Waar bleven de apostelen, behalve Petrus, na de dood van Jezus?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Religie
5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
spam

Antwoorden (2)

toen jezus gestorven was hebben de dicipelen gerouwd voor een tijd lang. maar een vriendin van de moeder van jezus heeft ontedkt dat hij niet meer in zijn graf was,nadat zij hem wou komen balsemen wat gebruikelijk was in die tijd. ze is het de dicipelen gaan vertellen, en toen zijn petrus en johannes erheen gegaan ze hebben alles gezien en stonden verseld van wat er was gebeurd. de vriendin van de moeder van jezus ( die overigens ook maria heet) is in tranen uitgebarsten. aleen jezus is na 3 dagen opgestaan uit het graf uit de dood. hij is toen naar maria gegaan en zei: waarom huil je? eerst dacht maria dat hij de tuinman was, maar toen jezus haar naam noemde zag ze dat hij het was. ze wou hem omhelzen maar jezus zei dat dat niet mocht want hij was heilig. toen is hij later aan de diciplen verschenen en hebben ze hem nog een tijdje gevolgd, totdat op de olijfberg in jeruzalem hij naar de hemel opvoer naar god. daarom herdenken wij ook hemelvaartsdag, dat komt daar vandaan. toen zijn er 2 engelen gekomen die de dicipelen verteld hebben dat ze moesten gaan evangeliseren over de hele wereld dat iedereen het evangelie zou horen. toen hebben zij dat gedaan en alles wat zij en god vertelt hebben en wat zij hebben beleefd, staat in de bijbel. na al het evangelisatiewerk zijn de dicipelen 1 voor 1 gestorven net als ieder ander, johannes werd het oudst en heeft het boek openbaringen geschreven waarin de wederkomst van jezus beschreven staat, hij zal ooit net zo terug komen als hij naar de hemel gegaan is. hij zal ieder mens dan op zijn zonden oordelen, maar de mensen die bekeerd zijn zullen naar de hemel gaan. de onbekeerden zullen in de hel zijn en dat voor eeuwig. de aarde zal met vuur verbrand worden en er zal een nieuwe aarde komen, zo mooi en zo goed, net als in het paradijs, de mensen zullen altijd van elkaar houden en god loven. iedereen zal op de oordeelsdag bij de wederkomst geoordeelt worden. ook alle mensen die gestorven zijn in de afgelopen geschiedenis van de wereld. iedereen zal uit zijn graf opstaan en de zee zal zijn doden geven. dat zal het einde van de wereld zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Net zoals de vraag of er een historische Jezus heeft bestaan, is het ook niet 100% zeker of de apostelen echt hebben bestaan en veel van wat er is geschreven over hun leven is apocrief of anderszins onzeker. Er zijn echter over de meeste apostelen verhalen over wat zij na de dood van Jezus hebben gedaan; die komen er in het algemeen op neer dat ze zich bezig hebben gehouden met het verspreiden van het christelijk geloof en dat ze de daarbij marteldood zijn gestorven.
De Engelse Wikipedia is een goede bron voor verdere details.