hoe oud was Maria toen ze Jezus kreeg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
41.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht kan niemand dit met zekerheid zeggen.Uit de Bijbel kan men dit ook niet te weten komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de antwoorden zo lees zouden we er nu schande van spreken, zo niet erger.

Het beste antwoord

Er wordt gezegd dat ze 13 of 14 jaar oud was (te vinden in verschillende Engelstalige bronnen) vaak op basis van uithuwelijking op die leeftijd maar in de bron hieronder staat dat dat niet te verwachten was omdat god zelf vond dat je pas beslissingen over het leven kon maken met 20 en waarom zou hij dan zijn zoon geven aan een moeder die daar veel te jong voor zou zijn.

Kortom: zeker zullen we het nooit weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Het was God die een beslissing nam over dit leven. Maria (Meriam) had geen inspraak. God was op dat moment ouder dan 20. Er is dus geen reden waarom Maria (Meriam) geen 13, 14 of 15 zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook niet gezegd dat maria een beslissing moest nemen over het leven van jezus maar blijkbaar vond god dat je belangrijke beslissingen etc pas kon nemen met 20. Dan was je daar oud genoeg voor. Als je dat van mening bent geef je je zoon niet aan een meisje van 13/14/15.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In die tijd was een meisje van die leeftijd gewoon huwbaar.
Het schijnt dat Maria op haar 12de aan Jozef is gegeven.
Staat in mijn tweede bron. Het gruwelijke is nu juist dat dat soort dingen nu, duizenden jaren later, nog steeds gebeuren.

Andere antwoorden (5)

15 jaar, zie bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zijn verschillende meningen over:

Maria.Onbevlekt Ontvangen; 17 vóór Chr.
Dus was ze 17 jaar.
http://www.heiligen.net/heiligen/12/08/12-08-01--0017-maria.php

Maarrrrr daar komt bij: In de tijd dat Jezus werd geboren gebruikte niemand een kalender die de tijd in jaren voor of na Zijn geboorte weergaf. De kalender die we tegenwoordig gebruiken en ons vertelt dat wij nu in bijvoorbeeld het jaar 2012 leven, werd pas 500 jaar na de geboorte van Jezus uitgevonden.

Hier staat dan weer dat Maria op haar 12de aan Jozef werd gegeven en
dat ze 15 was toen Jezus is geboren.
http://www.marypages.com/LevenMaria.htm

Dus ergens tussen haar 15e en 17e jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Iets klopt er niet in je redenering ;)
onbevlekt ontvangen 17 jaar voor christus, dus dan zou ze 17 jaar zwanger geweest zijn (of lees ik het verkeerd?)
als we ervan uitgaan dat de geboorte het begin van de jaartelling was
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De onbevlekte ontvangenis gaat over Maria zelf, niet over haar zwangerschap van Jezus. Google daar maar eens op, Anneliez!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep stippel, je zou niet aan iedereen een kwartje moeten geven die de onbevlekte ontvangenis associeert met het spermaloos opzetten van onze lieve heer - dan zou je failliet gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even doorlezend:
Het blijkt dat niet alleen Jezus onbevlekt ontvangen is,
maar dat Anna, de moeder van Maria, dus
ook Maria zelf onbevlekt ontvangen heeft..... Dus maria is geboren (onbevlekt wel te verstaan) 17 jaar voordat
Jezus is geboren.
Naar onze normen beslist minderjarig.
Als men al niet zeker is van de geboortedatum van Jezus,dan zeker ook niet van die van Maria.
Ga maar uit van ergens tussen de 14 en 16 jaar, dat is het waarschijnlijkste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist +
Mensen uit die tijd werden gemiddeld zo'n 35 jaar oud, dus werden ze ook sneller geacht volwassen te zijn. Geslachtsrijpheid hangt samen met het vetpercentage. In die tijd zal dat rond 14 jaar geweest zijn. Ze was maagd, dus eerdere relaties zijn op basis van dit gegeven uitgesloten. Daarboven een draagtijd van ca 9 maanden komt op ongeveer eind 14 - begin 15 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste mensen jullie zijn aan het gissen, het is namelijk helemaal niet bekend hoe oud Maria was toen ze Jezus kreeg. Maar we kunnen er van uit gaan dat Jehovah God geen kind gebruikte om Jezus te baren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
En waarop baseer jij jouw veronderstelling? Jij bent net zo goed aan het gissen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, god liet genoeg kinderen vermoorden in de bijbel. Waarom zou hij opeens 'ethisch' verantwoord zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In die tijd was een mens van 15 - 17 jaar echt geen kind meer.