Wat wordt bedoeld met dat de Islam een totalitair systeem is?

Dit n.a.v. een debat gisteren op de televisie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Het beste antwoord

Een fout die veel mensen maken, dat ze het politieke, het economische en het religieuze systeem niet uit elkaar houden. De tweede fout is dat veel mensen vanuit hun eigen normen en waarden reageren en geen ruimte laten voor andersdenkenden.

Het politieke systeem kent twee stromingen: democratische of een totalitaire samenleving.
Een tussenvorm komt tegenwoordig voor in Azie: een beperkte democratie en een overheid die alles beslist. Voorbeelden: Singapore, China, Nederland. De staat wordt dan gestuurd als een bedrijf. In Nederland is alleen de directie onbekwaam.

Ik geloof stellig, dat NL de laatste tijd is verworden tot een totalitair socialistisch systeem. Jullie hebben in de krant kunnen lezen dat de overheid zichzelf het recht heeft gegeven om bij 2 mensen met een uitkering, maar ook mensen met AOW, aan te bellen en naar binnen te gaan, en het huis te doorzoeken. Ook als die 2 mensen als samenwonend zijn ingeschreven op dat adres. De Raad van State heeft het protest zelfs afgewezen. Ze sturen zelfs ambtenaren betaald op vakantie om in elders in Europa te controleren. Je mag niet weigeren. Ik heb ze een keer thuis gehad in Frankrijk, omdat mijn partner een WAO uitkering had en met toestemming van UVW naar Frankrijk was verhuisd. Kijk naar de opslag van het telefoon en intyernet verkeer. Te veel voorbeelden om hier op te nomen.

Op de vraag terugkomend: iedere combinatie van stromingen uit de drie systemen komt voor. Er zijn totalitaire kapitalistische landen (meer dan mij lief is) er zijn totalitaire islamitische landen, ook meer dan mij lief is.
En de tendens van deze tijd is een toename van de totalitaire regimes in de wereld. Veelal onder het mom, dat dat nodig is om terrorisme tegen te houden.
Bullsh*t, gewoon omdat traditioneel de staat en de kerk alle macht grijpen die ze kunnen grijpen.
Het is tijd voor de bevrijding van het volk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt Moslim worden maar daarna niet meer niet-Moslim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De islam is een religie die ongeveer 1400 jaar bestaat. Probeer eens na te gaan hoe het christendom was,toen het 1400 jaar bestond.Volgens mij was er ook geen enkele tolerantie naar wie dan ook toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Ik schreef:
Bullsh*t, gewoon omdat traditioneel de staat en de kerk alle macht grijpen die ze kunnen grijpen.
Het is tijd voor de bevrijding van het volk!
Op de barricades, beste Peter