Ik handel vanuit mezelf en niet vanuit mijn sterrenbeeld. Mijn sterrenbeeld sluit naadloos op mij aan, dagelijkse horoscopen zijn leuk om te lezen maar zeggen me niets.

Ik ben een echte vis. Maar hoe ik ben en handel, ben ikzelf door mijn eigen levenservaringen- overtuigingen en instelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Astrologie (waar sterrenbeelden bijhoren) is iets waar je in moet geloven. Niet echt een godsdienst, maar wel iets in die richting. Voor degenen die erin geloven is het zeker zo dat je sterrenbeeld invloed heeft op wie je bent, maar mensen die er niet in geloven denken dat dat maar verzonnen is.
Mijn ervaring is dat het soms verassend goed klopt, maar soms ook niet, en bovendien is de onderbouwing zo miniem dat het waarschijnlijk toeval is, of wat we graag willen geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal klopt mijn sterrenbeeld wel. Het probleem is dat in die andere 11 sterrenbeelden ook wel een kern van waarheid zit. Daardoor geloof ik er niet zo in. Dus als antwoord; nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vissen en dan staat er : gevoelige mensen...maar geldt dat nket voor alle mensen?...ik weet het niet, ik denk dat iedereen van alle strerrentekens wel wat heeft...soms lees ik mn horoscoop en dan denk ik ''tsja..dat had ool bij weegschaal kunnen staan''... ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken alhoelwel ik na het lezen van het boek van Linda Goodman toch wel veel herkende..maar zij beschrijft ook echt de vissen vrouw. vissen man. vissen kind en vissen werknemer...
en toch dacht ik ''damn....ik lees mezelf''....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nket=niet
ool=ook (ppfff klote nepnagels)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahah
Ik denk niet dat het jaargetij waarin je geboren bent iets te maken heeft met je karakter. Het zou natuurlijk kunnen maar ik heb bv. al zo veel winters mee (ook als kind) gemaakt dat de maand waarin ik ben geboren niet meer van invloed is op mijn karakter. Als er dan toch een verbant is zal het denk ik niet zo groot zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb respect voor de mensen die die verhaaltjes schrijven. Want steeds denk ik, ja, dat klopt best aardig!
Ik moest ineens denken aan die aflevering, volgens mij was het van Kassa ofzo, waarin ze een uitgebreide horoscoop hadden laten trekken, en die iedereen in het publiek hadden gegeven, ik geloof dat 80 % 'm goed vond. In werkelijkheid hadden ze allemaal dezelfde gekregen.
Kortom, als je het goed kan omschrijven, kloppen die horoscopen voor bijna iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het me niet voorstellen dat een of ander sterrenbeeld iets te maken zou kunnen hebben met hoe ik ben.
Wie denkt dat het wel zo is overtuig me maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
absoluut niet 1/12e deel van de bevolking zou dan soortgelijk in elkaar moeten zitten denk je? Common sense verbiedt het me om dit soort nonsens te geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al vaker gesteld hier op Goede Vraag. Daarom herhaal ik hier een antwoord dat ik op een van die eerdere vragen heb gegeven:

-=-=-=-=-=-=-=-

Waarom horoscopen zo goed lijken te kloppen, wordt het beste geïllustreerd door een experiment dat vaak herhaald is.

Een professor gaf college. Hij kende de geboortedatum van elke student in de zaal. Hij deelde aan iedere student een persoonlijke horoscoop uit, die speciaal voor die ene student was gemaakt. Omdat het persoonlijke informatie was, mocht niemand elkaars horoscoop lezen.

Bovenaan elke persoonlijke horoscoop stond de naam, de geboortedatum, en het sterrenteken van de betreffende student.

De studenten moesten hun horoscoop aandachtig doorlezen. Daarna vroeg de professor, hoe treffend de horoscoop was - het ging hier om persoonsbeschrijving, niet om het voorspellen van de toekomst.

Alle studenten vonden dat hun horoscoop zeer treffend was. Ze vonden het verbazend dat de horoscoopmaker zoveel persoonlijke details kende, en dat hij die details zo treffend wist te verwoorden.

Daarna gaf de professor de studenten de opdracht, hun horoscoop te ruilen met de horoscoop van een willekeurige andere student, en die andere horoscoop te lezen.

Wat bleek: iedereen had exact dezelfde horoscoop gekregen…

-=-=-=-=-=-=-=-

Dit effect heet het Forer-effect. Zie bijvoorbeeld http://www.paranormal-encyclopedia.com/f/forer-effect/ . Forer was degene die in 1948 het hierboven beschreven experiment uitvoerde.

Gauquelin heeft het in een iets andere vorm herhaald: hij gaf 150 studenten de horoscoop van de seriemoordenaar Marcel Petiot. 94% van de studenten vond dat de horoscoop henzelf goed beschreef.

Ook leuk is deze bron: http://www.rudolfhsmit.nl/a-murd2.htm . Daar lees je over een aantal vergelijkbare experimenten.

Ik vond het eerste experiment van die pagina het beste: ga naar een aantal astrologen en geef ze de geboortegegevens van John Gacy, maar doe net of dat je eigen geboortegegevens zijn. Vraag advies over je plannen om met jongeren te gaan werken.

Alle astrologen adviseerden positief: werk met jongeren, je bent een rolmodel voor de jeugd, jouw aanwezigheid zal hen goed doen.

De astrologen wisten niet dat John Gacy een sadistische seriemoordenaar was. Zijn daden waren zo gruwelijk, dat hij was veroordeeld tot twaalf keer de doodstraf en 21 keer levenslange gevangenisstraf.

Ik denk dat je nu genoeg bronnen hebt. Vanuit deze bronnen kun je zelf verder zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag niet twee keer hetzelfde antwoord geven... niet volgens de richtlijnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als men telkens dezelfde vraag blijft herhalen...
Ja dat denk ik wel... Een vriendin van me is een hele goede astroloog en wat die zegt is toch verbluffend... En als ze wat zegt over iemand die ik wel ken en zij niet, dan komt het toch heel goed overeen... Dus of je het gelooft of niet, ik kan het niet ontkennen dat er een kern van waarheid in zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is inderdaad verbluffend. Dat heb ik elders op deze pagina uitgelegd. Wat jij hebt ondervonden is precies het Forer-effect. Zie http://www.paranormal-encyclopedia.com/f/forer-effect/ . Kent jouw vriendin het Forer-effect? Wat vindt zij ervan? En wat vind jij ervan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat moet ik dan even bestuderen... a sec please...
Ja dat speelt idd zeer mee... en moet je wel in je mind houden... heel mooi, ik kende dat niet...
dank je... :-))
Het is maar net waar in je gelooft. Helaas hebben mensen de neiging altijd alleen naar de (weinige) overeenkomsten te kijken)
Dus als je wilt onderzoeken of karakter met je sterrenbeeld te maken hebt, moet je alle mensen onderzoeken qua karakter en dan zul je opmerken dat er meer verschillen zijn dan overeenkomsten... Dus in dat geval geloof ik er niet in. Het is namelijk soms ook zo dat mijn eigenschappen lijken op die van een leeuw (de eigenschappen die dan beschreven zijn door de sterren).

Toegevoegd op 29-05-2009 10:20:59
Over die Vissen gesproken: Ik ben ook gevoelig, maar ik ben geen Vissen. En andersom gezien: Ik ken mensen die Vissen zijn maar niet gevoelig zijn! :O