Wat wordt in de koran genoemd als aanwijzing of bewijs dat er een God bestaat?

6 jaar geleden
in: Religie
4.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
In de koran heet God Allah.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Allah
Poet
6 jaar geleden
Dankje TurfGraver
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De koran of de bijbel kunnen allebei niet bewijzen dat er een God bestaat , daarom heet het ook een geloof , je moet het geloven zonder dat je een tastbaar bewijs in handen hebt. Maar als je om je heen kijkt dan bewijst God Zichzelf al in de natuur , wij mensen hoeven geen bewijs te leveren dat God bestaat , God zorgt daar zelf voor en laat de mensen dag aan dag zien dat Hij bestaat , maar als je willens en wetens je daarvoor afsluit , hoe zal God je het dan kunnen laten zien en merken dat Hij bestaat.
Trouwens diegene die niet in God geloven hebben ook geen bewijs dat God ook echt niet bestaat . Geen enkele wetenschapper in de wereld zal ons de absolute waarheid kunnen vertellen , zij gissen ook maar , want ook al hebben ze fossielen of iets dergelijk gevonden , daar kan nooit de absolute waarheidsbevinding op los gelaten worden , het is allemaal gebasseerd op naar alle waarschijnlijkheid , de meest voor de handliggend enz. ,maar ook zij geven ons nooit de absolute waarheid , daar moet je ook ingeloven , want niemand kan dit ooit bewijzen die het zelf hebben meegemaakt. Dus uiteindelijk geloven we allemaal , de ene in God de ander gelooft dat er geen God bestaat, maar niemand kan daar de absolute bewijs voor geven.
svetivlas
6 jaar geleden
@hymertje55, "God zorgt daar zelf voor en laat de mensen dag aan dag zien dat Hij bestaat" Elke dag betwijfel ik maar als ik denk aan de pest, 1914- 1918, 1940 1945. De holocaust, de recente aanslagen in Zijn naam en nog vele voorbeelden, kunnen we dat inderdaad vaststellen. Mijn ogen zijn er door geopend, alleen is het jammer dat ik van kind af aan van mijn moeder niet met zulk soort volk om mocht gaan.

Antwoorden (2)

“Mensen van het boek! Ga niet te ver in jullie godsdienst en zegt over God alleen maar de waarheid. De masieh, ‘Isa, de zoon van Marjam is een Boodschapper van Allah en Zijn woord dat Hij richtte tot Marjam en een geest bij Hem vandaan. Geloof dan in God en Zijn gezanten en zeg niet: “Drie.” Houd daarmee op, het is beter voor jullie. Immers, God is één god. Geprezen en Verheven zij Hij! Dat Hij een kind zou hebben! Van Hem is wat er in de hemelen en wat er op de aarde is. God is goed genoeg als voogd.” [Edele Koran 4:171]
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En dat is bewijs?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor bewijs heb je nodig? Jezus (Isa) was in die tijd bewijs, want mensen zagen wat hij kon doen en profetieën kwamen uit. Jammer genoeg is dat niet gefilmd geweest. Ik als christenen, voel wel een bevestiging aan als ik de Bijbel lees. Hoe ik het aanvoelde uit mijn persoonlijke band met God, zo las ik het ook achteraf (nog maar net bezig met lezen). Ik voel ook God en de heilige geest in mij volledig dichtbij als ik bvb Matheüs lees, en dat is voor mij ook weer bewijs. Ik heb ook een of meerdere jaren zonder het aanvoelen van God geleefd en ik kan stellen dat niet-gelovigen nooit bewijs zullen hebben, want God bestond precies niet, ik voelde vlakte: alleen wat ongelovigen zagen, al wist ik uit het bewijs van vorige jaren dat hij bestond. Dus bewijs vind je in het spirituele. God zal zich nog niet fysiek tonen, de mensen moeten eerst tot het einde zichzelf tonen, dat is hun test, dat de mensen moeten beseffen dat je geen hallo nodig hebt om zelf hallo te zeggen. Maar waar er bewijs staat GESCHREVEN? Ik heb nog te weinig gelezen daarvoor. Maar schrijven zie ik niet als bewijs. De woorden van Jezus die ik heb gelezen misschien, omdat ze onherproduceerbaar lijken en extreem intelligent?
DE BIG BANG wat in de 20ste eeuw is ontdekt stond er al in de 7de eeuw.:
Koran 21:30 "Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?"