Een droom die steeds terug komt kan aangeven dat jouw onderbewuste je iets duidelijk wil maken dat belangrijk is.
Mag ik even brainstormen voor een keer om je op weg te helpen hoe je er naar kan kijken?
De ontdekking van een dode alien in een glazen bol. De ontdekking van een onbekend deel in jezelf dat eigenlijk toch duidelijk zichtbaar is door het glas. Open je de bol, de plek waarin je het opgesloten houdt, dan smelt de alien, verdwijnt het onbekende doordat je het vrij laat, naar je bewustzijn haalt, je maakt het bekend aan jezelf. Dat vrijgekomen deel van jezelf doodt het mannelijke in je. 8 is een kracht getal (het kan o.a. het temmen van het dierlijke (wat we allemaal hebben) in jezelf betekenen door middel van vrouwelijke kracht).
Uiteindelijk blijft 4 over, een evenwicht getal. En vier vrouwen. Zij kunnen het doorgeven van het leven symboliseren. Als je voor je vrouwelijke kant kiest (geven, ontvankelijk zijn, verzorgend, introspectie, leven gevend, zacht) blijft het getal 4 over en belooft evenwicht. Die alien is geen lieverdje schrijf je. Het zou dus kunnen dat je jezelf vertelt dat je evenwichtiger kan leven als je je vrouwelijke kant meer laat spreken.
Tot zover. Ik weet natuurlijk niet of dit ook maar iets te betekenen heeft voor je maar misschien kan je zo zelf bekijken wat de droom je te zeggen heeft. Kijk naar GD's vragen. Eigenlijk kan alleen jij je eigen droom uitleggen. Alleen jij kan erachter komen wat een alien voor je betekent als symboliek. Uitleg in dromenboeken kan je een idee geven maar jouw eigen associaties gaan altijd voor. Dus als jij iets specifieks denkt zodra je aan een alien denkt gaat dat altijd voor mijn uitleg en kan je daar op voortborduren.
Bedenk daarbij dat, als er in een droom gedood wordt, dat het niet letterlijk genomen moet worden. Het geeft meestal aan dat er iets in jouzelf verandert dient te worden. Er kan een "verkeerde" (lees: belemmerende) eigenschap gedood moeten worden om je verder te kunnen ontwikken.
Misschien heb je er iets aan :-)