wat zegt de bijbel over homoseksualiteit?

Het liefste met de boeken en verzen erbij;)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
1.8K
Amadea
9 jaar geleden
Lees daartoe http://www.goeievraag.nl/maatschappij/religie/vraag/114307/bijbel-homoseksualiteit-verkeerd-bestaan-bijbel en http://www.goeievraag.nl/maatschappij/religie/vraag/119076/bijbel-huwelijken-tussen-twee-mannen en http://www.goeievraag.nl/maatschappij/religie/vraag/124279/jezus-gezegd-homosexualiteit-verkeerd-vond
Poet
9 jaar geleden
Check dit:
http://www.chjc.nl/geloof-en-homoseksualiteit/wat-de-bijbel-zegt-over-homoseksualiteit#.VLvAh0eG-So
Erna55
9 jaar geleden
Ik krijg hem niet geopend, maar :
Brief van homer aan dr Laura

Antwoorden (3)

In het bijbelboek "Genesis" staat in hoofdstuk 18 en 19 hetvolgende (samengevat):

De ondergang van de Oudtestamentische steden Sodom en Gomorra (Genesis hoofdstuk 18 en hoofdstuk 19) uit de tijd van aartsvader Abraham zou mede te wijten zijn geweest aan homoseksuele activiteiten ('sodomie') van de stedelingen aldaar. Volgens andere theologen was de voorgenomen 'sodomie' een plan tot groepsverkrachting en bestond het echte kwaad van Sodom in de grove schending van het gastrecht.

Toegevoegd na 4 minuten:
In het Joodse wetboek Leviticus wordt het mannen verboden met andere mannen "het bed te delen" (over vrouwen wordt niet gesproken).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Genesis 19, 1-29

Romeinen 1, 24-27

1 Korintiërs 6, 10

Timoteüs 1, 10
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ongetwijfeld heb je gelijk maar ik vind dit geen manier van antwoorden. Min.
Erna55
9 jaar geleden
Genesis 19 vers 1-19
Leviticus 18 vers 22
Leviticus 20 vers 13
Richteren 19 vers 22-26
Romeinen 1 vers 26 en 27
Als je deze bijbelgedeelten leest, dan kun je in ieder geval zeggen dat ze zeker niet allemaal direct op de huidige homofiele relaties kunt toepassen. Genesis 19 vers 1-19 en Richteren 19 vers 22-26 kunnen buiten beschouwing blijven, omdat het in deze teksten om het verkrachten van mannen door heterofielen (!!) gaat. In Romeinen 1 vers 18-32 wordt een totaal verloederde samenleving getekend, waarin de homoseksuele uitspattingen waaraan heteroseksuelen(!!) zich overgeven gepaard gaan met allerlei vormen van onrecht. In Leviticus 18 vers 22-26 gaat deze tekst direct vooraf aan een verbod om kinderen af te staan aan de afgod Moloch. Uit het verband waarin de tekst staat (de reinheidswetten voor het volk van Israel) zou daarom opgemaakt kunnen worden, dat het daarin om aan de afgodsdienst verbonden vormen van homoseksualiteit gaat. (tempelprostitutie?) Met name uit het zeer algemeen gestelde Leviticus 20 vers 13 moeten we concluderen dat homoseksuele handelingen in de Bijbel algemeen veroordeeld waren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
God maakte ook geen Adam & Evert ;-)
Erna55
9 jaar geleden
Dit doet me denken aan het lied : Romeo en Julius. Prachtig.
Paulus zegt in de brief aan de romeinen dat vrouwen hun natuurlijke 6uele omgang hebben vervangen door tegennatuurlijke, niet anders doen de mannen, ze houden op met de natuurlijke omgang met vrouwen..... mannen plegen ontucht met mannen.

Paulus omschrijft deze daden als tegen de natuur in.
Er zijn sommige gelovigen die worstelen met met een overeenkomstig geaardheid.

In romeinen 8 vers 1 zegt Paulus; vers 2

"De wet van de Geest die in Christus Jezus leven brengt, heeft u bevrijd van de wet van de zonde en de dood.

[3] Waartoe de wet niet in staat was, machteloos als hij was door de menselijke natuur, dat heeft God tot stand gebracht. Vanwege de zonde heeft hij zijn eigen Zoon als mens in dit zondige bestaan gestuurd; zo heeft hij in dit bestaan met de zonde afgerekend,

[4] opdat in ons wordt volbracht wat de wet van ons eist.
Ons leven wordt immers niet langer beheerst door onze eigen natuur, maar door de Geest.

Let goed op het volgende; vers 2 de WET van de GEEST VAN CHRISTUS..
en de laatste zin van vers 4
Ons leven wordt immers niet langer beheerst door onze eigen natuur, maar door de Geest.

Met andere woorden, De Geest komt van Jezus, deze geest vervangt de mozaische Wet,
De oprechten van hart zullen rechtvaardig verklaard worden en deze geest ontvangen
net zoals de 120 discipelen met pinksteren. zie handelingen.

Jezus reikt ons zijn hand.
Gelijdelijk aan zullen we doen wat van ons wordt verwacht als christen, we hoeven alleen maar zijn hand stevig vast te nemen.