Wat kan ik verwachten als ik ga verhuizen naar een streng gereformeerde gemeente?

Mij is de vraag een paar keer gesteld waarom ik een huis wilde kopen in een streng gereformeerd dorp. Ik wist niet dat deze belijdenis een event. probleem zou kunnen worden en ga me nu afvragen of dit iets is om over na te denken. Iemand enig idee? Zelf ben ik gelovig maar niet kerkelijk o.i.d.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat je kan verwachten zijn mensen die ergens in geloven, die een overtuiging hebben en die dicht bij elkaar zijn blijven wonen. Waarom? Niemand weet het. Ze kleden zich nogal netjes, vaak ronduit smakeloos maar wat doet dat ertoe? Ik zeg echt niet dat deze mensen goed of perfect zijn maar er zijn dingen die je (bijna) niet van ze zult zien: onbeschoft jatten, vernieling of voordringen ed. Ik hoop met deze reactie een heel klein beetje het vooroordeel weg te krijgen die over deze mensen heerst, ik ken er een stel van en ze zijn nogal wereldvreemd maar ontzettend aardig en een goed hart! Of het een probleem gaat worden als jij jouw huis daar koopt; nee! Ze vinden het allang fijn als je hen met rust laat, dan doen zij dat ook bij jou. Veel plezier in je nieuwe woonplaats :)

Buitenshuis niet vloeken,op zondag geen auto wassen, geen werkzaamheden in de tuin, kinderen liever niet buitenspelen, zeker 1 x naar de kerk. Goed nadenken over aankoop woning, bij verkoop nl beperkt aantal kopers.

Dit kan je verwachten volgens kolossenzen hfst 2: 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.