Wat gebeurt er als ik mijn eigen twijfels niet meer geloof?

Ben ik dan (twijfel)², dus dubbel zo ver in verwarring of ben ik dan weer heel zeker van mijn zaak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (11)

Twijfelen aan je eigen twijfelen blijft twijfelen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat betwijfel ik ten zeerste wat je daar zei
Als je twijfelt aan je twijfelen, dan ben je weer zekerder van je zaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan wordt je zeker van je zaak.
Je hebt je beren van de weg geschoten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zal ik eens pro-BEREN...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar moet je mee oppassen, dan komen ze weer terug :)
Ik denk dat het allebei kan: òf je gaat extra twijfelen omdat je twijfelt aan je twijfels, òf je bent "zeker van je zaak". Leuke vraag voor www.onzetaal.nl.
15 jaar geleden
ik twijfel een beetje over het antwoord ;P, het hangt er vanaf hoe je twijfelt aan je twijfels, denk ik of.... ;P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je twijfelt aan je twijfels...
stel je jezelf dan wel de goede vraag?

Misschien wel niet....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat zijn vormen van Gradaties: op schaal 01 tot 10 - een beetje twijfelen to zeker twijfel. meet dit gedurende een paar weken en dan pas jun je een beslissing nemen of je nof twijfelt aan de resultaten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan stopt het denken

Hij die weet spreekt niet, hij die spreekt weet niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Twijfel is het begin van wijsheid."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan ben je goed bezig. Want iemand die overal aan wil twijfelen, moet ook aan zijn eigen twijfels twijfelen.
Als niets zeker is, is het ook niet zeker dat niets zeker is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe: na twijfel, komt stabiliteit en dus vooruitgang! Mits je niet weet waarover je twijfelt!? Kennis/geloof (=vertrouwen op) is dus de key tot vooruitgang...!