van de geboortedatum, ongeacht de manier waarop de geboorte plaats heeft gevonden.

Spiritueel gezien gaan we, een groot aantal spiritueel denkende mensen, ervan uit dat men geboren wordt op een tijdstip waarvoor de ziel gekozen heeft. Hulp van buitenaf kan dan zelfs plaatsvinden om het gekozen tijdstip en dus de op dat moment geldende invloeden van de planeten, te waarborgen.

Voordat je als ziel intreedt in een menselijk lichaam bij de conceptie, heb je gekozen voor een te leren levensles hier op aarde tijdens dit leven. Daarvoor wordt een groep mensen om je heen gevormd die ervoor zorgt dat jij je les kunt leren. Je wordt ook geboren op de plaats waar jij je levensles kunt leren. Kortom de omstandigheden worden zo gecreëerd dat jij met je levensles aan de slag kunt. Daarna is het verder aan jou. Jij hebt je verantwoordelijkheid om je les te leren. Jij bent degene die bepaalt hoe je met die omstandigheden omgaat en hoe en of je je levensles wilt leren.

Dit onderga je bewust dan wel onbewust.
Het systeem werkt namelijk zo, dat je voor en na de geboorte al 'vergeet' waar je vandaan komt en wat je opdracht is. Dit is om die levensles ten volle tot je bewustzijn door te laten dringen zonder invloeden van andere zaken. Wanneer het nodig is zul je je bepaalde dingen herinneren of contact kunnen leggen met je hogere zelf of je gids.

Dus om jouw vraag te beantwoorden... een (vroeg)geboorte beïnvloedt in oppervlakkig bekeken zin je leven omdat je op een ander tijdstip geboren wordt, maar omdat dit eigenlijk ook de bedoeling is, kom je dus precies op tijd voor je levensles en is het van tevoren bepaald.

Lees het boekje 'Sprookje van de dood' van Marie-Claire van der Bruggen maar eens. Daar wordt het systeem van leven, levensles en dood, heel begrijpelijk uitgelegd.
Welke levensles je te leren hebt kun je achterhalen middels de numerologie. Verder gegevens over je mogelijkheden en je capaciteiten kun je halen uit je naam. Volgens mij vertonen astrologie en numerologie vele raakvlakken en vullen elkaar mooi aan. Er is een zekere samenhang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord maar persoonlijk vind ik het heel zweverig antwoord waar je altijd alle kanten mee op kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha ha, nou ja, zweverig... Ja ik kan me voorstellen dat je het zweverig vindt. Maar je vraagt zelf naar de invloed op je leven, astrologisch gezien. Dan vraag je er toch eigenlijk om, om zo'n antwoord te krijgen? Het is eerlijk hoe ik tegen de levenszaken aankijk. En ik ben eigenlijk best een heel aards persoon hoor! Ik ben geen zweverig typje, verre van... Door het overzien hoe het leven in elkaar steekt wordt je echt geen zweverig typje.
Mag ik vragen of je de astrologie wel serieus neemt? Daar werk je tenslotte ook met kosmische invloeden en energieën.
En om kort te gaan, een vroegtijdige geboorte door menselijk ingrijpen of niet, heeft dus geen invloed op de loop van je leven. Jij zelf bent degene die een eigen wil heeft en absoluut niet vast zit aan een noodlot. De astrologie en de numerologie kunnen je alleen vertellen aan welke invloeden je in je leven blootstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha grappig, ik ben dan net zo zweverig, voor mij sla je de spijker op zen kop en zeg e hetzelfde als wat ik al heel lang zelf denk. Maar ik begrip het wel, als ik dat zeg kijken ze me ook raar aan. Nou ben ik nog maar 20 dus ik neem het ze niet kwalijk, maar toch wel jammer he dat ze je zweverig kunnen noemen terwijl het voo rezelf voelt als niets anders dan de simpele waarheid die je overal in lijkt terug te kunnen vinden
Ik denk dat het wel invloed heeft, omdat het bij astrologie gaat om de planetenstanden van het moment van geboorte.

Ik ben zelf 2 weken langer blijven zitten en dat geeft een heel ander beeld dan de oorspronkelijke datum (was 31 december, gelukkig dat het wat langer duurde :P )
Mijn basiskarakter ligt erg dicht bij de horoscoop van de 11e januari, en totaal niet bij die van de 31e

De astrologie ligt best subtiel, de als je een uur later of eerder wordt geboren staan de planeten alweer anders en ziet je horoscoop er ook volkomen uit.
Kort gezegd; ja, het heeft wel invloed.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh ja, het heeft denk ik wel invloed op het basiskarakter van het kind, van dingen die planeten en standen met zich meebrengen, maar hoe het leven van het kind zich ontwikkelt hangt natuurlijk van veel meer factoren af.