Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik religieuze kloosters wil gaan bezoeken, welke studie zou dan het best matchen?

Ik zoek een studie die aansluit op religie en kloosterleven en het liefst niet klassikaal.

een jaar geleden
in: Religie
1.1K
tinus1969
een jaar geleden
Hoe oud ben je? Bedoel je christelijke kloosters?
Amadea
een jaar geleden
Om kloosters te bezoeken heb je in het geheel geen studie nodig. Vrijwel alle kloosters ontvangen gasten. Die kunnen een paar dagen met het kloosterleven meedraaien om zich in stilte te bezinnen.
gelukkommetdedo
een jaar geleden
ik weet dat ik geen studie nodig heb, ik zoek een studie die breed alle religies en levensbeschouwingen dekt.
tinus1969
een jaar geleden
Wat bedoel je met bezoeken? Dagje uit?
Antoni
een jaar geleden
@gelukkommetdedo, ik krijg de indruk dat je een cursus bedoelt in plaats van een studie. Een studie is een jarenlange opleiding aan een hogeschool of een universiteit. Met een cursus van enkele maanden of misschien een jaar heb je genoeg achtergrondinformatie over religies als goede basis voor bezoeken aan kloosters, lijkt mij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn veel verschillende soorten kloosters maar in Nederland zijn zij meestal van katholiek oorsprong. Om wat meer te weten van deze klooster en hun achtergrond kun je bijvoorbeeld een cursus theologie of religiewetenschappen studeren.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding