Wt zegt de bijbel of christelijk geloof over orale seks ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De bijbel stelt, dat seks bedoeld is, om nakomelingen te verwekken. Dat houdt in, dat alle andere manieren van seks bedrijven uit den boze zijn. Wat het christelijk geloof betreft, daar denken de diverse stromingen verschillend over. Sommige zijn het met het bijbels standpunt eens, andere houden er een wat vrijere mening op na.

Bij mijn weten komt orale seks niet voor in de bijbel. Echter het is wel zo dat je je kunt afvragen of de bijbelvertalingen op dat punt wel correct zijn. Als ik zie in wat voor bedekte termen er in de Bijbel over sex wordt gesproken, dan is dat hoogst vwaarschijnlijk de invloed van een vertaler met een puriteinse geest. In het Midden Oosten deed men in die tijd helemaal niet geheimzinnig over sex. Abraham deed 'het' gewoon met zijn slavinnen, en de kinderen daarvan waren volwaardig stamvader van het volh Israel. Salomo bijvoorbeeld had 4000 vrouwen. Die zal hij toch niet hebben gehad om zijn overhemden te strijken? De apostel Paulus was een verstokte vrijgezel. Zijn gedachtegoed heeft onevenredig veel invloed gehad op de kerk, denk bijvoorbeeld aan het celibaat in de RK, en de afkeer en ontkenning van alles wat met 'vleselijke lusten' te maken heeft in de (vroeg) protestantse kerk. Dus als antwoord op je vraag: in de Bijbel komt geen orale sex voor, maar er wordt ook nergens negatief over gesproken. Ook niet over masturberen, ondanks wat de kerk beweert over Onan. Maar dat is een ander verhaal. Dat sex alleen maar geoorloofd is om nageslacht te verwekken is een verzinsel (excuus, ik bedoel interpretatie) van de kerk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100