Bij het mediteren, zeker in de namiddag kan ik in een soort droomfase wegzakken. Als dat gebeurt ben ik achteraf vaak angstig en humeurig. Wat doen?

Het is een soort wegzakken in een onbewustheid en zelfs als het maar even duurt kan het heel vervelend zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer mediteren, als je het achteraf vervelend vind, direct stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me logisch ; als het niet goed gaat, kun je het beter niet doen.

Het beste antwoord

Dit zouden verschillende dingen kunnen zijn,

Angst? het jezelf ziek praten, dus van te voren al denken dat het gaat gebeuren (dat is ook een deel van je onbewustzijn)

Houding? bepaalde houdingen kunnen je bloedsomloop veranderen en de stroming naar de hersennen afnemen.

Voedingspatroon? eet je regelmatig (een ontbijt hoeft niet, luister naar je lichaam en niet wat "deskundige" zeggen) maar let daarintegen wel op E nummers en andere chemische smaakverbeteraars/versterkers/conserveringsmiddelen dit is in het hedendaags leven de grootste boosdoener van stress en depressies.

Gevoel? ga je er met een lekker gevoel in, zo niet begin er dan niet aan en kom even op jou manier tot bezinking.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NicktheG, je geeft een tegenstrijdig antwoord, eetpatroon is heel belangrijk vooral ontbijt is het belangrijkste, dat je alle vitaminen binnen krijgt, de 3 Rs Regelmaat, dat is dus nooit overslaan, en misschien een schrijffout maar het is geen bezinking, dat heeft met je bloed te maken, in dit geval is het bezinning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste gepoka, ik lees het even na en ik bedoelde inderdaad bezinning. Wanneer ik begin met mijn ontbijt weet ik zeker dat ik boven het toilet hang omdat mijn maag te gevoelig is in de ochtend, dit werkt gelijk negatief voor de rest van mijn dag. daarom zeg ik luister naar je lichaam en niet naar deskundige. rond een uurtje of 10 half 11 (wanneer ik om 7:30 wakker ben) is het voor mij tijd voor mijn ontbijt. dus bepaal zelf wanneer jij vind dat het nodig is. Tegenwoordig luisteren er al teveel mensen naar "deskundige" en letten helemaal niet meer op wat je lichaam zegt. Hoofdpijn, laten we maar een pijnstiller nemen. Nee een glaasje water en even concentreren op het punt waar de pijn vandaan komt (innerlijkekrachten) is al genoeg om je van de pijn af te helpen. Mediteren is op ieders manier goed.

Andere antwoorden (1)

Die ontspanning die je droomfase noemt, is een trance. Normaal als een ontspanning goed gaat. De kunst is om te voelen, denken en kijken wat er gebeurt als je uit die trance komt. Krijg je een soort humeur wat te vergelijken is met een ochtendhumeur. Op het moment dat je dit weet dan kun je ook kijken of je dit bewust positief kunt beinvloeden door met een ander instelling weer na de meditatie de boel weer op te pakken. Succes.