''God had vast een engeltje nodig'' Waar in de Bijbel staat dat?

Dit zeggen verwarde mensen weleens wanneer er iemand te overlijden komt.
Tijdens Bijbelstudie is mij ooit verteld, dat dood, gewoon hartstikke dood is.
Geen geest, geen hiernamaals en pas als Jezus terugkomt, zullen de doden in opstanding komen en nog 1 kans krijgen of ze naar Paradijs mogen voor eeuwig leven.
Maar niet als engeltjes.

Dus ik vroeg me af, in welke brief/vers van de Bijbel staat dat je na je dood een engeltje word..
of een demon voor de slechten dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet onaardig bedoeld hoor, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe ik mij zo'n opstanding voor moet stellen. Ik zie nu een scene voor me waarin ik allemaal zombies uit hun graf zie herrijzen. Kun je dat uit leggen? En als Jezus terug komt dan moet er toch wel een vorm van geest zijn van al die overledenen? Zonder geest heb je niets. Waar verblijft die geest tot dan al die tijd? En waarom krijgen de doden tijdens die opstanding nog 1 kans? Heeft je leven niet genoeg over je persoonlijkheid gezegd? Dat zou dus in houden dat een ontzettend slecht persoon (eventueel een moordenaar, verkrachter, dictator) zijn hele leven slecht mag zijn en dan nog even 1 kans krijgt om aan te tonen dat hij het toch verdiend om naar het Paradijs te mogen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is precies hoe het zal gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe? Zombies die uit hun graf opstaan? Dat is theoretisch gezien niet mogelijk. En dan? Dan staan al die zombies daar. En dan? Scotty, beam me up? Die zombies moeten hun ziel c.q. geest dan ook hebben behouden. Dat houd dus in dat je al die tijd hersendood en levenloos in een graf ligt? En tegenwoordig mogen christenen zich toch ook laten cremeren? Hoe staan die dan weer op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God werkt niet met dingen die theoretisch gezien niet mogelijk zijn.
Wie kan er nou op water lopen of water in wijn laten veranderen.
Opstaan uit de dood? Gecremeerde staan niet op. De bijbel spreekt over vuur een symbool is voor eeuwige vernietiging.
Het is niet MIJN denkwijze. Het is de Bijbel

Antwoorden (5)

Het staat nergens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn dat wel mensen met een iets ander geloof dan jij hebt. Er zijn ook geloven waarbij er wel wordt geloofd in de aanwezigheid van engelen.

Daarnaast kan het ook een troost gevende uitspraak zijn, welke ook uitgesproken kan worden door niet gelovige mensen. Net zoals je kan zeggen; Op aarde een goed persoon minder, de hemel er een rijker.

Maar is er in jou geloof dan ook geen hemel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, daar is God met Zijn Engelen.
Als het goed is gaan er nog 144.000 heen om te helpen regeren in Paradijs..
Maar het is niet de plek waar je heen gaat als je dood bent.. dan ben je gewoon dood.
Ik ben gewoon christelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet mijn bedoeling om respectloos over te komen, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal een beetje bizar dat je een aantal mensen kunt noemen wat naar het Paradijs zal gaan, wel te verstaan 144.000 mensen. Als je er van uit gaat dat de wereldbevolking al tegen de 7 miljard mensen telt, waarbij er nog dagelijks 200.000 mensen bij komen, vind ik 144.000 mensen schrikbarend laag. Vanaf het moment dat de mensheid bestaat t/m het moment van Jezus zijn terugkeer zullen er van zo'n enorme grote hoeveelheid aan mensen maar 144.000 mensen naar het Paradijs gaan? Waar is dat aantal op gebaseerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De christelijke mensen die ik ken die zeggen dat de overleden mensen die zij lief hebben in de hemel zijn. Maar volgens jou zijn dus alleen God en Zijn engelen in de hemel. Of begrijp ik dat verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
144.000 om God te helpen te regeren. De rest komt in Paradijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah oke. Ik vond het al zo'n laag getal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou me echt zorgen maken als DAT het geval zou zijn.
Het staat er ook niet. Het is meer een uitdrukking die verzachtend kan werken als iemand zijn hoofd breekt over het waarom, als er weer eens een geliefd iemand op relatief jonge leeftijd het tijdelijke voor het eeuwige verruilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als voor jouw dood, hartstikke dood is, is Jezus ook hartstikke dood.
Dan komt Hij ook niet meer terug.
Als er geen hiernamaals is, waarom zouden we dan nog een kans krijgen om in het paradijs te komen.
Wel een beetje tegenstrijdig allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je ..dhu ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes, je bent er weer :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, wat lief van je :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh en het is niet voor mij zo, het staat zo in de Bijbel :-S..
Daarom, ben beetje confused
Dit is typisch een zinnetje om iets onbegijpelijks als de dood te verklaren op een kinderlijk wijze.
de dood is onverbiddelijk en je kan dus hooguit vertrouwen op God en zijn wijsheid.

Tegenover de dood is iedereen als een machteloos kind

maar er staat wel iets over de opstanding

matheus 22:23
Te dienzelfden dage kwamen tot Hem de Sadduceen, die zeggen, dat er geen opstanding is, en vraagden Hem.

Zeggende: Meester! Mozes heeft gezegd: Indien iemand sterft, geen kinderen hebbende, zo zal zijn broeder deszelfs vrouw trouwen, en zijn broeder zaad verwekken.

Nu waren er bij ons zeven broeders; en de eerste, een vrouw getrouwd hebbende, stierf; en dewijl hij geen zaad had, zo liet hij zijn vrouw voor zijn broeder.

Desgelijks ook de tweede, en de derde, tot den zevende toe.

Ten laatste na allen, is ook de vrouw gestorven.

In de opstanding dan, wiens vrouw zal zij wezen van die zeven, want zij hebben ze allen gehad?

Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods.

Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven; maar zij zijn als engelen Gods in den hemel.

En wat aangaat de opstanding der doden, hebt gij niet gelezen, hetgeen van God tot ulieden gesproken is, Die daar zegt:

Ik ben de God Abrahams, en de God Izaks, en de God Jakobs! God is niet een God der doden, maar der levenden.

beetj ouderwets maar wel duidelijk dacht ik