Dit is een Vegvisir, ook wel een Viking kompas genoemd. Letterlijk vertaald betekend Vegvisir "Dat wat de weg wijst". Het zou een oud Noors symbool zijn, dat bescherming biedt aan iemand, die een reis maakt.
Er zijn meerdere versies van dit symbool geweest, maar de huidige versie (en de versie op de ring) bestaat uit 8 spaken, ieder met een rune aan het eind, en soms omring door een cirkel van runes. Deze versie komt uit grimoires (boeken over spreuken en magie) uit IJsland.
Maar omdat het een oud symbool is, heeft het meerdere betekenissen, die veel met elkaar gemeen hebben, zoals:
1. Begeleiding en sturing bij reizen
2. Bescherming en veiligheid
3. Het vermogen om altijd de weg naar huis of naar zijn wortels te vinden...
4. Geaard en stabiel blijven
5. Controle hebben over het eigen leven en de juiste keuzes maken op je reis
12 maanden geleden
SimonV
12 maanden geleden
+ Jammer dat ik de betekenis van elk symbool niet kan vinden. Hier nog wat info:
https://www.reykjavikcars.com/blog/icelandic-culture/vegvisir-symbol-meaning