Wat betekent het "Das" wat vaak achter de namen van Hare Krishna's staat?

Toegevoegd na 4 minuten:
Of "Dasi" of "Dasa".
Het kan zowel los achter de naam staan als eraan vast geschreven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Dat was echt heel lastig te vinden:

In Tamil tontai, DASA, dienaar of "slaaf", wordt vaak gebruikt om te verwijzen naar aanhangers van Vishnu of Krishna . Volgens Gaudiya Vaishnava theologie Smriti statement dasa-bhūto harer eva nānyasvaiva kadācana betekent dat levende wezens (bhuto) voor eeuwig in de dienst (DASA) zijn van de Allerhoogste Heer ( Hari ). Zo is benaming voor Vaishnava volgelingen van svayam Bhagavan Krishna was de titel van DASA status als onderdeel van hun naam als in DASA Hari .
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! + Ik ken zelfs iemand die Haridas heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus voor Am.
Z
Novembergray: zoooo in mijn sas met badedas.
Zoiets?

Andere antwoorden (1)

De namen van de mens van de Hara Krishna zijn in het Sanskriet, de taal van de Vedische traditie. Deze namen worden gegeven door de spiritueel leraar wanneer de inwijding plaatsvindt. Deze inwijding wordt gezien als de tweede geboorte. Het zijn namen van God, of van iets of iemand gerelateerd aan Hem. Ze dienen om iedereen die deze namen hoort te zuiveren en aan Krishna te herinneren. Elke naam wordt vergezeld door het Sanskriet woord voor “dienaar” (dasa voor mannen en dasi voor vrouwen). Op die manier erkennen ze dat allemaal deel zijn van de grote familie van God’s dienaren.