Hoe is de aarde ontstaan volgens de koran?

Wat staat er in de koran over het ontstaan van de aarde? Of wordt daar niets over gezegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
37.3K

Antwoorden (3)

Het ontstaan van de aarde volgens De Koran.
Volgens de Koran heeft Allah de aarde geschapen. Dit verhaal is niet veel verschillend van de denkwijze van De Bijbel. Maar wat verschilt is dat er daar wel begrepen werd dat de aarde bol was. Dit kan je concluderen uit uitspraken zoals : “Hij wikkelt de nacht om de dag en de dag om de nacht”

Toegevoegd na 59 seconden:
http://www.scholieren.com/werkstukken/24527
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meende dat de Christenen en de Moslims het oude testament deelden. Dan zou het scheppingsverhaal toch identiek moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dergelijke uitspraken zou je NU, met de HUIDIGE kennis snel zo interpreteren ja. Maar toen men nog niet wist dat de aarde rond was, interpreteerde men dat ook niet zo. Nergens in de Koran staat "en de aarde hij was rond". Op die manier kun je alles wel lezen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@reistebrein: De verhalen komen deels overeen, maar nergens letterlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@reistebrein, dat zijn christenen en joden, die delen het OT.
Dit is wat er staat in de Koran over het ontstaan van de aarde:

‘Hij is degene die de hemelen en de aarde schiep in zes dagen, en zich daarna op de troon vestigde. Hij weet wat in de aarde gaat en wat uit haar komt, wat uit de regel valt en van er naar de hemel rijst.’
‘En Wij schiepen de hemelen en de aarde en alles wat ertussen zit in zes dagen en wij waren niet vatbaar voor vermoeidheid. ’
Op de zevende dag rustte Allah niet, hij startte deze dag met de woorden:
‘Jullie heer is Allah, die de hemelen en aarde schiep in zes dagen en zich vestigde op de Troon, waar hij de de wereld leidt.’

In de Bijbel staat de schepping aan het begin, in het boek Genesis. In de Koran vindt men in verschillende Soera’s (hoofdstukken) verwijzingen naar het continue scheppingsproces.

In onderstaande link naar de teksten van de Koran kun je zoeken op zoekterm ’‘Schepping".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
God schiep eerst het licht, daarna de zin, de maan en daarmee de tijd. De hemel, de aarde en zeeën werden gescheiden. De hemel werd in zeven lagen geschapen. De aarde werd bedekt met planten. Lucht, water en de aarde liet Hij wemelen van vogels, vissen en landdieren.

De mens werd uitdrukkelijk niet volgens Zijn gelijkenis geschapen, zo stelt de H. Qur'aan.

De H. Qur'aan benadrukt de zorgvuldigheid en de zorgvuldigheid van de Schepper. Alle schepselen in hun onderlinge ordening vormen volgens de H. Qur'aan. Ook schept God na de zes scheppingsdagen telkens opnieuw. Iedere lente, iedere geboorte, maar vooral na de dood, bij de wederopstanding.

Na de zevende dag zette God zich op Zijn Troon, waarbij Hij niet hoefde te rusten, want slaap noch sluimer overvalt Hem.

Toegevoegd na 18 uur:
*God schiep eerst het licht, daarna de zon etc.