Heeft groen links een mening over, plan van aanpak tegen, moslimextremisten in Nederland of is er volgens groen links geen probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Antwoorden (5)

"Niemand kan het zich veroorloven om de gewelddadige, radicale islam te negeren. Extremisten maken veel slachtoffers onder niet-moslims èn moslims. Onmiskenbaar beïnvloedt gewelddadig extremisme de acceptatie van immigranten en hun integratie in Nederland negatief. We zien dat ook terug in polarisatie, toenemend radicalisme èn racistische incidenten. "

Citaat van Femke Halsema.
13 jaar geleden
Femke Halsema is criminologe. Die weet heel goed dat er nauwelijks moslimterrosten zijn in Nederland. Verder weer ze heel goed hoe je criminaliteit bestrijden kan. Namelijk door jongeren een toekomst te geven en geen discriminatie toe te passen. Daarom is onderwijs zo belangrijk en psychiatrie. Heel veel criminelen zijn zwaar gestoord, die hebben een behandeling nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh,gaan we op die toer?
Zachte heelmeesters?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ze dan ook niet begrijpen dat het benoemen van een probleem (opgeklopt of juist niet) misschien in haar, voordeel zou werken? En de wind uit de zeilen van wilders zou nemen. Waarom niet meegaan in het standpunt (van bijv. wilders) dat zeer radicalen verwijdert moeten worden uit onze samenleving om de rust te krijgen die zo nodig is? "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" gaat dan toch wel op hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Femke ziet alles door een te (roze)bril.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ niet de tuinman,
Waarom niet meegaan in het standpunt (van bijv. wilders) dat zeer radicalen verwijdert moeten worden uit onze samenleving om de rust te krijgen die zo nodig is? Ik vind dat Wilders daar groot gelijk in heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ahum... De vraag ging niet over moslimterroristen, maar over moslimextremisten. Opvallend trouwens, dat blijkbaar een groep van veertig jongeren binnen een bepaalde bevolkingsgroep in Zuilen zwaar gestoord is. Zou er daar iets in het drinkwater zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste SuzyQ. Om een voorbeeld te noemen: Marokkaanse jongens van de tweede generatie zijn vele malen vaker schizofreen dan Nederlandse jongens. Marokkaanse jongens drinken hetzelfde water als wij, het zit ook niet in de genen, maar het heeft te maken met de enorme stress waaronder ze leven in deze maatschappij omdat ze in twee totaal verschillende culturen moeten overleven.
extremisme is (net als criminaliteit) altijd een verschijnsel dat bestreden moet worden. of het nu komt van moslims of van christenen, van voetbalsupporters of uitgaanders, van verknipte eenlingen of van losgeslagen zonderlingen.
dat weten ze bij Groen Links en dat weten ze bij elke partij.
er is echter maar één partij die extremisme verbind met één geloof. en of je een liberale gelovige bent, een niet-praktiserende gelovige een orthodoxe gelovige of wat voor gelovige dan ook maakt hen(hem) niets uit.
Het is in ieder geval niet Groen Links, die houden er normale ideeën op na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Groenlinks (en PvdA) bestaat de moslimextremist niet.
Die zien alleen een extremist.

Alles en iedereen die de wet overtreedt moet worden bestraft. Geen onderscheidt in ras, kleur, geur, geslacht, geaardheid, geloof.

Het is uitsluitend Wilders het over 'moslim' heeft. Is het dan Wilders die de moslimextremist wil aanpakken en de andere extremist wil laten gaan?

Dan is Groenlinks en PvdA beter. Als de Amerika in NL komt is dat ook veel beter, omdat in Amerika veel meer dometic extremisten kent dan moslimextremisten. Zoals de KKK en andere groeperingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet. Geen ene partij heeft het daarover gehad behalve Wilders dan.
Ze omzeilen dat onderwerp op alle mogelijke manieren.
Ze gaven ook niet echt antwoord op zulk soort vragen...maar kwamen met een wedervraag...Toppunt van domheid en lafheid.
Of begonnen gewoon over een ander onderwerp...als afleiding.
Zeker de halve bevolking zit met dat probleem...maar de regering DOET alsof we nog in 1970 leven.
Menig mens had toen nog nooit gehoord over een Islam..
en alles wat erbij komt..
Behalve de jarenlange strijd tussen Irak en Iran...dat wel.
Islamitische rechtbanken...Islamitische scholen...Islamitische banken...Islamitische winkels...
En dan nog klagen over discriminatie??
Het is bijna knap. Sorry maar...zouden er ook Nederlandse Rechtbanken...scholen...banken...winkels
in Islamitische landen zijn?
Onmogelijk gewoon.
Dat moet hier net zo Onmogelijk zijn!
Nederland is nederland en klaar is Kees.
En Islamitische landen zijn Islamitische landen en klaar is mustafa. Woon in het land wat je aanspreekt.
In plaats van te verwachten en eisen...dat het land zijn waarden en normen aanpast aan jou.
Ik begrijp niet wat hier nou zo moeilijk aan is.