een kind kan nog op zien tegen de grote mens waar hij.zij iets van leert.
dus het antwoord is: heb vertrouwen in de mens en ga eens meer op je eigen gevoel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kind heb je niets te verliezen.
Want je weet weinig tot niets.
Als volwassene heb je een functie in deze maatschappij.
Een zorg voor je gezin of andere.
Een verplichting om iedere maand je rekeningen te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eef, kinderen weten heel veel maar dat wordt door de 'volwassene' niet als zodanig herkend of serieus genomen. Eigenlijk zouden ze beter naar hen moeten luisteren; zeer verhelderend!
Probeer meer geduld en begrip voor JEZELF op te brengen, dat deed je als kind (onbewust) ook.
Als je meer geduld hebt met jezelf kun je ook zachtmoediger met (het falen van) anderen omgaan.
Mij helpt het te beseffen dat mensen vrijwel nooit opzettelijk bezig zijn je te irriteren.
Als je je dat besef eigen maakt krijg je veel meer rust in je geest.
Dat uit zich door geduld en ontspanning, werkelijk waar!!
Alks je zelf minder gestresst bent , straal je meer rust uit.
Dat helpt ook nog eens mee anderen te accepteren zoals ze zijn, omdat ze positiever op jou(w rustige houding)reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen hebben geen geduld.
TENZIJ: Je een autistisch kind bent.

Maar er is hoop:

Stap 1: tel tot 1
Stap 2: tel tot 2
Stap 3: tel tot 3

Je kunt ook jezelf trainen door in de file te gaan staan of in een wachtrij voor de kassa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als antwoord op het terugherwinnen...

Er zijn QiGong oefeningen waarbij je in het begin tegen jezelf moet zeggen: Ik ben jong en jeugdig.
Een soort herprogrammering...

In je hoofd maak je jezelf oud. In je hoofd kan je jezelf weer jong en jeugdig maken. Ook pure "the secret" methode.

Toegevoegd na 57 seconden:
---

Omdat je als kind meer dingen deed, kon, wilde als nu. Het is misschien inherent aan kindzijn en dat door leven/tijd de lichaam en geest verouderd/afbreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite valt voor mij alles samen. Ook hier weer. gewoon doorgaan waar ik al mee bezig ben... Het komt allemaal op hetzelfde neer. thnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja veel wel, je zit op het goede pad... voor dit moment...:-)
Kristal
13 jaar geleden
je zit altijd op het goede pad, soms zit er een slinger in ;-)
Kristal
13 jaar geleden
correctie:
je zit altijd op jouw eigen pad, soms zit er een slinger in ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanuit mijn ooghoeken lkijken deze emoticons op elkaar... maar slinger die weg even aan dan gaat het wat rapper :)) ik probeer een stap te nemen wat maar niet wil... Met alle goede wijsheid wil me dat maar niet lukken...
Kristal
13 jaar geleden
Misschien is het gewoon nog geen tijd forallweknow.
Op een bepaald moment weet je dat het zover is en dan doe je die stap. Misschien durf je nog niet goed.
Een kind heeft geen besef van tijd, tijd speelt geen rol. Als iemand mediteert heeft hij/zij daar ook geen besef van. Dus ga mediteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat overwin je door jezelf toestemming te geven om kind te mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als kind zijnde snapte je meestal niet wat de volwassenen
bedoelden als ze met anderen waren aan het praten,,spannend was het wel.maar je gaat dan je eigen visualisatie maken ,je krejeert je eigen wereld,,ook omdat je niet in de realiteit van de volwassenen zit. dus de dingen die je nu volop mee maakt.
om het terug te krijgen, zul je goed naar je zelf kijken hoe was ik toen en hoe ben ik nu,alle dingen die je nu in je leven mee maakt is een leer proces,,de goede en de slechte, als je besef krijg waarom,ga je er veel makkelijker mee om en wordt je weer rustig, dingen gebeuren om een reden,,om te leren,kwaad worden heeft geen zin ,,dit kost alleen maar energie, en de grote kans is dat je ziek wordt.
doordat je dingen aksepteerd en het bekijkt krijg je inzicht,,is dat niet het geval ,zal zich de dingen herhalen, maar iedere keer op een andere manier.
meditatie is zeer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is een aanname die voor mij niet klopt. Ik had als kind op bepaalde vlakken echt niet meer geduld dan nu. Integendeel. Als ik nu met iemand wandel en die iemand komt een kennis tegen waar een gesprek mee aangeknoopt wordt waar ik verder buiten sta, verveel ik me nooit. Ik heb zat te overdenken in mijzelf. Moet je kleine kinderen zien, die zijn ongeduldig vanaf het begin, en dat laten ze weten ook!
Hooguit dat er minder gelegenheden zijn waarbij een kind ongeduldig wordt omdat vrijwel alles nog nieuw is en onbekend en er voor ze wordt gezorgd voor ze hongerig worden. Maar eigenlijk zie ik meer om me heen dat als je ouder wordt je juist meer geduldig wordt... Dus hoe herwin je dat? Oud(er) worden... ;-)
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga Tai Chi doen, dan word je weer kind :)
Kristal
13 jaar geleden
Maar dan word ik weer ongeduldiger...
Nu ik wat ouder ben kan ik het kind in mezelf met geduld benaderen en troosten als het nodig is :-)) Overigens Tai Chi is heel mooi om te doen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat doe je dan weer om niet ongeduldiger te worden, om je geduld te bewaren
Kristal
13 jaar geleden
...nog ouder worden. :-) Ik ben zelf nu echt veel geduldiger dan vroeger, daarom zei ik dat jouw aanname voor mij persoonlijk niet klopte.
Als kind en jongere maakte me ik me veel sneller druk, was ik veel ongeduldiger. Nu relativeer ik meer. Sta ik ergens op te wachten, heb ik het prima met mezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe werkt dat bij jou?
Kristal
13 jaar geleden
Als ik ongeduldig word, probeer ik me te realiseren dat me een situatie wordt aangeboden om geduld te beoefenen.
Een geheim lesje in geduld dus :-)
En dan bedenk ik me of ik veel misloop nu het niet zo snel gaat als ik wil. 99 van de 100 keer loop ik niets mis, gaat er niets fout als ik er langer over doe. Dus dan zie ik het als een kleine rustpauze (in de rij staan bij een supermarkt, op de bus wachten etc.) En dan wordt het ineens een ontspanningmomentje, een cadeautje tussendoor.
Op de momenten dat er wel iets mis zal gaan wanneer het langer duurt... op die momenten ben ik weer hevig geduld aan het oefenen door me te realiseren dat ik er niets aan kan veranderen :-)
Kristal
13 jaar geleden
Ik lees net je reactie bij GD, maar weet je, ontwikkelingen hebben hun tijd nodig zoals een bloemknop tijd nodig heeft om open te gaan. Zorg goed voor jezelf in deze tussenfase zodat je krachtig genoeg bent als het tijd is om de volgende stap te nemen. Als je kan, rust dan even uit, het is blijkbaar nog niet zover.