Mag een moslim nagelbijten tijdens de ramadan?

Het klinkt waarschijnlijk als een rare vraag, maar de schriftgeleerden hebben zich er vast over gebogen -

Sommige mensen bijten nagels; een deel van de nagelbijters wil wel eens een stukje nagel opeten.

Mag dat, tijdens de ramadan?

(Dezelfde vraag kan worden gesteld over het wegknabbelen van een loszittend velletje, bijvoorbeeld van een bijna genezen blaar; of over het neuspeuteren, gevolgd door het opeten van de buit.)

13 jaar geleden
in: Religie
17.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heheh..da's een goeie.

Het beste antwoord

De ramadan is om overdag te ervaren hoe arme mensen zich voelen (geen eten en drinken). Zulke arme mensen kunnen ook gewoon nagelbijten en hun korsten en snot opvreten, dus ja dat mag, maar los van de ramadan, is de islam voorstander van reinheid, dus wordt het niet gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat mag. De Koran verbiedt alleen het consumeren van voedsel, en nagelbijten wordt niet expliciet verboden, dus mag het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagels worden over het algemeen niet als voedsel gezien.
De enkele keer dat zo'n stukje nagel geconsumeerd wordt, wordt hem/haar dan wel vergeven. Afgezien van het feit,dat het een onsmakelijke gewoonte is, mag het dus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL!!

Het is in die culturen een vreselijk taboe om nagels te bijten, laat staan om velletjes of snot uit je neus op te eten!!!! En dan nog tijdens de ramadan??? DAt komt nooit meer goed ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agh tuurlijk wel, je nagel is geen voedsel, hooguit een stuk kalk. En als ik het goed heb vieren ze ramadan om te voelen wat het is om geen voedsel te hebben.
Ok, dan gaan we terug naar de arme derdewereldlanden die een schrijnend tekort hebben aan voedsel.
Nou, geloof mij maar dat die mensen alles eten wat ze kunnen eten maar omdat er zo weinig is, bijna niks, weet ik zeker dat die mensen hun nagels opeten (ja ook hun eigen snot!) om hun honger enigszins te stillen.
Dus als de moslims ramadan houden moeten ze zo dicht mogelijk bij dat gevoel van die arme mensen houden en dus ja...dan mag je ook je eigen nagels opeten (want dat doen die arme, hongerlijdende mensen ook wat niet meer als logisch is)