Welke invloed heeft het hedendaags geloof nog op de puberende jeugd ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk geloof? Welk deel van de puberende jeugd? Je kunt toch moeilijk verwachten dat het hindoeïsme grote invloed heeft op puberjeugd van ouders die hoogstens in naam christelijk zijn?

Het beste antwoord

Niet zo veel meer in deze huidige vorm. De jeugd vind de kerk ouderwets grijs en saai. Zij kunnen zich niet meer identificeren met de kerk, doordat de regels al onveranderd eeuwen lang hetzelfde zijn, en niet meer aansluiten bij deze tijd.
De jeugd gaat voor transparantie en niet voor streng opgelegde leefregels, zij willen zich ontwikkelen en eisen daarom de ruimte.
Wat je wel ziet is dat veel jeugd naar baptistengemeentes trekken.
Daar is het wel transparant en open, en de vormgeving sluit meer aan bij hun gevoelsleven.
En juist dat gevoelsleven is belangrijk, geen traditie, en geloof van het verstand, maar voelen en uitdragen.
Geen dogma"s en zware leerregels, maar zelf actief betrokken zijn.
Dus de jeugd is zeker in beweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk eens naar het bezoek op de Jongerendagen van de EO. Naar de activiteiten van Youth for Christ, naar de belangstelling voor gospelmuziek.
Uiteraard zijn jongeren net mensen: ze zoeken naar de grond van hun bestaan.
De vorm zal gaan veranderen.