bij de gemeente van je woonplaats...
je vult een formulier in en je bent uit de kerk uitgeschreven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bron vind je een beschrijving van wat erbij komt kijken om hélemaal uitgeschreven te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even wat voor je opgezocht, als je intypt op google" uitschrijven als katholiek" staat er nog wel meer.
Kijk in de eerste bron vooral even naar artikel 5.
In bron 2 en 3 staan wat voorbeeld(brieven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je zelf in ieder geval zeker weten wel uitschrijven( laten schrijven) bij de parochie .In het kerkkrantje staat het nummer van de koster meestal wel. Je zou contact op kunnen nemen met hem voor advies.
Maar of je je ook voor de volle 100% uit kunt schrijven in het geloof zelf dat is te betwijfelen.
Ik ken er wel eentje die is gewoon gedoopt heeft communie en vormsel gedaan maar doet er echt helemaal niks meer aan . Niet bidden voor t eten niet trouwen voor de kerk. hij gaat er nooit heen.
Dus inprincipe heeft hij zich zonder dat ie zich door een eventuele pastor in het katolieke geloof heeft uit laten schrijven,zich zelf al in gedachten en voor zijn gevoel uit geschreven.