Is besnijden geen belediging van de Schepper omdat je als mens iets aan een lichaam veranderd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over welk geloof het je het, Joods, Islam.....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft hij het concept geloof niet genoemd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schepper zit toch meestal vast aan een bepaald geloof..... meende ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me wel voorstellen dat die Schepper (als hij bestaat) zich beledigd voelt doordat jij/iemand denkt te weten waardoor hij beledigd kan worden. Als hij zich om zoiets überhaupt druk zou maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schepper staat boven welk geloof dan ook. Dat bedoel ik.

Het beste antwoord

Hij heeft het zelf ingesteld als verbond met Zijn volk Israël.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Nee, Als je naar de kapper gaat, je teennagels knipt, of een tattoo neemt verander je ook dingen, en ik denk dat die Schepper zo snel niet beledigd is, die kan wel tegen een stootje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God houdt van reinheid. Daarom werden mensen vroeger besneden. Het gebeurt nog steeds omdat het schoner is dan niet besneden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correctie van een ontwerpfoutje dus denk je. Het is trouwens alleen schoner als je je niet wast. Mensen die zich gewoon goed wassen hebben nergens geen last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger waste men zich minder goed, denk ik. Ik heb het besnijden ook niet verzonnen...
Vanuit de Islam is een besnijdenis voor jongens een sterk aanbevolen traditie
Dus dan zal het wel niet zo zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou Mohammed dit moeten hebben opgelegd. Is dat zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Profeet Mohammed was besneden en hij was het die bepaalde dat alle jongens besneden moeten worden.
God bestaat niet en dus moet je zelf weten wat je met je lichaam doet, denk ik.

God bestaat en zal willen dat jij je prettig voelt in je eigen lichaam, ook als daar veranderingen voor nodig zijn, om even in jouw straatje te spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er is geen enkele reden om te besnijden, zowel voor mannen als voor vrouwen. Medische indicatie's uitgezonderd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent zelf schepper van het lichaam, waarom zou je dat moedwillig veranderen. Maar je bent verantwoordelijk en blijft naar je eigen behoeftes handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen belediging, dat dan weer niet, maar het is wel een verminking en een vernedering voor de persoon...

En niemand kan iets beter maken dan de schepper het gemaakt heeft, door elke verandering wordt het minder...

Het is geen belediging van de schepper, maar een belediging voor de persoon en een belediging van de maatschappij waarin dit als een verbetering gezien wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is door God zelf ingesteld. Zie Exodus 4.

Waarom God de man niet besneden geschapen heeft begrijp ik eigenlijk niet. Nou ja, terwijl ik dit opschrijf, als je je kind laat besnijden en dus gehoorzaamt aan het gebod wat Hij gaf, is het wel een herinnering aan dat gebod, net zoals je je kind laat dopen. Dus in die zin is het wel zinvol.

Inderdaad is het ook rein, maar als het dan beter is waarom dan niet zo geschapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Want dat hebben God en profeet samen besloten. Dus het kan geen belediging kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de schepper moeit zich niet met aardse dingen. de mens leeft in vrijheid.!

Toegevoegd na 1 minuut:
Moeit, moet zijn "bemoeid."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie besnijden in de vorm van het moet om alles goed te laten verlopen en functioneren vooral als het medisch verantwoord gebeurd en moet gebeuren als een verademing voor diegene die het moeten ondergaan.Dus bijvoorbeeld bij een vernauwing van het vel om de penis.Als ritueel bij een geloof vind ik het schandalig en beslist niet noordzakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Religieus:
De God van de Joden en de Islam roept op tot besnijding van jongens als verbondsteken. Die God ziet dit dus als iets positiefs. De God van de Christenen ziet het alleen als iets uiterlijk, niet negatief en niet positief. Het gaat om het verbond in je hart.

Medisch:
Bij mannen besnijdenis wordt een los stuk vel, zonder zenuwweefsel weggesneden. Dit vel gaat normaal over het gevoeligste deel van de penis zitten. Dit vel kan lastig zijn met schoon maken van alle hoekjes, en als die niet goed schoon gemaakt, kun je infecties hebben. Mannen besnijdenis verandert iets aan het lichaam, maar dat is minimaal. Het is geen vorm van automutilatie. Nagels en haren knippen of scheren verandert ook iets aan het lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man wordt geboren met een overtollige hoeveelheid vel aan de penis. Bij 50% van de jongetjes van 1 jaar is de voorhuid niet over de eikel te schuiven. Bij jongetjes van 3 jaar is dat nog 10%. Wanneer bij het ouder worden de voorhuid wel over de eikel te schuiven is dan wassen de meeste jongetjes nog niet op die plek. Door dit gebrek aan hygiëne ontstaat er een vochtige omgeving waar zich een groot aantal bacteriën ontwikkelen. Deze bacteriën leven van de dode huidcellen en talg. Dit vormt samen het smegma. Smegma is een ideale voedingsbodem voor het kankerverwekkende Smegma bacillus.(Mycobacterium smegmatis) Ook bekent als peniskanker.

Geleerden hebben ontdekt dat besneden jongens veel minder kans hebben op peniskanker en aandoeningen aan de urinewegen. Jongetjes die als baby besneden zijn krijgen in het eerste levensjaar ruim tienmaal zo weinig infectie aan de urinebuis als onbesneden jongetjes. Op volwassen leeftijd krijgen ze minder kans op geslachtsziekten. Bovendien hebben de vrouwen van besneden mannen minder kans op baarmoederhalskanker.

Het is opmerkelijk dat de besnijdenis in het Oude Testament van de Bijbel uitdrukkelijk op de 8e dag moest plaatsvinden. Wanneer iemand 8 dagen oud is zijn de bloedstollende elementen (protombine en vitamine K) het hoogst. Ze bevinden zich dan op een bovennormaal niveau van 110% terwijl dit de rest van het leven slechts 100% is. Dit betekend dat op de 8e dag de bloeding sneller stop dan op een enige andere dag in het leven. Bovendien is het besnijden op jonge leeftijd het minst pijnlijk.

We zien dus dat God alles zodanig heeft ingesteld dat alles perfect klopt. De verandering komt de mens ten goeden. Dingen als haren knippen etc. is ook een verandering aan het lichaam maar zijn ook niet beledigend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, in het Oude Testament (Bijbel) staat namenlijk dat Abraham zichzelf moest besnijden van God!

Toegevoegd na 6 minuten:
Per ongeluk heb ik Genesis gezegd, dit moest zijn Exodus!