Kun je in de hemel je familie terug zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
10K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er geweest bent wel.
(Nadenken!!)

Het beste antwoord

Als vraagt of dat VOLGENS een geloof kan, kan ik je bevestigen dat het hele christendom dat geloofd. Dat wordt ook beschreven. Weet niet exact waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Dat heheeft nog nooit iemand vast kunnen stellen en het daarna wereldkundig kunnen maken. Dus we weten het niet.
Het is een kwestie van geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+10
Dat is niet te hopen. Af en toe op een verjaardag gaat nog wel, maar zo een verblijf in de hemel kan aardig uitlopen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is weer leuk! + dan maar weer van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whahaha :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:lol:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flauw maar grappig ;) Denk alleen niet dat de vraagsteller er iets aan heeft ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is leuk +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Troelie ; ik denk dat vragensteller aan GEEN ENKEL antwoord echt iets heeft, want niemand kan er ook maar iets zinnigs over zeggen. Daarmee is dit antwoord beslist niet beter of slechter dan één der andere antwoorden.
AWM
13 jaar geleden
Staat er nog steeds iets in de richtlijnen over vragen 'waar niemand een antwoord op kan geven' ?
Er is geen hemel (op enige plaats, anders dan hier) maar je kunt er wel iedereen en alles in terugzien als je dat wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de gelovigen niet,er is geen herkenning in de hemel zeggen ze altijd tegen mij,alles draait om het Lam Gods
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de andere kant zul je je familie weer ontmoeten. Zelfs degenen die je nooit gekend hebt. Vrienden, beschermengelen, zij zullen verheugd zijn je weer te ontmoeten, je ontvangen, op weg helpen en de weg wijzen als jij aangeeft ze te willen terugzien.
Zelfs degenen met wie je het tijdens je leven op aarde nooit hebt kunnen vinden, zul je eindelijk waarachtig en zonder negatieve gedachten ontmoeten.

Denk niet dat je ze zult zien zoals we op aarde elkaar zien.
Je zal de ziel van die ander onmiddelijk herkennen aan de kracht en de liefde die het uitstraalt.

Dat gebeurt in de eeuwigheid, daar aan de andere kant waar je ziel verdergaat op haar weg.
Ikzelf noem het niet de hemel, maar als jij dat een fijne benaming vindt, is het ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er in geloofd wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan wel. In de hel kan ook maar dan zullen we niet van ze houden, daar zal geen liefde meer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag Mozdah,

Swedenborg schrijft er over!

http://www.nieuweopenbaring.nl/index.php?name=News&file=article&sid=351
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De liefde die je voor elkaar had hier op aarde is voor eeuwig, en houdt zeker niet op bij de aardse dood.
Dus je zult elkaar herkennen, en het zal een feest zijn om weer met elkaar verenigd te zijn.
Liefde en innerlijke wijsheid, zul je met je meedragen, en het zal alle tijden overvleugelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mensen die een bijna doods ervaring (BDE) hebben gehad zal je overleden familieleden en vrienden ontmoeten in het namaals. Of je dat gelooft of niet is persoonlijk, maar de getuigenissen zijn interessant om te lezen. De Nederlandse stichting MERKAWAH heeft een wesbsite met meer info: http://www.merkawah.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is moeilijk te zeggen. Maar....als je kijkt naar Derek Ogilvie...wat die allemaal doorkrijgt van boven....ONGELOOFLIJK gewoon.
Mensen die overleden zijn...hebben alles gezien van hun eigen begravenis....wie er waren....wat er neer gelegd is....of ze huilden...en wat er al dan niet in huis is veranderd.
Het lijkt bijna....alsof ze door een glazen kap heen kunnen kijken, zonder dat wij hen zien. Wel...Behalve Derek en nog wel een aantal mensen denkelijk. Die zien geesten wel. En wat Derek vertelt....kan soms maar 1 persoon weten en verder helemaal niemand. En toch weet hij het.
Nee....als je daar naar kijkt (niet Uri Geller want daar is een hoop onzin bij) dan kun je er bijna niet meer omheen dat er hierna wel degelijk wat is....en het niet zomaar op houdt. Als er dan boodschappers van GOD zijn....dan zijn dit soort mensen dat wel.
Duidelijker kan het eigenlijk niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry maar het antwoord op je vraag is dus toch eigenlijk een ,ja.
Want Derek ziet ook bij wie dat overleden kindje dan is. Bij een overleden tante, opa, oma, noem het maar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan inderdaad je familie in de hemel terugzien. Je hebt er echter geen enkele interesse in dan. Stel dat je vader in de hel zit? Daar lijdt je dan echt niet onder als je in de hemel zit. Want in de hemel ben je diepgelukkig al zat je hele familie in de hel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een hond zijn vader en moeder in de hemel terug zien? Kan een eikeboom de boom waar zijn initiatiezaadje vandaan kwam in de hemel terug zien? Kan een op je bord liggend visje zijn vader en moeder dan wel de school waar hij van stamt, in de hemel terug zien? Kan een zandkorrel het massieve rotsblok waar hij vandaan kwam in de hemel terug zien? Kan een geënt plantje zijn ouderlijke plantenstam in de hemel terug zien? Kan een torretje het torretjes nest waar het vandaan kwam, in de hemel terug zien? Kan een vlinder zijn broertjes en zusjes in de hemel terug zien? Kan een waterdruppel de zee waar hij van stamt in de hemel terug zien. Kan een uitgeblazen vuur zijn oorsprongshitte na te zijn geblust in de hemel terug zien? Kan de aarde het oorsprongsmateriaal waar het vandaan komt, in de hemel terug zien? Kan een mens zijn familie in de hemel terug zien?

Wat is hemel? Waar is hemel? Wanneer je omhoog stijgt, kom je niet in de hemel, maar in het heelal terecht. Iets dat de bijbelschrijvers indertijd nog niet wisten...

ALS de hemel bestaat, dan zit hij in je hoofd. Je onthoudt / herrinnert je de mensen waar je van houdt. In je geheugen. Die "hemel" houdt dus op te bestaan op het moment dat je sterft. Voor sommige een nihilistische gedachte, voor anderen een enorme opluchting.

Uiteindelijk geen probleem: je weet dan toch niets meer, want je bent dood!

Mijn hémel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de hemel kun je je familie tegenkomen.
Of je ze dan nog herkent is iets heel anders.
Omdat er mensen zijn die zeggen dat je dan in een andere gedaante rondloopt waar iedereen op elkaar lijkt.
't is een kwestie van geloven.
Nooit zal iemand een antwoord op jou vraag kunnen bevestigen, omdat niet daar is geweest voor zijn dood.