Is in de hemel ieder gelijk zowel koning / arbeider als paus?

een jaar geleden
in: Religie
2.1K
ronron1212
een jaar geleden
Ja want daar is niemand
Cryofiel
een jaar geleden
Het antwoord op deze vraag hangt af van je geloof.

Een objectief antwoord, dat iets zegt over de realiteit, bestaat niet. De hemel is namelijk puur hypothetisch.
paulus811
een jaar geleden
koning, arbeider of paus ben je alleen op aarde. Die functie neem je niet mee naar het hiernamaals.
SingingCoyote13
een jaar geleden
volgens Jezus was iedereen gelijk op aarde en in de hemel maar je positie daar later en of je daar wel komt of niet wordt bepaald door je acties en doen en laten op aarde. maar als je kijkt naar andere geloven dan Christendom/en verwant dan zie je dat zij vaak andere opvattingen hebben over de Hemel hoe die eruitziet of die er wel is en wie er wel en niet komen en/of waarom.

Antwoorden (2)

Ja daar is iedereen gelijk maar zullen niet dezelfde plek krijgen.
een jaar geleden
Aangezien nog nooit iemand daaruit terug is gekomen om erover te vertellen kunnen wij het antwoord niet weten. Wel kunnen we ons baseren op wat er in de Bijbel staat.
In de Bijbel kun je bijvoorbeeld lezen in Matteüs 7 dat alleen wie handelt naar de wil van de hemelse Vader het koninkrijk van de hemel binnen zal gaan. En in Matteüs 19 dat het een rijke grote moeite zal kosten om daar binnen te gaan.
In Efeziërs 6 staat dat de Heer in de hemel geen onderscheid maakt.

Dus niet iedereen zal in de hemel komen, maar degenen die dat wél kunnen zullen daar inderdaad gelijk zijn.
Amadea
een jaar geleden
Tessellaar
een jaar geleden
voor zover de bijbel gelijk heeft. want dat is maar de vraag.
TurfGraver
een jaar geleden
Je zou het ook kunnen baseren wat in ander boeken staat.