Geloof doet over het algemeen meer kwaad dan goed... Dat klopt... Oorlogen zijn erdoor ontstaan...
Alle geloof is verwerpelijk, maar iedereen is vrij om dat te doen als hij niet anders kan... Geloven is net zoiets als in Sinterklaas... Het is niet waar, gewoonweg niet waar en je moet niets doen om erin te geloven... Namelijk geen vragen stellen, dat moet je NIET doen... Je hoeft het niet te onderzoeken of niets... Geloven en betalen, je moet wel betalen om te mogen geloven, je moet naar de kerk, anders geloof je niet goed... En als je naar de kerk geweest bent dan ben je een goede gelovige... Ja hoor, je bent braaf...
Weten is waar het om draait, weten... Geloof je dat de zon bestaat? nee dat hoef je niet te geloven, want dat weet je... Geloof je dat Sinterklaas bestaat, nee dat weet je dat dat niet is... En voor weten hoef je niets te doen, niet naar een kerk, niets betalen voor lidmaatschap, niets hoef je te doen, want je weet al...
Ik zou het geloven achter me laten (alsmede ongeloof, want ongeloof is hetzelfde als geloof, daarom lijken die woorden ook op het einde zo op elkaar) Ik zou geloven achter me laten en gaan weten, onderzoeken hoe het werkelijk zit en dan heb ik totaal geen geloof nodig, niets waar ik in geloof...
En dat voelt heerlijk... Dat weet ik... En je moet mij niet geloven, onderzoek het zelf, dat zeg ik...