Mogen niet-moslims ook bidden in een moskee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
8.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Ze bidden daar toch ook tot Allah.
ronron1212
9 jaar geleden
Tot Allah wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt aan de leiding van die moskee en de 'theologische richting'. Sommigen staan niet-moslims zelfs niet toe binnen te komen, anderen het pima dat je als niet-moslim bidt op je eigen manier.
Gewoon ff vragen dus.

Het beste antwoord

Hangt er van af voor wat... Als je als niet-moslim gaat om te leren bidden zoals moslims, dan zal dat heel erg gewaardeerd worden en zullen ze je helpen.
Maar als het is om tot een ander geloof te bidden, dan niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als niet-moslim mag je een moskee bezoeken, maar je kunt niet actief deelnemen aan het daar plaatsvindende gebed.
Wel mag een christen die op bezoek is in een moskee daar in stilte op zijn of haar eigen christelijke manier bidden.
Amadea