Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is priester worden een passion of een beroep

Toegevoegd na 3 uur:
een roeping of een beroep,zo kan het ook omschreven worden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
697

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beide.
Iedereen kan van zijn passie zijn beroep maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Passion volgens mij, er kleven zoveel concessies aan dat je werk en prive niet meer kunt scheiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beroep dat zonder passie niet uit te voeren is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van religie en cultuur. Met alle beperkingen die erbij horen in de Christelijke religies moet er haast wel een intrinsieke overtuiging aan vooraf gaan. Je weet dan waar je aan begint en wat ervoor gelaten moet worden.
In bepaalde (Aziatische) landen (Thailand, Laos etc) is het een eer als één van de zonen binnen een gezin monnik wordt. Of hoort het zelfs bij de opvoeding tot volwassenheid en hoort een man een bepaalde periode in zijn leven in een tempel onderricht te krijgen. Om in het klooster te blijven zal dan weer komen door de passie die ontstaat door de tijdens de opleiding opgedane ervaringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger was het gebruikelijk dat elke familie die rooms-katholiek was (zo'n familie had meestal 8 tot 12 kinderen) een of 2 geestelijke "leverden". Een priester, een pater of een non.
Aan de kant van mijn vader kwam dat heel vaak voor. Ik had diverse geestelijken als oudoom en tante.
Ik heb veel met hen gesproken en vaak vertelden ze mij, dat doodeenvoudig van ze verwacht werd dat ze "gingen". Er was weinig sprake van idealisme of een roeping!
Toch vonden de meesten er later een goede, zinvolle manier van leven in bleek tijdens die gesprekken. Maar sommige traden weer uit en gingen verder in het burgerleven.
Als je priester wordt moet het wel een passie of roeping zijn.
Het is meestal een "24uurs job" die veel inzet vraagt, daarop hangt "deze baan" samen met je geloof! En je geloof is in dit geval je beroep geworden!
Dus ik denk echt een passie of roeping!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevol antwoord..>+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helmaal compleet verhaal.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens! +1
Het zal beginnen als passie maar na verloop van tijd zal het wel overgaan in beroep. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je als (roomskatholiek) priester die passie richt op iemand van het andere en om niet te discrimineren op iemand van hetzelfde geslacht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve passie kan het ook een roeping zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel hoe het bij dominees zit, aangezien ik met een dames-dominee gehuwd ben geweest.
Dominee zijn is ook een passie, het vergt veel. Maar zeker ook een beroep, omdat je veel verschillende vaardigheden moet hebben (schrijven, muziek, voordragen, organiseren, omgaan met mensen die het moeilijk hebben, werken met gropen etc....)
Meer nog vergt het een talent...om jezelf en andere mensen langdurig voor de gek te kunnen houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Visser;

Mijn beroep is een roeping die ik vol passie vervul.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding