Waar kun je als moslima naar uitkijken?

Mannelijke moslims worden in het hiernamaals 72 maagden in het vooruitzicht gesteld. Is er voor de moslima's ook een vergelijkbare belofte in de koran te vinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
1.5K
Reddie
8 jaar geleden
Misschien onbeperkt taart eten zonder dik te worden?
Dat laatste is geen probleem, want in het hiernamaals heb je toch geen lichaam.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat als ze goed leven . Ze niet niet bij die 72 maagden worden ingedeeld . Dat is nl de hel .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het prettig vinden als jullie alleen serieuze antwoorden en reacties geven.

Het beste antwoord

Er staat niets over 72 maagden in de Koran.
Vrouwen kunnen dezelfde beloning krijgen: zij verheugen zich over wat God hun geeft.

https://ghurabalbayn.wordpress.com/2014/08/26/wat-niet-in-de-koran-staat/
----– Martelaren: gaan direct na hun dood naar het paradijs; 72 maagden wachten hen daar als beloning. Dat staat niet in de koran.
De beloften over het paradijs, inclusief een onbekend aantal maagden, gelden voor álle gelovigen.

De enige verzen die uitsluitend over martelaren gaan zijn K. 3:169-70:
Denk niet dat degenen die sneuvelden voor Gods zaak dood zijn! Nee, zij zijn in leven, en bij hun Heer wordt in hun levensonderhoud voorzien. Zij verheugen zich over wat God hun geeft vanuit zijn goedheid en zijn blij dat er voor degenen die zich nog niet bij hen gevoegd hebben niets te vrezen is en dat zij niet bedroefd zullen zijn.
---

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is in de islam trouwens niet hoe men stérft, dat iemand tot martelaar maakt, het is hoe men lééft. Ook wie een natuurlijke dood sterft kan men 'martelaar' zijn. Het maakt niet uit hoe men sterft - zo lang men noch in het leven, noch in de dood iets onwettig nastreeft. Dat maakt een zelfmoordaanslag tot iets wat ingaat tegen de islam. Niet alleen is zelfmoord verboden, de aanslag is bovendien een criminele daad waarbij men onschuldigen van het leven berooft met als doel angst te zaaien. Zelfmoord, moord en terreur, dus - stuk voor zaken die haaks staan op de islam. Een zelfmoordterrorist kan geen 'martelaar' zijn, vermits hij de grenzen van het wettige te buiten gaat in de manier waarop hij sterft (zowel in zijn zelfmoord als in het doden van onschuldige omstanders als in zijn doel).
Erna55
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het niet in de koran staat, waar komt dit verhaal dan vandaan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7.2. De '72 maagden' Al diegenen die het paradijs bereiken - en dus niet alleen de martelaren - worden grote beloningen in het vooruitzicht gesteld in het paradijs. Zo bijvoorbeeld: «De tuin die de godvrezenden is toegezegd ziet er zo uit. Er zijn rivieren van water dat niet brak is, rivieren van melk waarvan de smaak niet verandert, rivieren van wijn die aangenaam is voor de drinkers en rivieren van gezuiverde honing. En zij hebben daarin alle vruchten en vergeving van hun Heer...» (Koran 47:15) Naast vergeving van alle zonden en weldadige paradijselijke beloningen spreekt de Koran ook over de 'hoor al ayn' voor diegenen die het paradijs bereiken - en daar horen de martelaren dus bij. «Zo is het! En Wij geven hun gezellinnen met sprekende grote ogen ten huwelijk."» (Koran 44:54) "Hoor al ayn" zijn speciale schepselen die enkel in het paradijs wonen. Het woord wordt op verschillende manieren vertaald. Fred Leemhuis vertaalt het als "gezellinnen met sprekende grote ogen", Yusif Ali als "Companions with beautiful, big and lustrous eyes", Pickthal als "fair ones with wide, lovely eyes". In de publicaties over dit woord vindt men verschillende omschrijvingen. Volgens de enen gaat het om bijzondere vrouwelijke gezellen voor mannen die het paradijs bereiken, volgens anderen hebben de "hoor al ayn" geen geslacht, ze zijn noch mannelijk, noch vrouwelijk, maar wezens met een uitzonderlijk zuivere spiritualiteit die gereflecteerd wordt in hun ogen waaruit hun puurheid straalt. Er bestaat zelfs een omstreden theorie die zegt dat "hoor al ayn" eigenlijk gewoon 'druiven' betekent, wat aansluit bij de andere grafische omschrijvingen van de weelderigheid die het paradijs kenmerkt. [24]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wie gelijk heeft, is van ondergeschikt belang – wat van primair belang is is dat deze uitzonderlijke beloning alleen diegenen te beurt valt die in het paradijs geraken, d.w.z. de martelaren en iedereen die in God gelooft en zich in het leven goed gedragen heeft. De Koran vermeldt bovendien nergens een aantal. De '72' is afkomstig van de volgende hadith: «Men hoorde profeet Mohamed zeggen: "De kleinste beloning voor de mensen van het Paradijs is een plaats waar er 80.000 dienaren en 72 vrouwen zijn, waarboven een koepel staat die versierd is met parels, aquamarijn en robijn, zo breed als de afstand van Al-Jabiyyah (een voorstad van Damascus) tot Sna'a (in Jemen)."» (Tirdmidhi) bron: http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert32.htm groet amadeus