Is er ooit een misdaad opgelost met behulp van een medium?

Dit aan de hand van de opmerking van Peter r. de Vries die er niet in geloofd en het Zesde Zintuig onzin vindt.
Maar is er nu echt daadwerkelijk nog nooit een misdaad opgelost mbv een medium???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de plus. Ik geloof er ook niet in. Maar ben er nog wel stiekem erg nieuwsgierig naar.

Het beste antwoord

Er is inderdaad nog nooit een misdaad opgelost dankzij de tips van een medium.

In sommige gevallen hebben mediums wel bijgedragen - maar in al die gevallen was dat door de zaak goed te onderzoeken, en door veel vertrouwelijke gesprekken te voeren met familieleden cq nabestaanden. Soms had de familie zoveel vertrouwen in het medium, dat ze het medium meer vertelden dan de politie; soms besteedde het medium gewoon meer tijd en moeite aan de zaak. In die gevallen kon het medium bijdragen, maar dat was niet door zijn/haar paranormale gaven, maar door gewoon "voeten in de klei" detective-werk.

Een goed voorbeeld was ergens in het noorden van Nederland, ik meen vorig jaar. Daar werd iemand vermist. Nadat hij van zijn werk was vertrokken, kwam hij nooit thuis aan.

Een medium vertelde toen dat de auto in het water lag, met de overleden man er nog in, en wees de plek aan waar de auto zou liggen. Als je het medium mag geloven, werd de auto inderdaad op die plek gevonden.

In werkelijkheid lag de auto net een stukje verderop - maar het lijkt nog steeds een goede treffer.

Tot je erachter komt dat bekend was, dat de vermiste man grote problemen had. En dat hij een vaste route had om van zijn werk naar huis te rijden. Op die route kon hij nergens verdwijnen - behalve op één bepaalde plek, waar de weg dicht langs een kanaal kwam.

Als je dit weet, had je zelf ook wel kunnen verzinnen dat die plek de eerste plek zou zijn om te gaan zoeken. Daar is niets paranormaals voor nodig.

--

Veel mediums geloven heilig dat ze wél hebben bijgedragen. In die gevallen waarin die claims zijn onderzocht, bleek daar niets van te kloppen.

Sylvia Browne is een goed voorbeeld van zo'n medium. Ze beweerde een slaagpercentage van 90% te hebben, dat zelfs groeide tijdens haar loopbaan doordat ze "zich ontwikkelde". In werkelijkheid bleek haar score 0% te zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
90 of 0 , scheelt maar één cijfertje aan . Toch wel een score.

Andere antwoorden (4)

Ja, op zaterdag 29 augustus 1953 om 2 uur 's middags ging de tien jaar oude Dirk Zwenne uit Velsen - gelegen bij het Noordzeekanaal - naar buiten om te spelen. Toen de jongen aan het begin van de avond nog niet thuis was gekomen, werden zijn ouders ongerust. Ze belden het politiebureau, zonder er iets wijzer van te worden. Toen na twee dagen nog geen spoor van de jongen was gevonden, belde een oom Croiset op, wiens telefoonnummer en adres - in Enschede - hij had gekregen van een politiecommissaris. De helderziende zag meteen dat Dirk verdronken was: 'Ik zie een kleine haven, een vlotje en een zeilbootje. De jongen was op het vlot aan het spelen. Hij gleed uit en viel in het water. Bij zijn val liep hij aan de linkerkant van zijn hoofd een verwonding op, doordat hij de zeilboot raakte. Het spijt me zeer. Er was een sterke stroming in de haven. Het lichaam van de jongen zal over een paar dagen worden gevonden in een ander haventje, dat in verbinding staat met het eerste haventje.'

Vijf dagen nadat hij was verdwenen werd het lichaam van Dirk Zwenne inderdaad, helaas, gevonden in het tweede haventje. En, precies zoals Croiset had gezien, had de jongen een wond aan de linkerkant van zijn hoofd. Het vlot en het zeilbootje werden teruggevonden in het eerste haventje - wederom precies zoals de paragnost het had beschreven. 'Het is zeer waarschijnlijk dat alles precies is gegaan zoals de paragnost het heeft gezien,' was het commentaar van professor Tenhaeff.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is geen misdaad maar een ongeluk maar toch je ziet het bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we de T.V. als een medium beschouwen en dat is het het ongetwijfeld, zijn er veel misdaden door opgelost. Denk alleen eens aan het programma "opsporing verzocht"!
Bedoel je daarentegen met medium een figuur die zegt het contact te zijn tuussen ons stervelingen en "gene " zijde, dat ben ik er van overtuigd, dat dat nog nooit gebeurd is en ook nooit zal plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahah wijsneus! Het zesde zintuig? Duh...... Maar goed, voor je bijdehandte antwoord krijg je een plusje. Weet ik ook wel te waarderen :)
Nee!
http://www.kwakzalverij.nl/976/Encyclopedie_Paragnost

http://www.youtube.com/watch?v=iZq-ly3n1ew

http://www.youtube.com/watch?v=TNKmhv9uoiQ

http://www.youtube.com/watch?v=QlfMsZwr8rc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht, namelijk als dat medium ook in staat is om reguliere opsporings- en forensische methoden te gebruiken. Het enige wat een medium oplost middels paranormale truuks is zijn geloofwaardigheid...