Gaat God iedereen vergeven die ooit fouten maakte?

Er is mij ooit verteld dat iedereen die een zonde beging naar de hel gaat.
Wat is hier de waarheid rond nu ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Natuurlijk bestaat er geen absolute waarheid. Je kunt beter geloven dat al je zonden door God worden vergeven. Want: "Toen Jezus stierf op het kruis, stierf Hij om de boete te voldoen voor alle zonden van de hele wereld (1 Johannes 2:2). Wanneer iemand zijn (of haar) vertrouwen in Jezus Christus plaatst voor zijn verlossing, zijn al zijn zonden vergeven. Daar horen alle zonden uit het verleden, het heden en de toekomst bij, groot of klein. Jezus stierf om de prijs voor al onze zonden te betalen, en als ze eenmaal vergeven zijn, blijven ze allemaal vergeven (Kolossenzen 1:14; Handelingen 10:43)." Toegevoegd na 11 minuten: Het lijkt me echter belangrijker dat je vergeving vraagt aan de mensen bij wie je gezondigd hebt. Berouw tonen, aangeven dat je spijt hebt, proberen het goed te maken lijkt me in eerste instantie zinvoller dan God om vergeving vragen. Toegevoegd na 13 uur: Maar... Openbaring 21:8 Maar lafaards, trouwelozen, verdorvenen, moordenaars, mensen die ontucht plegen, tovenaars, afgodendienaars en bedriegers staat wat anders te wachten: het brandende zwavelmeer, de tweede dood. Mattheus 25:41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. Mattheus 25:41 En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. Romeinen 2:6-8 .... Anderzijds zal Hij zijn strenge straf laten neerkomen op hen die alleen maar aan zichzelf denken en die, in plaats van zich aan de waarheid te houden, onrecht doen. Zie verder: https://www.openbible.info/topics/going_to_hell Als je bovenstaande bijbelteksten als "bewijs" aanvoert, dan zou je na een doodzonde naar de hel kunnen gaan. Je kunt hier kiezen welke christelijke richting, welke waarheid, het beste bij jou past: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_richtingen_in_het_christendom

Bronnen:
http://nl.wikihow.com/Om-vergiffenis-vragen
https://www.gotquestions.org/Nederlands/Go...

Wat is de waarheid... waarheid is een absoluut begrip. Iets is waar of iets is niet waar, onafhankelijk van de vraag of het antwoord op die vraag geaccepteerd wordt. Als persoon A zegt dat Y waar is en persoon B zegt over hetzelfde onderwerp dat Z waar is, dan heeft de een het bij het rechte eind en de ander bij het verkeerde. Of ze hebben het beide fout. Beide goed: dat kan niet. Het gaat er dus om de waarheid te vinden. Ik vind de volledige waarheid binnen het christelijk geloof, meer specifiek het katholieke. (Het geloof dus van de ene, heilige, katholieke en apostolische Kerk). Dan is het antwoord op de 'hoofdvraag': nee, God gaat niet iedereen vergeven die ooit fouten maakte. Dat zou namelijk neerkomen op 'automatische zondenvergeving', dus los van de 'eigen inbreng' van de zondaar. Wat nodig is voor zondenvergeving van de kant van de zondaar is berouw. Zeg maar: het besef dat wat hij gedaan heeft tegen God in gaat. Of tegen de ander (en indirect dus ook tegen God, want als gedoopten zijn we door Jezus met elkaar verbonden als aangenomen kinderen van de ene Vader). Voor de berouwvolle zondaar is vergeving mogelijk. Dat gebeurt in de katholieke Kerk door een sacrament, maar dat voert wat ver voor de vraag. Dan het tweede punt dat je aanhaalt: "Er is mij ooit verteld dat iedereen die een zonde beging naar de hel gaat." Nou, katholiek gesproken niet. In de hel kom je als je een doodzonde begaat en daar geen berouw over hebt. En wat is dan een doodzonde: "elke zonde die een zwaarwegende materie tot object heeft en die begaan wordt met volle kennis en weloverwogen toestemming, is een doodzonde." Die "zwaarwegende materie" zijn zaken die ernstig ingaan tegen de Tien Geboden. Dit zijn zonden als moord, euthanasie, abortus, seks hebben met elkaar terwijl je niet met elkaar getrouwd bent, vreemdgaan, meineed plegen, bijgeloof, diefstal, fraude, liegen, enz. enz.: allemaal doodzonden als ze weloverwogen gebeuren. (= "Je bent je er volledig van bewust dat het zonden zijn en doet het toch"). Als iemand berouw over zijn zonden heeft, dan kan hij ze gaan belijden bij de priester die in naam van Jezus Christus de zondenvergeving uitspreekt en een penitentie (‘boetedoening’) oplegt. Jezus Christus zei: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel.’ (Matteüs 9:12) Door dit sacrament krijgt de berouwvolle zondaar genezing, als hij natuurlijk ook het voornemen heeft niet meer te zondigen ("Gaat heen en zondig niet meer.")