Wat zijn de voor en nadelen van het Moslim zijn?

Ik neem dat alle godsdiensten plus en minpunten hebben, dus ook binnen de Islam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
7.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een boerka is het wel handig om een wespen nest weg te halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, wat een origineel idee Pruts!

Het beste antwoord

De voordelen : je hebt een kant en klaar geloof dat je hele leven van de wieg tot het graf en je dagen van zonsopgang tot zonsondergang voor je regelt, heeft vastgelegd en opgesteld, zodat je nergens meer zelf over na hoeft te denken en overal een antwoord voor hebt.

Nadelen : als je liever zelf je keuzes maakt en over sommige dingen wellicht anders denkt dan je geloof voorschrijft, heb je een groot probleem. Bovendien heb je aan het volgen van de voorschriften een dagtaak.

Feitelijk dezelfde voor- en nadelen als aan vrijwel ieder andere geloof dus. De mate van strengheid verschilt, maar ook dat geldt voor de meeste religies. Signifikant grote verschillen tussen de Islam en andere grote godsdiensten zijner eigenlijk niet, al zijn met name de kledingvoorschriften en de voedselwetten wat aan de strenge kant. Veel mensen voelen zich daar echter uiterst prettig bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De nadelen zijn dat je je hele leven kunt wijden aan het denken aan de voordelen. Want die komen pas daarna.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor de moslima's dan?
AWM
13 jaar geleden
De vraag ging over 'het Moslim zijn', Moolkeesje. Zonder onderscheid tussen mannen en vrouwen.
Je doet alsof je een keuze hebt, net zoals: Welke sokken trek ik vandaag aan. Zo zit het niet.

Maar als je dan een voordeel wilt hebben zal ik er een noemen. Je kunt een goede moslim zijn, als je het woord wat er in de Koran staat precies volgt, dan ben je een goed moslim. Het woord moet je letterlijk nemen. Echt letterlijk, je mag er niets aan toevoegen of weglaten.

Het pluspunt is tegelijk ook het minpunt, want eigen initiatief of eigen interpretatie ten opzichte van het geloof is niet toegestaan, het woord moet je namelijk letterlijk nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je hele leven in de verwachting staat van een heerlijk hiernamaals. Teleurgesteld kan je niet, want als je dood bent weet je toch niks. Het nadeel is dat je je hele leven je zelf moet afvragen ben ik wel een goede moslim, kom ik wel in de hemel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt het een lastig punt dat je ouders de eer van de familie hoog willen houden, kosten wat het kost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie bijna geen na delen. Maar er zijn wel veel voordelen. Maar die komen pas na je dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Hadden ze dat niet om kunnen draaien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan was het te contrleren geweest en dat wil geen enkele religie.
groot nadeel : zoet chinees varken bij de chinees ( mijn favourite zou het elke dag wel willen eten ) is uit den boze...

tweede nadeel : wijntje drinken is verboden.... dus geen lachpartijen teut aan de rode wijn....

derde nadeel : is toch wel hoofddoekje : zit lastig op ten duur ( heb er ook wel eens mee gelopen maar op ten duur gaat ie best wel in de weg zitten )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vasten is een groot nadeel

de moslims haten de ramedan bij ons,ze mogen geen water drinken en roken

als het heel warm is valt er geregeld 1 flauw bij ons

voordeel: de iman kan geweldig mooi zingen,en luid