Sommige mensen geloven in boze geesten. Wat zijn dat dan? En wie worden er bezocht door boze geesten en waarom?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik geloof er zelf niet in, maar studenten vragen dat weleens aan mij. Maar wat bedoelen ze met boze geesten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2.2K

Het beste antwoord

Mensen geloven van alles... Ook in boze geesten...

Wie worden ere bezocht door (boze) geesten, lees hieronder een dagelijks geval van zoiets...

We hebben een vriendin en die gaat ooit even bewusteloos en wordt dan totaal anders wakker dan voordat ze bewusteloos was... Wij zaten ooit te praten toen dat weer eens gebeurde, het was heel gezellig, maar toen ze weer bij kwam toen blafte ze en wilde mij te lijf gaan en mij met de vuisten slaan... Ik legde haar plat op de grond en sprak haar aan en ze ging gelukkig weer bewusteloos en toen werd ze weer als bekende wakker en ze wist nergens meer van, van de voorgaande tien minuten... Dit gebeurt soms vanzelf en is een milde soort van bezetenheid... Je gelooft erin of niet, dat is aan de lezer, maar ik zeg je met de hand op mijn hart dat ik de waarheid spreek...

Dus heel veel mensen worden bezocht door (boze) geesten, maar meestal is dat maar even of kan het niet veel kwaad, de ergere gevallen kom je niet in de openbaarheid tegen, die worden tegen zichzelf en anderen beschermd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk helemaal niemand. Maar wanneer je erin gelooft zul je er altijd wel een paar zien.
Het zijn ook altijd dezelfde mensen die bijvoorbeeld Ufo's zien. Ik heb ze nog nooit gezien, maar hoe kan het dan dat de mensen die erin geloven ze meerdere keren zien?

Dat is net zo met geesten, wanneer je erin gelooft ga je ze zien. Je voelt plotseling tocht (dat is een geest die voorbij zweeft). Ik denk dan dat er een raam openstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je reactie klinkt alsof je niet weet wat een Ufo is.
Als je vliegende schotel gezegd zou hebben, was je reactie denkelijk beter kloppend geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gutgut, je weet toch wel wat ik bedoel? Ik probeerde alleen maar een punt te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn opmerking Gutgut was voor Conan hoor hahah!
Maar wat jij zei, dat klinkt wel bekend hoor. Ik geloof ook in sommige dingen die ik eigenlijk best wel eens zou willen zien, maar dat gebeurt niet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wacht nog steeds in spanning af :)
Boze geesten zijn je eigen gedachten. Je eigen angsten, onderdrukte agressie, jaloezie, je eigen negativiteit plaats je als het ware buiten jezelf. Het wordt dan iets dat van buiten komt. Maar je bent het zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn engelen die slecht zijn geworden en geen toegang tot de hemel meer hebben.

(Openbaring 12:8-9) . . .. Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd.

Men kan last krijgen van boze geesten of demonen door spiritisme of andere occulte praktijken te beoefenen.Ook
Door met dode personen in contact proberen te komen.Boze geesten doen zich dan voor als gestorven personen.

Niet doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een boze geest is de geest of ziel van een mens die in dit leven niet tevreden was, of die iets niet los kan laten in dit leven. Bijvoorbeeld iemand die verslaafd is aan geld. Dan gaan ze dood en kunnen ze geen afscheid nemen van dat geld. Hun ziel blijft hier in de wereld hangen.
Meestal bezoekt die ziel of geest een mens die simpel denkt en simpel van geest is. Intelligente mensen die overal voor open staan. Iemand moet met zo'n geest praten en zeggen dat hij hier niet hoort en naar de andere (dode) wereld moet gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is overigens geen geloof, want mijn vriend heeft ze zelf gezien en met ze gepraat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant antwoord. Is je vriend moslim en zo ja welke stroming?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee mijn vriend is geen moslim. hoe kom je daar bij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw vriend is dus niet gelovig, heeft geen enkel geloof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij gelooft dat in elke godsdienst iets goeds zit. Maar wat heeft geloof hiermee te maken?